وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

ثبت سفارش:

 
گیرنده دیجیتالی ایکس ویژن را از این وبلاگ تهیه نماییدباهمکاری یکی  
   
 از نمایندگی های معتبر شرکت مادیران درخدمت شهروند گرامی  
 
استان مازندران می باشیم تماس با ما برای
ثبت سفارش:
 (((((((((((((((((((((((
 09111133638
09351133638

))))))))))))))))))))))))))

افتتاح شبکه های سراسری با گیرنده دیجیتال در استان مازندران

افتتاح شبکه های سراسری با گیرنده دیجیتال در استان مازندران

دیجیتال تبرستان:
صداوسیمای مرکز مازندران
در منطقه سوردار16 کانال دیجیتال را در استان پوشش داده است که هم اکنون هشت شبکه تلویزیونی شامل شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، پنج، خبر، قرآن و شما و 10 شبکه رادیویی شامل قرآن، معارف، جوان، ایران، ورزش، سلامت، فرهنگ، پیام، تجارتقابل دریافت می باشد و 8کانال دیگررا هم طی چند روز اینده به بهره بر داری می رسدقابل ذکر است که ساختمان پوشش شبکه دیجیتال استان مازندران در منطقه ییلاقی سوردارکه از توابع شهر نور و رویان می باشد واقع شده است

گیرنده دیجیتال برای کامپیوتر - ایکس ویژن USB DVB-T X-Vision2100



   
- مشاهده شبکه های تلویریونی با کیفیت DVD به صورت دیجیتال
- قابلیت اسکن دستی و اتوماتیک
- امکان ضبط و آرشیو برنامه ها با فرمت4 mpeg
- قابلیت نمایش EPG (جدول زمانبندی برنامه ها)
- امکان ضبط برنامه در ساعت برنامه ریزی شده
- تامین برق مورد نیاز از پورت usb، بدون نیاز به آداپتور خارجی
- امکان تهیه عکس از برنامه های در حال نمایش
- بزرگنمایی تصویر در هر نقطه و به میزان دلخواه
- اعمال افکت های دلخواه صدا بر روی برنامه های در حال پخش
- اتصال آسان از طریق پورت usb
- امکان تهیه لیست کانال های مورد علاقه
- دارای ریموت کنترل
- نصب آسان

معرفی گیرنده دیجیتال X.Vision

معرفی گیرنده دیجیتال X.Vision  


[/


اگر میخواهید هیچ کدام از صحنه های جام جهانی را ازدست ندهید و برنامه های فوتبال را با کیفیت DVD تماشا کنید
اگر خانواده شما تمایل به دیدن فوتبال مورد علاقه شما ندارند و شما هم مجبورید به رای آنها احترام بگذارید، ولی نمی خواهید فوتبال رو از دست بدهید
اگر به مهمانی دعوت شده اید و دائما به فکر برنامه مورد نظر خود هستید و اینکه چطوری در حالیکه کسی خونه نیست ضبطش کنید؟؟؟؟
و ....
مطالب زیر رو بخونید. به شما کمک میکنه


حتما باید یه راه حلی برای ضبط برنامه ها در حالی که شما به یک کانال دیگه نگاه میکنید وجود داشته باشه؟؟

DVB یا ارسال دیجیتال تصاویر ویدیویی، یکی از استاندارد های بین المللی تلویزیون دیجیتال است که برای ارسال برنامه شبکه های تلویزیونی به صورت دیجیتال و با فرمت MPEG مورد استفاده قرار می گیرد‫.‬ این فناوری به صورت های مختلفی از جمله تلویزیون کابلی، برنامه های ماهواره ای و امواج مایکروویو به کار می رود‫.‬

صدا و سیمای ایران هم چندی است که به این سیستم تهیه و پخش برنامه های تلویزیونی روی آورده است. احتمالا طی ۳ تا ۴ سال گذشته اخبار مربوط به تعویض سیستم ضبط برنامه شبکه های مختلف سراسری و استانی را از آنالوگ به دیجیتال شنیده باشید. صدا و سیما از ابتدای آبان ماه ۸۸ هم پخش برنامه های تلویزیونی دیجیتال را در شهر تهران شروع کرده است و قرار است در فازهای بعدی تمامی نقاط کشور تحت پوشش این استاندارد قرار گیرند.
با شروع پخش برنامه های تلویزیونی دیجیتال دستگاه های گیرنده مختلفی وارد بازار شدند، اما به نظر می رسد هم اکنون تنها دستگاهی که از طرف این سازمان برای استفاده از تلویزیون دیجیتال در تهران مورد تایید قرار گرفته گیرنده دیجیتال تلویزیون X.VISION با نام تجاری XDVB-111 است. این دستگاه ‬پس از انجام تست های لازم در شرکت تحقیق و توسعه وسایل الکترونیک (تکتا) که یکی از شرکت های تابعه صدا و سیما است، سازگار با سیستم ارسال ویدیوی دیجیتال ایران شناخته شده است.

از قابلیت های XDVB‪-‬111 می توان به امکان ضبط زمان بندی شده برنامه های تلویزیونی بر روی کول دیسک و هارد اکسترنال، پخش عکس از روی کول دیسک، ذخیره بیش از ۲۰۰۰ کانال، قفل کانال ها و منوهای خاص، تله تکست، امکان نمایش زیرنویس در صورت ارسال توسط شبکه تلویزیونی و قابلیت به روز رسانی نرم افزاری خودکار از طریق فرستنده اشاره کرد. این دستگاه هم اکنون با قیمت ۷۹ هزار تومان، با گارانتی در فروشگاه های صوتی و تصویری عرضه می گردد.




---------- Post added at 02:09 PM ---------- Previous post was at 02:06 PM ----------

از دیگر قابلیت های این دستگاه ضبط برنامه ها روی فلش مموری
دادن برنامه به دستگاه برای روشن و خاموش شدن و ضبط برنامه مورد علاقه
Update دستگاه از طریق امواج صدا و سیما
قابلیت پخش MP3 و عکس با فلش مموری


---------- Post added at 02:10 PM ---------- Previous post was at 02:09 PM ----------

دستگاه گیرنده دیجیتال xvision دارنده تاییدیه از طرف تکتا میباشد

---------- Post added at 02:14 PM ---------- Previous post was at 02:10 PM ----------



  • Fully MPEG-4/H.264/MPEG-2DVB-T Compliant
  • Software update & PVR by USB2.0
  • Fast Channel Filtering by first letter of channel name
  • رائه تصویرو صدا با کیفیت عالی، بدون سایه و برفک
  • دارای قابلیت PVRبا USB2.0-ضبط برنامه ها برروی فلش مموری USB یا هارد اکسترنال با منبع تغذیه جداگانه
  • نمایشگر شماره کانال یا ساعت
  • نمایش تصویر با قابلیت زوم در محدوده انتخابی تصویر
  • ظرفیت ذخیره بیش از 2 هزار کانال
  • نمایش 8 لیست دلخواه از برنامه های تلویزیونی و رادیویی
  • خروجی صدای دیجیتال SPDIF
  • فقل منو و کانال های از پیش انتخاب شده
  • تله تکست به صورتOSD یا VBI
  • پشتیبانی از چند تراک صدا و زیر نویس چند زبانه
  • آپشن اسکن خودکار و دستی کانال ها
  • نمایش آخرین کانال نمایش داده شده حین روشن کردن دستگاه
  • دستگاه ریموت کنترل با دکمه های میانبر رنگی
  • نرم افزار قابل ارتقا با USB و یا از طریق دریافت از آنتن (OTA)
  • نصب آسان و سریع و منوهای با کارکرد ساده
  • راهنمای الکترونیکی EPG
  • پیدا کردن سریع کانالها با حرف اول نام کانال
  • نمایشگر قدرت سیگنال دیجیتال دریافتی
  • دارای 8 حافظه قابل برنامه ریزی برای روشن-خاموش و ضبط برنامه ها بصورت یک مرتبه ای ، روزانه و هفتگی
سایر مشخصات فنی

انتقال برنامه-های ورزشی شبکه سه سیما به شبکه ورزش

مدیر شبکه سه سیما گفت:- با انتقال برنامه-های ورزشی شبکه سه سیما به شبکه ورزش، جای خالی را با برنامه-های مورد نیاز مردم و جوانان پر خواهیم کرد.
علی-اصغر پورمحمدی در گفت و گو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که تنها 40 درصد برنامه-های شبکه سه سیما را ورزش تشکیل می-دهد، اظهار کرد: -ما به خاطر برنامه-های ورزشی، پر بیننده نیستیم و از این 40 درصد هم تنها بخشی مخاطب زیادی دارد.
وی ادامه داد: ما در فیلم و سریال-هایمان دقت زیادی داریم و تلاش می-کنیم در عین داشتن کیفیت مناسب، مخاطب خوبی هم داشته باشیم و همین سریال «وضعیت سفید» که پخش آن به تازگی آغاز شده از مجموعه-های خوب تلویزیون خواهد بود. ضمن آن که مستندهای خوبی هم در شبکه داشته و خواهیم داشت.
مدیر شبکه سه سیما در خصوص وضعیت برنامه «90» و آغاز به کار شبکه ورزش گفت: این در حیطه اختیارات من نیست و آقای ضرغامی و دارابی(رییس صداوسیما و معاون سیما) تصمیم می-گیرند این برنامه کجا باشد.
پورمحمدی درباره حواشی این برنامه اظهار کرد: 90 از برنامه-های خوب شبکه سه سیما و تلویزیون محسوب می-شود و همیشه مسؤولان صدا و سیما از این برنامه حمایت کرده-اند. خود عادل فردوسی پور هم فردی رسانه-ای است که با دقت و وسواس کارش را انجام می-دهد.
وی تاکید کرد: ممکن است این برنامه ایراداتی داشته باشد، اما اشکالات آن نسبت به ویژگی-های خوبش کمتر است.
پورمحمدی درباره مباحث مطرح شده بعد از برنامه اخیر «90» گفت: کلا این که افرادی که در راس باشگاه-ها هستند ورزشی باشند یا نه؟ در جامعه مطرح است و نمی-توان به طرح آن در این برنامه ایراد گرفت.

مدیر شبکه سه سیما همچنین درباره برنامه-ی سینمایی«هفت» و نزدیک شدن این برنامه به اهدافش اظهار کرد: «هفت» به اغلب اهدافش رسیده است اما با وضعیتی که سینمای ما دارد و اختلافات درون آن، که شاید منشا اساسی هم ندارد، «هفت» با مشکلات و محدودیت-های زیادی روبه-رو است که این محدودیت-ها کار را بسیار دشوار کرده است، اما امیدوارم در آینده برنامه بهتر شود.

شبکه irib bazar به شبکه های دیجیتال تهران اضافه شد.

شبکه irib bazar به شبکه های دیجیتال تهران اضافه شد.

بهره برداری رسمی از فرستنده های دیجیتال پرقدرت در ایستگاه شهید ا

بهره برداری رسمی از فرستنده های دیجیتال پرقدرت در ایستگاه شهید امینی ارومیه آغاز شد.
نزدیک به دو ماه بعد از افتتاح رسمی فرستنده های دیجیتال زنجان، با حضور معاونت فناوری و توسعه سازمان صدا و سیما، فرستنده های دیجیتال دو کیلوواتی شهید امینی ارومیه روز شنبه پانزدهم مرداد ماه ۱۳۹۰ به طور رسمی افتتاح شدند.
با بهره برداری از این فرستنده ها، بیش از هفتصد و شصت هزار نفر از ساکنان شهرستان ارومیه و مناطق اطراف تحت پوشش سیگنالهای دیجیتال سازمان صدا و سیما قرار گرفتند. سیگنالهای این فرستنده ها در برخی از مناطق استان آذربایجان شرقی نیز قابل دریافت می باشد.
هم اکنون فرستنده های دیجیتال ارومیه شبکه های یک، دو، سه، چهار، تهران، خبر، آموزش و قرآن را از طریق فرکانس 586 مگاهرتز و شبکه های مستند، شما، جام جم 1، آی فیلم، العالم، press tv و استانی آذربایجان غربی (ارومیه) را از طریق فرکانس 634 مگاهرتز پخش می کنند.
همچنین شبکه های رادیویی ایران، جوان، پیام، فرهنگ، ورزش، قرآن، معارف، تهران، سلامت/نوا و اقتصاد از طریق فرکانس 586 مگاهرتز قابل دریافت هستند.
همزمان با افتتاح فرستنده های دیجیتال ارومیه، بهره برداری از ۱۸۰ فرستنده تلویزیونی و اف ام آنالوگ نیز در ۱۲ شهرستان آذربایجان غربی آغاز شد و نواحی بیشتری در این استان تحت پوشش شبکه های سراسری و استانی صدا و سیما و نیز رادیوی برون مرزی قرار گرفتند.


استان آذربایجان غربی هیجدهمین استانی است که فرستنده های دیجیتال در آن رسماً راه اندازی می شود. قبل از آن فرستنده های دیجیتال در استانهای تهران، قم، قزوین، گیلان، خراسان رضوی، البرز، یزد، بوشهر، اصفهان، مرکزی، هرمزگان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان، اردبیل و زنجان به طور رسمی افتتاح شده اند

راه اندازی پخش دیجیتال شبکه تبرستان

شبکه دیجیتال در مازندران

مدیر کل مرکز تبرستان:
در صداوسیمای مرکز مازندران این امکانات وجود دارد که شبکه دیجیتال 17 کانال در استان پوشش داده شود و ساختمان پوشش شبکه دیجیتال نیز در منطقه سوردار ایجاد شده است


استاندار مازندران:

راه اندازی پخش دیجیتال شبکه تبرستان گامی برای توسعه فرهنگی استان استاندار مازندران


در حاشیه بازدید از فرستنده تلویزیونی سوردار در ارتفاعات شهرستان نور، از مدیران رسانه استانی برای پیگیری راه اندازی سیستم دیجیتالی شبکه تبرستان،قدردانی کرد.
مهندس علی اکبر طاهایی دراین بازدید بابیان اینکه راه اندازی پخش دیجیتال شبکه استانی گامی مهم برای توسعه فرهنگی مازندران است،
تصریح کرد: همه دستگاه های اجرایی استان ازجمله سازمان اقتصاد ودارایی ، اداره کل بودجه و امور روستایی استانداری، اداره کل راه وترابری و فرمانداری شهرستان نور برای بهره برداری این سیستم درحداقل زمان با صداوسیما همکاری کنند.
استاندارمازندران با اشاره به اینکه با بهره برداری سیستم دیجیتال مردم استان مازندران از گلوگاه تا رامسر امواج تلویزیونی را باکیفیت مطلوب دریافت می کنند، افزود : دریافت کانال های تلویزیونی درمازندران نیز به 14 کانال افزایش خواهد یافت.
مدیرکل صدا و سیمای مازندران نیز در نشست مشترک استاندار و معاونان استانداری مازندران، با مدیران رسانه استانی در محل فرستنده تلویزیونی سوردار، با بیان اینکه 30 ایستگاه فرستنده رادیویی و تلویزیونی، سال گذشته درمازندران راه اندازی شد، افزود: پس از 24 ساعته شدن برنامه های سیمای شبکه تبرستان، پخش برنامه های رادیو مازندران نیز از آغاز ماه مبارک رمضان 24 ساعته شد.
حمیدی همچنین با بیان گزارشی از روند ساخت تأسیسات و نصب تجهیزات دیجیتالی فرستنده سوردار تصریح کرد: درصورت تأمین شدن اعتبارات استانی، عملیات اجرایی فرستنده دیجیتال در ایستگاه نمک آبرود چالوس نیز آغاز می شود.

آغاز پخش آزمایشی دیجیتال شبکه‌های تلویزیونی در خراسان شمالی

آغاز پخش آزمایشی دیجیتال شبکه‌های تلویزیونی در خراسان شمالی

به گزارش سرویس تلویزیون ایسنا، مدیر کل صداوسیمای خراسان شمالی در این زمینه گفت: در مرحله اول پخش آزمایشی هشت شبکه تلویزیونی شامل شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، پنج، خبر، قرآن و شما و 10 شبکه رادیویی شامل قرآن، معارف، جوان، ایران، ورزش، سلامت، فرهنگ، پیام، تجارت و استانی از طریق گیرنده دیجیتال بر روی باند unf کانال 38 فرکانس 610 مگاهرتز قابل دریافت است.
قنبر مهدوی‌زاده خاطرنشان کرد: برای بهره‌برداری آزمایشی پخش دیجیتال شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی در مرحله اول بالغ بر 20 میلیارد ریال هزینه شده است.
مدیر کل صدا و سیمای خراسان شمالی عنوان کرد: با پخش آزمایش دیجیتالی شبکه‌های تلویزیونی بر ارتقای دریافت شبکه‌ها تلویزونی افزوده می‌شود.
وی افزود: بیش از 50 درصد جمعیت استان در شهرستان‌های بجنورد، شیروان و مانه و سملقان می توانند شبکه های تلویزیونی را به صورت دیجیتال از طریق دستگاه گیرنده شبکه های دیجیتال دریافت کنند.

بهره برداری رسمی از فرستنده های دیجیتال پرقدرت در ایستگاه بایندر

بهره برداری رسمی از فرستنده های دیجیتال پرقدرت در ایستگاه بایندر زنجان آغاز شد.
در ادامه دور جدید افتتاح فرستنده های دیجیتال، پخش رسمی برنامه های فرستنده دیجیتال پرقدرت ایستگاه بایندر استان زنجان روز چهارشنبه بیست و پنجم خرداد ماه ۱۳۹۰ با حضور معاونت توسعه و فن آوری سازمان صدا و سیما آغاز شد.
با بهره برداری از این فرستنده دو کیلوواتی، حدود پانصد هزار نفر از ساکنان شهرستانهای زنجان، قیدار، زرین آباد، سلطانیه، سجاس و ارمغانخانه (شامل 53 درصد جمعیت استان) تحت پوشش سیگنالهای دیجیتال سازمان صدا و سیما قرار گرفتند.
هم اکنون فرستنده های دیجیتال زنجان شبکه های یک، دو، سه، چهار، تهران، خبر، آموزش و قرآن را از طریق فرکانس 546 مگاهرتز و شبکه های مستند، جام جم 1، الکوثر، العالم، press tv و استانی اشراق (زنجان) را از طریق فرکانس 626 مگاهرتز پخش می کنند.
همچنین شبکه های رادیویی ایران، جوان، پیام، فرهنگ، ورزش، قرآن، معارف، تهران، سلامت/گفتگو و اقتصاد از طریق فرکانس 546 مگاهرتز و شبکه رادیویی استانی زنجان از طریق فرکانس 626 مگاهرتز قابل دریافت هستند.

استان زنجان هفدهمین استانی است که فرستنده های دیجیتال در آن رسماً راه اندازی می شود. قبل از آن فرستنده های دیجیتال در استانهای تهران، قم، قزوین، گیلان، خراسان رضوی، البرز، یزد، بوشهر، اصفهان، مرکزی، هرمزگان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان و اردبیل به طور رسمی افتتاح شده اند.

بهره برداری رسمی از فرستنده دیجیتال اردبیل آغاز شد

بهره برداری رسمی از فرستنده دیجیتال اردبیل آغاز شد

فرستنده دیجیتال ایستگاه کوه سنگر در استان اردبیل رسماً شروع به کار کرد.
کمتر از یک هفته بعد از شروع پخش آزمایشی، پخش رسمی برنامه های فرستنده دیجیتال پرقدرت ایستگاه کوه سنگر استان اردبیل روز سه شنبه هفدهم خرداد ماه ۱۳۹۰ آغاز شد.
با بهره برداری از این فرستنده ساکنان شهرستانهای اردبیل، نیر، نمین، سرعین و بخش رضی تحت پوشش سیگنالهای دیجیتال سازمان صدا و سیما قرار گرفتند.
هم اکنون فرستنده دیجیتال اردبیل برنامه های شبکه های یک، دو، سه، چهار، تهران، خبر، آموزش، قرآن را از طریق فرکانس 610 مگاهرتز پخش می کند.
علی عسگری معاونت توسعه و فن آوری سازمان صدا و سیما در مراسم بهره برداری از این فرستنده، از افتتاح فرستنده دیجیتال ایستگاه خروسلو برای پوشش مناطق مرزی شمال استان اردبیل تا یک سال آینده خبر داد.
گفتنی است بر اساس خبر ارسالی جناب "حامی" از مخاطبان محترم وبلاگ استانیها، هم اکنون در بعضی از مناطق شمالی استان اردبیل تصاویر دیجیتال دوازده کانال تلویزیونی از ایستگاه تلویزیونی جمهوری آذربایجان نیز از فرکانس 682 مگاهرتز قابل دریافت می باشد.
استان اردبیل شانزدهمین استانی است که فرستنده دیجیتال در آن رسماً راه اندازی می شود. قبل از آن فرستنده های دیجیتال در استانهای تهران، قم، قزوین، گیلان، خراسان رضوی، البرز، یزد، بوشهر، اصفهان، مرکزی، هرمزگان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، کردستان و کرمان به طور رسمی افتتاح شده اند. هم اکنون در چند استان نیز فرستنده های دیجیتال به طور آزمایشی در حال پخش برنامه هستند

بهره برداری رسمی از فرستنده دیجیتال استان کرمان آغاز شد.

بهره برداری رسمی از فرستنده دیجیتال استان کرمان آغاز شد.
بعد از یک ماه و نیم وقفه در افتتاح فرستنده های دیجیتال، پخش رسمی برنامه های فرستنده دیجیتال کرمان از روز چهارشنبه یازدهم خرداد ماه ۱۳۹۰ آغاز شد.
با بهره برداری از این فرستنده ساکنان شهرستانهای کرمان و بردسیر تحت پوشش سیگنالهای دیجیتال سازمان صدا و سیما قرار گرفتند.
هم اکنون فرستنده های دیجیتال کرمان برنامه های شبکه های یک، دو، سه، چهار، تهران، خبر، آموزش، قرآن را از طریق فرکانس 570 مگاهرتز و برنامه های شبکه های یک، دو، سه، چهار و استانی کرمان را از طریق فرکانس 490 مگاهرتز پخش می کنند.
همچنین برنامه های ده شبکه رادیویی ایران، فرهنگ، جوان، پیام، ورزش، قرآن، معارف، سلامت/گفتگو، اقتصاد و تهران از طریق فرکانس اول قابل دریافت می باشد.
گفتنی است در حال حاضر تنها فرستنده مربوط به فرکانس 570 مگاهرتز به طور رسمی افتتاح شده است.
استان کرمان پانزدهمین استانی است که فرستنده دیجیتال در آن رسماً راه اندازی می شود. قبل از آن فرستنده های دیجیتال در استانهای تهران، قم، قزوین، گیلان، خراسان رضوی، البرز، یزد، بوشهر، اصفهان، مرکزی، هرمزگان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و کردستان به طور رسمی افتتاح شده اند

پیام نمای شبکه 4 راه اندازی شد

پیام نمای شبکه 4 راه اندازی شد

همزمان با زادروز و میلاد حضرت زهرا(س) و سالروز آزاد سازی خرمشهر پیام نمای شبکه 4 سیما به صورت آزمایشی راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی‌، پیام نما یا تله تکست نوعی خدمات اطلاع رسانی است که همزمان با برنامه های تلویزیونی پخش می شود و برای دریافت آن نیاز به نصب گیرنده خاصی در تلویزیون نیست و بینندگان می توانند از این طریق اطلاعات و اخبار مورد نیاز خود را تهیه کنند.
در پیام نمای شبکه 4 سیما اطلاعات مختلفی شامل خبر و مطبوعات ،پزشکی ،فناوری اطلاعات ،دین و اندیشه ،مباحث روز، اطلاعات روز شامل بورس، سکه و ارز،هواشناسی ،معرفی برنامه های صدا و سیما و سینما و تازه های کتاب در اختیار مخاطبان قرا می گیرد.
با توجه به راه اندازی نسخه آزمایشی پیام نمای شبکه چهار بخشهای پیام نما بر اساس نیاز و درخواست مخاطبان این شبکه تغییر خواهد کرد.
امروزه پیام نما به علت آنکه بسیار فراگیر و سهل الوصول و در عین حال بسیار کم هزینه است به عنوان یک فناوری در عرصه اطلاع رسانی، در شبکه های تلویزیونی دنیا کماکان جایگاه خود را حفظ کرده است.
مخاطبان شبکه چهار همزمان با پخش شبکه با انتخاب دکمه ویژه تکس(tex) بر روی کنترل می توانند پیام نمای شبکه را دریافت کنند.
مخاطبان همچنین می توانند نظرات و پیشنهادات خود را درباره پیام نمای شبکه به شماره پیامک 300004 ارسال کنند.

پرتال شبکه با هدف اطلاع‌رسانی و خدمت‌رسانی به مخاطبان را‌ه‌انداز

پرتال شبکه با هدف اطلاع‌رسانی و خدمت‌رسانی به مخاطبان را‌ه‌اندازی شد.

به گزارش سرویس تلویزیون ایسنا، از سرویس‌های مختلف موجود در این پرتال می‌توان به بخش‌های ویژه، تازه‌های دوربین مستند، ایده مستند، باشگاه مستند اشاره کرد. ببینندگان این شبکه می توانند با شکار لحظه‌های جذاب مستند فیلم‌ها و عکس‌های خود را از طریق این سایت در باکس تازه‌های دوربین مستند به دست گروه برنامه ساز این شبکه برسانند. همچنین با عضویت در باشگاه مستند می توانید از امکانات ویژه شبکه که شامل اعلام کنداکتور و تهمیداتی که در نظر گرفته خواهد شد بهره ببرند. در آیتم ایده مستند کاربران می‌توانند از طریق این پایگاه اطلاع رسانی ایده های خود را در مورد تهیه و پخش برنامه های مستند در موضوعات مختلف علمی ، فرهنگی، اقتصادی و ... برای شبکه ارسال کنند.

راه‌اندازی سایت شبکه با پخش و معرفی قسمتی از برنامه‌های مستند قصد دارد تفکر، بصیرت و دانش عمومی جامعه را در خصوص دانستنی های مردم در قالب مستند را ارتقا دهد و به عنوان پلی ارتباطی بین مخاطب و دست اندرکاران باشد.

علاقمندان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی http://mostanad.iribtv.irاز پرتال اطلاع رسانی شبکه مستند سیما استفاده کنند.

ببینندگان شبکه مستند با ارسال پیشنهادات و نظرات خود به پیامک 3000080 می توانند ما را در ارتقای سطح کیفیت و محتوای برنامه ها یاری کنند.

..................................
ـ مستند «چگونه زنده بمانیم» به بررسی روش‌های زنده ماندن در بدترین شرایط زندگی و با کمترین امکانات موجود در شبکه آموزش می پردازد.

این مستند به شما آموزش می دهد که حتی اگر در یک بیابان بی آب و علف یا یک جنگل بی نام و نشان یا یک صحرای خالی و دور از هر گونه مواد غذایی و دور از هر گونه امکانات قرار گرفتید، چگونه زنده بمانید. چگونه ابزارهای لازم را تهیه کنید، چگونه آتش برپا کنید، چگونه دام پهن کنید و چگونه شکار کنید، چگونه غذا تهیه کنید . از کجا غذا تهیه کنید، چگونه خود را از بلایا نجات دهید، از موضوعاتی است که در این مجموعه به آن پرداخته می شود. در این مجموعه مستند در اقلیم‌های متفاوت مانند صحرای آریزونا، طبیعت استرالیا، در دشت های پر باران، در بین صخره ها و ... شرایط بدترین نمونه زندگی را تجربه خواهید کرد. «چگونه زنده بمانیم» از مجموعه مستندهای هفت روزهای یکشنبه از ساعت 11 به مدت 60 دقیقه روی آنتن شبکه آموزش می رود.

دریافت شبکه‌های تلویزیونی در ایران با تکنولوژی جدید

دریافت شبکه‌های تلویزیونی در ایران با تکنولوژی جدید


حمید بابادی نیا، رئیس "کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران" گفته است که با ورود تکنولوژی جدید، مردم به زودی می توانند برنامه های ماهواره ای مورد نظر خود را از طریق فیبر نوری دریافت کنند.
آقای بابادی نیا به خبرگزاری مهر گفت که به این ترتیب مردم می توانند بر برنامه هایی که دریافت می کنند، نظارت داشته باشند.
او اضافه کرد که زیرساخت ها برای استفاده از فیبر نوری در ایران آماده است و تا ۱۸ ماه دیگر کابل های فیبرنوری دارای سیستم "fibre2home" تا جلوی در خانه مردم کشیده می شود.
به گفته آقای بابادی نیا وقتی این سیستم جایگزین سیستم های فعلی شود، مردم می توانند همزمان از اینترنت و شبکه های ماهواره ای استفاده کنند.
به گفته او، مردم قادر خواهند بود با پرداخت آبونمان، برنامه های تلویزیونی مورد نظر خود را از دولت و تامین کنندگان خصوصی خریداری کنند و به این ترتیب می توانند در مورد برنامه هایی که از تلویزیونشان قابل دریافت است، کنترل کامل داشته باشند.
آقای بابادی نیا گفت که به این ترتیب خانواده ها می توانند "با خیالی آسوده فرزند خود را در جلوی تلویزیون تنها بگذارند و هیچگونه دغدغه ای درباره بی محتوا بودن و یا غیراخلاقی بودن برنامه های در حال پخش و یا سایت های اینترنتی مخرب نداشته باشند."

صداوسیما ایران hd بزودی می آید.

صداوسیما ایران hd بزودی می آید.

شبکه 1 hd
شبکه 2 hd
شبکه 3 hd
شبکه 4 hd
شبکه تهران hd
شبکه خبر hd
شبکه آموزش hd
شبکه قرآن hd

بهره برداری رسمی از فرستنده های دیجیتال استان کردستان همزمان با

بهره برداری رسمی از فرستنده های دیجیتال استان کردستان همزمان با سفر هیأت دولت به این استان آغاز شد.
روز چهارشنبه سی و یکم فروردین ماه ۱۳۹۰ پخش رسمی برنامه های چهارده شبکه تلویزیونی و سیزده شبکه رادیویی از طریق فرستنده های دیجیتال سنندج آغاز شد.
هم اکنون فرستنده های دیجیتال سنندج برنامه های شبکه های یک، دو، سه، چهار، تهران، خبر، آموزش، قرآن را از طریق فرکانس 498 مگاهرتز و برنامه های شبکه های مستند، جام جم ۱، Press TV و شبکه های استانی کردستان (سنندج)، زاگرس (کرمانشاه) و ایلام را از طریق فرکانس 690 مگاهرتز پخش می کنند.
همچنین برنامه های ده شبکه رادیویی ایران، فرهنگ، جوان، پیام، ورزش، قرآن، معارف، سلامت/گفتگو، اقتصاد و تهران از طریق فرکانس اول و سه شبکه رادیویی استانی کردستان، کرمانشاه و ایلام از طریق فرکانس دوم قابل دریافت می باشد.
میزان پوشش فرستنده های دیجیتال سنندج حدود بیست و پنج درصد استان کردستان است که در میان استانهایی که تاکنون فرستنده هایشان به طور رسمی افتتاح شده کمترین میزان پوشش می باشد.
همچنین بنا بر اعلام مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان به مناسبت سفر هیأت دولت مدت زمان پخش برنامه های شبکه استانی سیمای کردستان از هشت ساعت به شانزده ساعت در روز افزایش پیدا کرد. این مدت از اول مهر ماه به بیست ساعت در شبانه روز خواهد رسید.
استان کردستان چهاردهمین استانی است که فرستنده های دیجیتال در آن رسماً راه اندازی می شود. قبل از آن فرستنده های دیجیتال در استانهای تهران، قم، قزوین، گیلان، خراسان رضوی، البرز، یزد، بوشهر، اصفهان، مرکزی، هرمزگان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان به طور رسمی افتتاح شده اند

بهره برداری از سامانه تلویزیونی دیجیتال در هرمزگان (بندرعباس) رو

بهره برداری از سامانه تلویزیونی دیجیتال در هرمزگان (بندرعباس) روز چهارشنبه هیجدهم اسفند ماه ۱۳۸۹ آغاز شد.

با بهره برداری از این سامانه بیش از 653 هزار نفر معادل 52 درصد جمعیت هرمزگان تصاویر هشت شبکه تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران را با کیفیت بالا و به صورت دیجیتال دریافت می کنند.

معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیما در مراسم بهره برداری از این سامانه گفت: 24 میلیون نفر معادل سی و چهار و نیم درصد جمعیت کشور هم اکنون امکان استفاده از تصاویر ایستگاههای صدا و سیما را به صورت دیجیتال دارند و هرمزگان یازدهمین استان است که سامانه تلویزیونی دیجیتالی در آن راه اندازی شد.

معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیما ادامه داد: بیش از 653 هزار نفر حدود 52 درصد جمعیت هرمزگان در شهرستان‌های بندرعباس، میناب، قشم به طور 100 درصد و برخی از مناطق شهرستان‌های رودان، بندرخمیر و سیریک امکان دریافت سیگنال به صورت دیجیتال را دارند.

علی عسکری افزود: سامانه تلویزیونی دیجیتال با فن آوری mpeg-4 که از پیشرفته ترین روشهای سیگنال رسانی جهانی است پشتیبانی می شود.

او با بیان اینکه توسعه شبکه های دیجیتال در استانهای مرزی از اولویتهای فن آوری رسانه ملی است گفت: تلاش برای توسعه این فن آوری و دیجیتال سازی همه شبکه های کشور در سال 90 از اهداف معاونت توسعه و فناوری رسانه است.

با حضور معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیما، 271 فرستنده متوسط و کم قدرت تلویزیونی و رادیویی اف ام هم در هرمزگان به بهره برداری رسید.

بهره برداری رسمی از فرستنده های دیجیتال در استانهای اصفهان و مرک

بهره برداری رسمی از فرستنده های دیجیتال در استانهای اصفهان و مرکزی آغاز شد.

با افتتاح فرستنده های دیجیتال اصفهان در روز جمعه سیزدهم اسفند ماه ۸۹، پخش رسمی برنامه های هشت شبکه تلویزیونی یک، دو، سه، چهار، تهران، خبر، آموزش و قرآن و ده شبکه رادیویی ایران، پیام، جوان، ورزش، فرهنگ، معارف، قرآن، سلامت/گفتگو، تجارت/آوا/نوا و تهران در حدود 65 درصد از استان اصفهان از طریق فرکانس 618 مگاهرتز (ایستگاه پرقدرت مارشینان) آغاز شد.

همچنین پنج شبکه تلویزیونی جام جم ۱، جام جم ۲، العالم، استانی اصفهان و Press TV به همراه رادیو اصفهان از طریق فرکانس 634 مگاهرتز (ایستگاه پل خواجو) در محدوده شهر اصفهان قابل دریافت می باشد.

گفتنی است فرستنده دیجیتال اصفهان از ماهها قبل به طور آزمایشی مشغول پخش برنامه بوده و سرانجام در روز سیزدهم اسفند ماه ۸۹ به عنوان نهمین استان رسماْ راه اندازی شد.

معاون توسعه و فن آورری صدا و سیما یک روز بعد از افتتاح فرستنده اصفهان به اراک رفته و فرستنده های دیجیتال استان مرکزی را روز شنبه چهاردهم اسفند ۸۹ رسماْ افتتاح کرد.

با راه اندازی این فرستنده ها، شهرستان اراک و بخشهایی از شهرستانهای آشتیان، تفرش، فراهان و کمیجان تحت پوشش امواج دیجیتال قرار گرفتند.

بر اساس خبر ارسالی دوست عزیزمان حسین از اراک، در حال حاضر چهار فرستنده دیجیتال در سطح استان مرکزی فعال هستند. دو فرستنده برنامه های هشت شبکه تلویزیونی یک، دو، سه، چهار، تهران، خبر، آموزش و قرآن و ده شبکه رادیویی ایران، پیام، جوان، ورزش، فرهنگ، معارف، قرآن، سلامت/گفتگو، تجارت/آوا/نوا و تهران را از طریق فرکانسهای 626 و 594 مگاهرتز پخش می کنند.

از فرستنده های سوم و چهارم نیز برنامه های شش شبکه تلویزیونی مستند، جام جم ۱، العالم، الکوثر، استانی آفتاب (اراک) و Press TV به همراه رادیو استانی مرکزی (اراک) از طریق فرکانسهای 674 و 642 مگاهرتز قابل دریافت می باشند.

همزمان با سفر هیات دولت به استان بوشهر، فرستنده دیجیتال بوشهر رس

همزمان با سفر هیات دولت به استان بوشهر، فرستنده دیجیتال بوشهر رسما افتتاح شد.

این فرستنده روز چهارشنبه بیست و هفتم بهمن ماه 89 بـا حضور معاون توسعه و فناوری رسانه صدا و سیما بـه بهره بـرداری رسید. بـا بهره برداری از فرستنده دیجیتال بوشهر، پانصد هزار نفر از جمعیت شهرهای بوشهر، برازجان، اهرم، کاکی و خورموج (معادل 61 درصد از جمعیت استان) می تـوانند برنامه های رادیویی و تلویزیونی صدا و سیما را بـا کیفیت عالی و به صورت دیجیتال دریافت کنند.

بنا بر خبر دریافت شده توسط مدیر محترم وبلاگ ملی برون مرزی، از فرستنده دیجیتال بوشهر، هم اکنون هشت شبکه تلویزیونی و ده شبکه رادیویی به شرح زیر پخش می شود:
شبکه های تلویزیونی: یک، دو، سه، چهار، تهران، خبر، آموزش و قرآن.
شبکه های رادیویی: ایران، پیام، جوان، قرآن، فرهنگ، معارف، ورزش، تهران، سلامت/گفتگو و تجارت/آوا/نوا.

معاون توسعه و فناوری رسانه صدا و سیما در حاشیه افتتاح فرستنده دیجیتال بوشهر گفت: استان بوشهر هشتمین استانی است که از خدمات تلویزیونی دیجیتال بهره مند می شود. علی عسگری افزود: هم اکنون حدود 20 میلیون و پانصد هزار نفر از جمعیت ایران زیر پوشش فرستنده های دیجیتال قرار دارند.

شایان ذکر است پیش از این فرستنده های دیجیتال در استانهای تهران، قم، قزوین، گیلان، خراسان رضوی، البرز و یزد به طور رسمی افتتاح شده اند.

خبر دیگر در مورد فرستنده های دیجیتال اینکه روابط عمومی مرکز آذربایجان شرقی در پاسخ به سوالی در وب سایت روابط عمومی صدا و سیما از آماده بودن زیر ساختهای فرستنده های دیجیتال این مرکز و افتتاح فرستنده های دیجیتال این مرکز تا خرداد ماه سال 1390 خبر داده است. این در حالی است که پیش از این اعلام شده بود تا پایان سال 89 این فرستنده ها راه اندازی خواهد شد. گفتنی است از روز شانزدهم بهمن ماه 89 پخش آزمایشی فرستنده های دیجیتال تبریز شروع شده است.

بهره برداری رسمی از فرستنده های دیجیتال استان همدان آغاز شد.

بعد از دو ماه وقفه در افتتاح فرستنده های دیجیتال و همزمان با سفر استانی هیأت دولت به استان همدان، فرستنده های دیجیتال همدان روز پنجشنبه چهاردهم مهر ماه ۱۳۹۰ به طور رسمی آغاز به کار کردند.
با بهره برداری از این فرستنده ها، چهل و نه درصد از جمعیت استان همدان (شهرستانهای همدان، کبودرآهنگ، بهار و رزن) زیر پوشش سیگنالهای دیجیتال سازمان صدا و سیما قرار گرفته و میزان پوشش جمعیتی فرستنده های دیجیتال در کشور به ۳۳ میلیون نفر افزایش یافت.
بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط مدیر محترم وبلاگ ملی - برون مرزی، در حال حاضر تصاویر پانزده شبکه تلویزیونی و یازده شبکه رادیویی زیر از طریق فرستنده های دیجیتال همدان قابل دریافت می باشد:
فرکانس 618 مگاهرتز: شبکه های تلویزیونی یک، دو، سه، چهار، تهران، خبر، آموزش و قرآن و شبکه های رادیویی ایران، جوان، پیام، فرهنگ، ورزش، قرآن، معارف، تهران، سلامت/نوا و اقتصاد.
فرکانس 714 مگاهرتز: شبکه های تلویزیونی مستند، شما، جام جم 1، آی فیلم، العالم، بازار، press tv و استانی همدان به همراه شبکه رادیویی استانی همدان.

استان همدان بیستمین استانی است که فرستنده های دیجیتال در آن رسماً راه اندازی می شود. قبل از آن فرستنده های دیجیتال در استانهای تهران، قم، قزوین، گیلان، خراسان رضوی، البرز، یزد، بوشهر، اصفهان، مرکزی، هرمزگان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان، اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به طور رسمی افتتاح شده اند. هم اکنون در چند استان نیز فرستنده های دیجیتال به طور آزمایشی در حال پخش برنامه هستند

شبکه تلویزیونی «بازار» آغاز به کار کرد

شبکه تلویزیونی «بازار» آغاز به کار کرد


خبرگزاری امروز : شبکه تلویزیونی «بازار» از روز پنجشنبه ۳۰ شهریورماه با پخش تیزرهای تبلیغاتی شبکه بازار و معرفی خدماتی که این شبکه به مخاطبان خود ارائه می دهد، فعالیت خود را آغاز کرد.
بنا بر این گزارش فارس، لوگوی این شبکه به تازگی طراحی شده و بناست این شبکه به زودی افتتاح شود.
در حال حاضر معرفی فعالیت های شبکه و ارائه شعارهای گوناگون نظیر شبکه بازار در خانه ما، شبکه بازار مدیریت خرید، شبکه بازار رسانه مشاور خانواده، شبکه بازار فرصتی برای انتخاب بهتر و … به همراه تبلیغاتی در راستای فواید این شبکه تلویزیونی، از شبکه بازار پخش می شود.
همچنین پخش برنامه ای با معرفی بازار و ریشه یابی لغت بازار و روند شکل گیری آن از گذشته تا امروز از دیگر برنامه های شبکه تلویزیونی بازار است که در آن بخش هایی از موسیقی مجموعه تلویزیونی هزاردستان استفاده شده و بهروز رضوی گوینده آن است.
برای اولین بار عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما در همایش افق رسانه که روز شنبه ۸ مردادماه برگزار شد، از افتتاح شبکه تلویزیونی «بازار» خبر داد.
شبکه «بازار» هم اکنون در تهران از کانال ۴۳ پخش میشود و به تدریج از فرستنده دیجیتال سایر استانها نیز پخش خواهد شد.
این شبکه به معرفی کالا و خدمات اختصاص دارد و با نام irib bazar tv روی گیرندههای دیجیتال قابل دریافت است.

معاون سیما از افتتاح شبکه فیلم و سریال در پاییز امسال خبر داد.

معاون سیما از افتتاح شبکه فیلم و سریال در پاییز امسال خبر داد.

شبکه تلویزیونی نوروز راه اندازی میشود !

شبکه تلویزیونی نوروز راه اندازی میشود !

کیهان:
برخی منابع احتمال می دهند یکی از دستور کارهای مذاکرات مشایی در تاجیکستان راه اندازی یک شبکه خصوصی با نام «نوروز» باشد که قرار است از مبدائی غیر از ایران سیاست های رسانه ای جریان انحرافی را پی گیری کند.

روزنامهی کیهان در ستون ویه خود در این باره نوشت؛روسای جمهوری ایران، تاجیکستان و افغانستان در سال 2006 درباره تاسیس شبکه تلویزیونی فارسی زبانان موسوم به نوروز در شهر دوشنبه، توافق کردند ولی تاکنون به دلایل مختلف این شبکه راه اندازی نشده اما احتمال می رود که به زودی این اتفاق بیفتد.

شاید یکی از مهمترین دلایل عدم راه اندازی این شبکه، نحوه عجیب تاسیس آن باشد که بدون حضور رسمی رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران و با حضور نمایندگان قوه مجریه در حال انجام است.

علی اصغر شعردوست سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان و از دوستان نزدیک اسفندیار رحیم مشایی، از جمله بانیان راه اندازی این شبکه است که سال گذشته نیز با انجام هماهنگی های مختلف، رییس دفتر رییس جمهور را برای رایزنی درباره تاسیس این شبکه به دوشنبه دعوت کرد.

مشایی در آن سفر اعلام کرد که:«تمامی تجهیزات فنی تلویزیون مشترک کشورهای فارسی زبان در ایران آماده شده است و بزودی به تاجیکستان ارسال می شود تا در زمانی نزدیک به راه افتد».

البته چند ماه بعد، شعردوست در یک نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در شهر دوشنبه اعلام کرد تجهیزات لازم برای راه اندازی این شبکه و نصب آنها در ساختمان تلویزیون شهر دوشنبه از آلمان خریداری شده است!

با بررسی اسناد راه اندازی این تلویزیون نیز مشخص می شود که ریاست طرف ایرانی در این تلویزیون برعهده شعردوست است و حتی چنانچه مدت ماموریت وی به عنوان سفیر در تاجیکستان به پایان برسد، همچنان به عنوان مدیر بخش خصوصی ایران، سمت مدیریت طرف کشورمان را در این تلویزیون خصوصی برعهده خواهد داشت.

با این حال به نظر می رسد علاقه ویژه برخی مسئولان دولتی به راه اندازی یک شبکه فارسی زبان بدون نظارت های موجود در داخل کشور، از جمله موضوعاتی است که هنوز هم به طور جدی پیگیری می شود و شاید این موضوع را بتوان از مهمترین دلایل سفر مشایی به تاجیکستان دانست.

او می دانست که حضورش در این سفر، پس از ماهها غیبت رسانه ای حتما مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت اما ترجیح داد برنامه های گذشته خود در این حوزه را همچنان فعالانه پیگیری کند.

شاید بتوان مجوزهای اخیر وزارت ارشاد به چند شبکه ماهواره ای فارسی زبان را نیز مقدمه ای برای حضور فعال تر شبکه های اینچنینی در داخل کشور دانست که «نوروز» هم از آن جمله خواهد بود.

اولین شبکه مجازی فارسی زبان ایرانی راهاندازی شد

اولین شبکه مجازی فارسی زبان ایرانی راهاندازی شد

شبکه مجازی «نگاه» در اداره کل اطلاعات و برنامهریزی معاونت امور استانهای صدا و سیما طراحی و راهاندازی شد.
به گزارش ایسنا، مدیر کل اطلاعات و برنامهریزی معاونت امور استانها در گفتوگو با روابط عمومی این معاونت با اشاره به روند تداوم سیاستهای معاونت امور استانها در هویت بخشی به شبکههای استانی، تحقق این سیاستها در شبکه جهانی اینترنت را یادآور شد و افزود: برای رسیدن به این منظور از خرداد ماه امسال طراحی و راهاندازی شبکه اینترنتی تولیدات ویژه وب در دستور کار قرار گرفت که حاصل آن راهاندازی شبکه مجازی نگاه بود.
مجید علیزاده افزود: تولید ویژه وب، برنامهای تنظیمی است که بر اساس اقنضائات بومی و محلی استانها برای انتشار بر روی وب تهیه میشود که شامل تولیدات مختلف ویدئویی، پادکست، عکس و متن است که بر روی وب سایتهای مراکز صدا و سیما قرار میگیرد.
مدیر کل اطلاعات و برنامهریزی معاونت امور استانها تصریح کرد: این شیوه و شکل ارائه برنامه بر روی وب تاکنون در هیچ رسانهای پخش نشده است.
علیزاده با اشاره به محتوای فرهنگی، اجتماعی، هنری و تاریخی برنامههای ارائه شده روی شبکه نگاه مهمترین ویژگی آن را محتوای حرفهیی و چند بعدی آن ذکر کرد و تصریح کرد: این ویژگی باعث شده است شبکه «نگاه» به عنوان اولین شبکه مجازی فارسی زبان ایرانی نسبت به شبکههای مشابه خارجی متمایز باشد.
وی گفت: به منظور جذب بیشتر مخاطبان اکثر فایلهای ویدئویی تولید شده برای این شبکه دارای زیرنویسی انگلیسی است.
مدیر کل اطلاعات و برنامهریزی معاونت امور استانها با قدردانی از همکاری صمیمانه مدیران کل مراکز و همراهی مجموعه عوامل دیتای سازمان در راهاندازی این شبکه برنامههای آتی شبکه نگاه را راهاندازی نسخه انگلیسی و موبایل بیان کرد و افزود: برنامهریزی برای اجرای این طرح انجام شده و تا سه ماه آینده به بهره برداری میرسد.
علیزاده با اشاره به وجود امکانات شبکه از جمله امکان عضویت و ارسال آثار مخاطبان، برقراری لیست علاقهمندیها، جستجوی چند وجهی بر اساس عنوان، متن، موضوع و کلید واژه های محتوا و مواردی دیگر گفت : همه هموطنان میتوانند این شبکه را در قالب یک وب سایت اینترنتی به آدرس http://negah.irib.ir مشاهده کنند.

شبکه های «ورزش» و «فیلم و سریال» مدیرانشان را شناختند

شبکه های «ورزش» و «فیلم و سریال» مدیرانشان را شناختند

طی حکمی از سوی معاون سیما، حسین کرمی به سمت سرپرستی شبکه تخصصی «فیلم و سریال» و فرشاد صادقی به سمت مدیریت شبکه تخصصی «ورزش» منصوب شدند.
به گزارش ایسنا، دکتر حسین کرمی در سال 85 پس از رفتن از مدیریت شبکه چهار، به عنوان قائم مقام معاون سیما انتخاب شد.
فرشاد صادقی هم تهیه کنندگی برنامه های «جنگ فوتبال آسیا» و «با جام جهانی» (2002) از شبکه سه را عهده دار بوده است. او تهیه کننده «دایره طلایی» شبکه سه هم بوده است.
بر اساس این گزارش، حسین کرمی و فرشاد صادقی درحالی به سمت سرپرست و مدیر شبکه های «فیلم و سریال» و «ورزش» انتخاب شدند که هنوز این شبکه ها راهاندازی نشدهاند.
رییس سازمان صدا و سیما چندی پیش اعلام کرد که تا پایان امسال پنج شبکه جدید تخصصی در تلویزیون راه اندازی میشود.
عزتالله ضرغامی این مطلب را در حاشیه افتتاح شبکه رادیویی نمایش مطرح کرد و گفت: تکثر و تخصصی شدن شبکه های صدا و سیما جزو اولویت های کاری این سازمان است و در همین راستا راهاندازی پنج شبکه تخصصی برنامه ریزی شده است.
ضرغامی افزود: برنامهریزی برای راه اندازی شبکه های تخصصی فیلم و سریال، ورزش و کودک و نوجوان انجام شده و کارهای اولیه آن در دست اقدام است.
رییس سازمان صداو سیما از شبکه «معرفی کالا و خدمات» به عنوان دیگر شبکه تلویزیونی یاد کرد که طراحی و برنامه ریزی های اولیه برای راه اندازی آن صورت گرفته است اما ممکن است عنوان این شبکه در آینده تغییر کند.
ضرغامی خاطر نشان کرد: مهمترین بحث در راه اندازی شبکه های جدید تلویزیونی، مسائل فنی مربوط به آن است و در صورت رفع این مسائل شبکه های یاد شده به مرور در سیمای جمهوری اسلامی ایران راه اندازی میشوند.

سیستم پلی اوت صدا و سیمای مازندران راه اندازی شد.

سیستم پلی اوت صدا و سیمای مازندران راه اندازی شد.
به گزارش روابط عمومی شبکه تبرستان؛ با همت و تلاش حوزه معاونت فنی مرکز و حمایت های مدیر کل و معاونت اداری و مالی تجهزات لازم برای سیستم پلی اوت(play out) تهیه و راه اندازی شد. بنابراین گزارش؛ این سیستم وظیفه تامین منابع برای پخش مجدد و تامین برنامه از طریق شبکه های تلویزیونی را به عهده دارد. گفتنی است سیستم پلی اوت برای مراکز تلویزیونی که بصورت 24 ساعته در حال پخش است از ضروریات فنی مرکز است.





========================================

استاندار مازندران از راه اندازی بخش دیجیتال شبکه تبرستان با کمک اعتبارات استانی تا پایان امسال خبر داد.
سید علی اکبرطاهایی عصر شنبه در حاشیه بازدید از فرستنده سوردار افزود: راه اندازی بخش دیجیتال شبکه استانی گامی مهم برای توسعه فرهنگی مازندران است.
وی تصریح کرد: همه دستگاه های اجرایی استانداری، برای بهره برداری این سیستم در حداقل زمان با صدا و سیما همکاری کنند.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه با بهره برداری سیستم دیجیتال مردم مازندران از گلوگاه تا رامسر امواج تلویزیونی را با کیفیت مطلوب دریافت می کنند، افزود: دریافت کانال های تلویزیونی در مازندران به 14 کانال افزایش خواهد یافت.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران با بیان اینکه 30 ایستگاه فرستنده رادیویی و تلویزیونی، سال گذشته در مازندران راه اندازی شد، افزود: پس از 24 ساعته شدن برنامه های سیمای شبکه تبرستان، پخش برنامه های رادیو مازندران از آغاز ماه مبارک رمضان 24 ساعته شد.
حمیدی تصریح کرد: در صورت تأمین شدن اعتبارات استانی، عملیات اجرایی فرستنده دیجیتال در ایستگاه نمک آبرود چالوس آغاز می شود.

=========================================

قائم مقام شبکه تبرستان گفت: با 24 ساعته شدن برنامه های شبکه تبرستان، میزان رضایتمندی مردم مازندران به این شبکه به 65 درصد رسیده است.
تقی صمدی صبح یکشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه نیروی انتظامی مازندران در هتل سالاردره ساری افزود: این افزایش رضایتمندی در راستای نوآوری، ارتقای سطح فرهنگ و خواسته مردم استان از طریق شبکه استانی محقق شده است.
وی اظهار داشت: رسانه های دیداری، شنیداری، مکتوب و مجازی نقش اساسی در ارتقاء شاخصهای توسعه ای مازندران دارند و باید حمایت شوند.
قائم مقام شبکه تبرستان با اشاره به اینکه رسانه های مازندران باید در حوزه فرهنگ و چالش های اجتماعی استان بیشتر تلاش کنند، تصریح کرد: رسانه ها باید جلوتر از جریان جامعه بوده تا نسبت به آگاه بخشی آحاد جامعه اثرگذار باشند.
صمدی با بیان اینکه رسانه ها در خط مقدم اطلاع رسانی هستند اظهار داشت: اقتصاد، اجتماع، ورزش و فرهنگ مناسب در هر کشوری نیازمند داشتن رسانه های معتبر و صاحب نام است.
وی با تاکید بر اینکه رسانه ها باید به دنبال بیان نقد منصفانه از دستگاههای اجرایی و اداری باشند افزود: سیاه نمایی در شان رسانه های مازندران نبوده و نیست.
رستم دهقان، رئیس خانه مطبوعات مازندران نیز با اشاره به تقدیر از فعالان رسانه ای، تقدیر از برترین ها است اظهار داشت: رسانه ها وارثان رسالت ائمه هستند.
وی با بیان اینکه رسانه ها باید با دینداری اسلامی نسبت به آگاهی بخشی جامعه گام بردارند افزود: خبرنگاران مجاهدان جبهه جنگ سرد هستند.
دهقان با اشاره به اینکه رسانه ها باید به بیان مطالبات دستگاههای اجرایی باشند اظهار داشت: مدیران باید ارتباط دو سویه با رسانه و دستگاه اجرایی را همواره رعایت کنند.
وی در پایان از خدمات فرماندهی و معاونت اجتماعی انتظامی مازندران به واسطه تجلیل از خبرنگاران استان قدردانی کرد.

فرستنده های دیجیتال استان آذربایجان شرقی در دو ایستگاه شیبلی (شه

اولین فرستنده های دیجیتال استان آذربایجان شرقی در دو ایستگاه شیبلی (شهید مدنی) و عینالی (عون بن علی) تبریز رسماْ افتتاح شدند.
در کمتر از ده روز پس از افتتاح رسمی فرستنده های دیجیتال ارومیه، با حضور معاونت فناوری و توسعه سازمان صدا و سیما، بهره برداری رسمی از سه فرستنده دیجیتال در استان آذربایجان شرقی روز دوشنبه بیست و چهارم مرداد ماه ۱۳۹۰ آغاز شد.

با بهره برداری از این فرستنده ها، حدود یک میلیون و هشتصد هزار نفر از ساکنان استان آذربایجان شرق (معادل پنجاه و پنج درصد از جمعیت استان) تحت پوشش سیگنالهای دیجیتال سازمان صدا و سیما قرار گرفتند. ضمن اینکه سیگنالهای فرستنده ایستگاه شیبلی در برخی از مناطق استان آذربایجان غربی نیز قابل دریافت می باشد.

هم اکنون یکی از فرستنده های دیجیتال تبریز شبکه های تلویزیونی یک، دو، سه، چهار، تهران، خبر، شما، قرآن و استانی سهند را از طریق فرکانس 482 مگاهرتز (واقع در ایستگاه پرقدرت شیبلی) پخش می کنند. سیگنالهای این ایستگاه علاوه بر تبریز، شهرستانهای سراب، هریس، شبستر و بستان آباد را تحت پوشش قرار می دهد. پخش آزمایشی این فرستنده از روز شانزدهم بهمن ماه ۱۳۸۹ آغاز شده بود.

همچنین دو فرستنده دیجیتال متوسط قدرت دیگر در ایستگاه عینالی (عون بن علی) تبریز برای تکمیل پوشش شهر تبریز و پخش پانزده شبکه تلویزیونی و دوازده شبکه رادیویی به شرح زیر به بهره برداری رسیدند:

فرکانس 626 مگاهرتز: شبکه های تلویزیونی یک، دو، سه، چهار، تهران، خبر، آموزش و قرآن و شبکه های رادیویی ایران، جوان، پیام، فرهنگ، ورزش، قرآن، معارف، تهران، سلامت/نوا و اقتصاد.

فرکانس 674 مگاهرتز: شبکه های تلویزیونی مستند، شما، جام جم 1، آی فیلم، العالم، press tv و استانی سهند (آذربایجان شرقی، تبریز) و شبکه رادیویی استانی آذربایجان شرقی به همراه رادیوهای برون مرزی مراکز آذربایجان شرقی و اردبیل (رادیو آران).

گفتنی است برنامه های شبکه های رادیویی ده گانه سراسری به همراه دو رادیوی استانی آذربایجان شرقی و برون مرزی مراکز آذربایجان شرقی و اردبیل (رادیو آران) از طریق فرستنده پرقدرت شیبلی نیز قابل دریافت هستند.

علی نواداد در آستانه افتتاح نخستین فرستنده های دیجیتال استان آذربایجان شرقی، از نصب و بهره برداری از فرستنده دوم ایستگاه شیبلی و نیز نصب فرستنده در ایستگاههای قافلانکوه میانه، قزل قایای اهر، دستجرد آذرشهر و آغ داغ هشترود تا پایان سال آینده خبر داد.



استان آذربایجان شرقی نوزدهمین استانی است که فرستنده های دیجیتال در آن رسماً راه اندازی می شود. قبل از آن فرستنده های دیجیتال در استانهای تهران، قم، قزوین، گیلان، خراسان رضوی، البرز، یزد، بوشهر، اصفهان، مرکزی، هرمزگان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان، اردبیل، زنجان و آذربایجان غربی به طور رسمی افتتاح شده اند. هم اکنون در چند استان نیز فرستنده های دیجیتال به طور آزمایشی در حال پخش برنامه هستند