وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

زمان واریز عیدی کارمندان دولت

  زمان واریز عیدی کارمندان دولت

عیدی 503 هزار تومانی کارکنان دولت که پیش از این معاون برنامه‌ریزی رییس‌جمهور از آن خبر داده بود به روال سابق همراه با حقوق بهمن ماه واریز خواهد شد.
خبرگزاری ایسنا: عیدی 503 هزار تومانی کارکنان دولت که پیش از این معاون برنامه‌ریزی رییس‌جمهور از آن خبر داده بود به روال سابق همراه با حقوق بهمن ماه واریز خواهد شد.

طبق آخرین خبرها در صورتی که خزانه‌داری کل کشور مشکلی در تامین منابع برای پرداخت پاداش پایان سال کارکنان دولت نداشته باشد، عیدی 503 هزار تومانی نیز به همراه حقوق بهمن ماه به حساب کارکنان دولت واریز خواهد شد.

این در حالی است که پیش از این محمدباقر نوبخت - معاون برنامه‌ریزی رییس جمهور- اعلام کرده بود که عیدی کارکنان دولت در سال جاری 503 هزار تومان است که در ایام اسفند به همراه حقوق بهمن ماه واریز می‌شود.

در عین حال عیدی در سال 90 حدود 350 هزار تومان و در سال 91 حدود 402 هزار و 500 تومان بود که همراه حقوق بهمن ماه به حساب کارکنان دولت واریز شد.

در سال 1390 به دلایلی از جمله کمبود نقدینگی بحث‌هایی مبنی بر اعطای سکه به کارکنان به جای پرداخت نقدی عیدی مطرح شد که با وجود اعلام آمادگی بانک مرکزی بی نتیجه ماند و عیدی 350 هزار تومانی به روال سابق ریالی پرداخت شد.

* عیدانه فقط یک بار بود
اما در سال گذشته در همین ایام بود که رییس‌جمهور وقت از واریز عیدانه 70 تا 90 هزار تومانی جدای از پاداش پایان آخر سال خبر داد به طوری که در اوایل اسفند ماه 91 این مبلغ با برداشت 2.7 میلیارد دلاری از منابع صندوق توسعه ملی به هر ایرانی یارانه بگیر تعلق گرفت به طوری که مبلغ 70 هزار تومان بر ای هر نفر به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. این در حالی است که به هر فرد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی حدود ۹۰ هزار تومان به عنوان کمک اقتصادی شب عید اختصاص یافت.

این عیدانه دولت دهم در حالی به حساب بیش از 75 میلیون ایرانی واریز و دولت یازدهم را بدهکار کرد که باید سالانه به همراه پرداخت سهم صندوق توسعه ملی از نفت دو درصد را نیز به عنوان بازپرداخت این بدهی تا سه سال از زمان برداشت باز پرداخت کند.

این در حالی است که دولت در سال جاری هیچ تصمیمی برای عیدانه‌ای شبیه سال گذشته و بدهکار کردن خود ندارد به طوری که نوبخت در مورد اینکه آیا سبد کالای اعطایی دولت در دوماه پایان سال به نوعی همان عیدانه سال گذشته است، تصریح کرد: عیدانه تنها یک بار و آن هم در شرایط خاص خود در دولت گذشته پرداخت شد و ما هیچ تصمیمی برای پرداخت این عیدانه نداریم.

وی تاکید کرد: سبد کالا تقدیمی به مردم نیز جایگزین عیدانه سال گذشته نیست.

زمان قطعی توزیع سبد کالایی دولت


مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مصرف کارکنان دولت با اشاره به اطلاع شفاهی مبنی بر توزیع سبد کالا از شنبه آینده گفت: واجدان شرایط پس از کشیدن کارت بانکی خود می‌توانند سبد کالا را دریافت کنند.
خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مصرف کارکنان دولت با اشاره به اطلاع شفاهی مبنی بر توزیع سبد کالا از شنبه آینده گفت: واجدان شرایط پس از کشیدن کارت بانکی خود می‌توانند سبد کالا را دریافت کنند.

بهمن عبداللهی در مورد زمان توزیع سبد کالای دولت اظهار داشت: در حال حاضر کالاها در اکثر قریب به اتفاق فروشگاه‌های مورد نظر توزیع شده و منتظر اعلام زمان آغاز توزیع آن هستیم.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های مصرف کارکنان دولت افزود: آن طور که به صورت تلفنی به من اطلاع دادند، از روز شنبه (12 بهمن) توزیع سبد کالای دولت آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: البته این خبر به صورت تلفنی از طریق آقای حاجعلی (مدیر اجرایی طرح سبد کالا) به من اعلام شده است.

عبداللهی درباره نحوه توزیع سبد کالا گفت: افراد واجد شرایط با کشیدن کارت بانکی که از آن یارانه دریافت می‌کنند، در دستگاه‌های پایانه فروش فروشگاهی، می‌توانند کالای خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه همه اقلام سبد کالا تأمین شده و در فروشگاهها وجود دارد، گفت: در این نوبت برای راحتی دسترسی مردم به تهیه سبد کالا،‌ محدودیتی وجود ندارد و همه واجدان شرایط دریافت سبد اعم از کارکنان دولت و سایر اقشار که از کارکنان دولت نیستند، می‌توانند کالای خود را از تعاونی‌های مصرف کارکنان دولت دریافت و بالعکس کارکنان دولت هم می‌توانند سبد کالای خود را از سایر فروشگاه‌ها نظیر اتکا تهیه کنند.

با تصویب دولت قرار است دو سبد کالایی تا پایان سال در ماههای بهمن و اسفند توزیع شود و نیمه اول بهمن‌ماه، زمان توزیع اولین سبد کالای دولت عنوان شده بود.

@@@جزئیات سبد کالای حمایتی دولت @@@



جزئیات سبد کالای حمایتی دولت

اجتماع > خدمات و رفاه- همشهری آنلاین:
مصوبه دولت در مورد اعطای سبد کالای حمایتی از برخی اقشار جامعه از سوی معاون اول رییس‌جمهور، برای اجرا به وزارتخانه‌های «تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، «امور اقتصادی و دارایی»، «علوم، تحقیقات و فناوری»، «صنعت، معدن و تجارت»، «فرهنگ و ارشاد اسلامی»، «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح» و نیز معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با موافقت هیأت وزیران و در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از برخی اقشار جامعه، دو سبد کالایی رایگان تا پایان سال جاری به شاغلان و بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح، کارگران، روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، هنرمندان، دانشجویان متأهل، طلاب و سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی ارائه می‌شود.

در این تصویب‌نامه که از سوی اسحاق جهانگیری ابلاغ و در روزنامه رسمی کشور منتشر شده، آمده است:

«هیأت وزیران در جلسه 20 آذر 92 بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:

1 در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از برخی اقشار جامعه، سبدکالا، شامل 1.8 کیلوگرم روغن نباتی مایع، 10 کیلوگرم برنج، 4 کیلوگرم گوشت مرغ، 800 گرم پنیر بسته‌بندی (uf) و 1.8 کیلوگرم تخم مرغ به افراد مشمول این تصویب‌نامه در دو نوبت تا پایان سال 1392 تحویل می‌شود.

2 افراد زیر مشمول این تصویب‌نامه می‌باشند:

الف کلیه شاغلان و بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی و کلیه کارگران مشمول قانون کار و قانون تأمین اجتماعی.

ب روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و هنرمندان (به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و دانشجویان متأهل (به تشخیص وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی) و طلاب (به تشخیص مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه).

ج سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور.

تبصره قضات و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از شمول این تصویب‌نامه مستثنی می‌باشند.

3 سبد کالای موضوع این تصویب‌نامه به صورت رایگان و در ازای بن تحویل خواهد شد.

4 وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجاز به انتخاب بن کاغذی یا کارت الکترونیکی برای تحویل کالا می‌باشد.

5 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است فهرست افراد موضوع بند «2» را از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط دریافت و پس از راستی‌آزمایی و پالایش به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام نماید.

تبصره وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف است آمار کارکنان و بازنشستگان خود را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام نماید.

6 دستگاه‌های اجرایی که آمار مشمولان واجد شرایط آنها توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام می‌گردد، موظفند نسبت به دریافت بن از وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام نمایند.

7 دستگاه‌های اجرایی موظفند در مهلت تعیین شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به تسویه حساب بن‌ها با وزارت مذکور اقدام نمایند.

8 معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور موظف است اعتبار مورد نیاز جهت اجرای این تصویب‌نامه را تا سقف مبلغ پانزده هزار میلیارد (15.000.000.000.000) ریال از محل ردیف‌های متفرقه تأمین و در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهد.

9 وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است به منظور تسریع و تسهیل در تأمین اقلام سبد کالا، نسبت به پرداخت علی‌الحساب بخشی از اعتبارات به مباشرین تأمین اقدام نماید.

10 انتخاب مباشرین تأمین کالا توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد.

11 دستگاه‌های مباشر تأمین موظفند تا پایان اردیبهشت 1393 نسبت به ارایه اسناد و مدارک مثبته به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اقدام نمایند و سازمان مذکور نیز موظف است تا پایان تیر 1393 نسبت به محاسبه قطعی یارانه موضوع این تصویب‌نامه و تسویه حساب نهایی با مباشرین اقدام نماید.

12 وزارت صنعت، معدن و تجارت (سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان) موظف است بر نحوه اجرای این تصویب‌نامه نظارت نماید.

معاون اول رئیس‎جمهور اسحاق جهانگیری»

در همین زمینه: