وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

اوباما و 40 میلیارد دلار کمک نظامی به رژیم اسرائیل/...

اوباما و 40 میلیارد دلار کمک نظامی به رژیم اسرائیل/تلاش پشتپرده برای تداوم کمکها تا سال 2028

آلترنت فاش کرد:

اوباما و 40 میلیارد دلار کمک نظامی به رژیم اسرائیل/تلاش پشتپرده برای تداوم کمکها تا سال 2028
پایگاه خبری آلترنت در مقاله ای به تحلیل سخنان و رفتار های عملی باراک اوباما در مورد مسئله فلسطینیان و رژیم اسرائیل...

VBIran Pro

زلزله 7.5 ریشتری سراوان را لرزاند

VBIran Pro


زلزله 7.5 ریشتری سراوان را لرزاند، این زلزله بزرگترین زلزله نیم قرن اخیر ایران است. 11 کشته در پاکستان و 1000 خانه ویران

27-1-1392
زلزلهای به بزرگی 7.5 در مقیاس امواج درونی زمین، عصر امروز استان سیستان و بلوچستان را لرزاند.

به گزارش دیساپ به نقل از ایسنا، زلزله ای به بزرگی 7.5 در مقیاس امواج درونی زمین ساعت 15 و 14 دقیقه و 17 ثانیه امروز حوالی سراوان در استان سیستان و بلوچستان را لرزاند.

مختصات کانون زلزله، 28.04 درجه عرض شمالی و 62.03 درجه طول شرقی و در عمق آن 95 کیلومتری زمین گزارش شده است.

دکتر مهدی زارع، معاون پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی در گفتوگو با خبرنگار علمی ایسنا این زلزله را بزرگترین زلزله ایران در حدود 50 سال اخیر عنوان کرد.

وی با اشاره به این که شبکه لرزه نگاری پژوهشگاه بزرگی این زلزله را 7.7 درجه در مقیاس امواج درونی زمین اندازهگیری کرده، شدت آن را هشت در مقیاس مرکالی پیش بینی کرد.

زارع کانون زلزله را 36 کیلومتری شمال گشت و 86 کیلومتری جنوب شرقی خاش و 55 کیلومتری شمال شرق سراوان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه امروز بعد از 16 سال شاهد رخداد زلزلهای با بزرگی بالای 7 ریشتر در فلات ایران بودیم، اظهار کرد: بزرگترین زلزله قبلی در ایران زلزله سال 1336 در سنگچال مازندران با بزرگی 7.5 ریشتر بوده است.

معاون پژوهشگاه بینالمللی زلزله شناسی درباره گسل مسبب این زلزله نیز گفت: گسل مسبب زلزله هنوز مشخص نیست ولی در این منطقه سه گسل مهم سراوان، سرباز و خاش وجود دارد که روند آن شمال غربی به جنوب شرقی است.

رییس مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، گسل مسبب زلزله عصر امروز سراوان را شمال زون برونرانش گسل مکران عنوان کرد.

دکتر میرزایی در گفتوگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خصوص زلزله 7.5 ریشتری سراوان استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه در قانون زمین لرزه، شکستگی رخ می دهد، شکستگی این زلزله نرمال است که برای شمال گسل مکران اتفاق قابل انتظاری است.

وی درباره سابقه رخداد زمین لرزه در این منطقه از کشور گفت: 30 سال پیش در همین منطقه زمین لرزهای با بزرگای 6.7 ریشتر رخ داده است.

رییس مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در خصوص ارتباط زمین لرزه سراوان با زمین لرزه چندی پیش بوشهر گفت: گسلهای مسبب این دو زمین لرزه هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

وی با بیان اینکه مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در محل وقوع زمین لرزه ایستگاهی ندارد، تصریح کرد: در شمال و جنوب غرب این منطقه موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران دارای ایستگاه است اما باید درنواحی جنوب شرق این منطقه ایستگاه ثبت زمین لرزه راه اندازی شود. البته از سال گذشته با کمک استانداری سیستان و بلوچستان درصدد احداث این ایستگاه هستیم.

میرزایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امکان استفاده از ایستگاههای کشورهای همسایه برای ثبت زلزلهها فراهم است هم اکنون در ثبت زلزلههای بزرگ مشکلی در تعیین پارامترهای زلزله نداریم.

به گفته رییس مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک در منطقه وقوع زمین لرزه گسلهای زیادی وجود دارد که میتوان به گسل های موجود در کوههای بشاگرد و جنوب جازموریان اشاره کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زلزله سراوان دارای بزرگی بالایی بوده و عمق زیادی نیز دارد در شعاع زیادی از کانون زلزله احساس شده است.

کامنت امیر

کامنت امیر


سلام وبلاگ شما حاوی مطالب مناسبی و جذابی می باشد در صورتی که تمایل داشتید خوشحال میشوم با شما تبادل لینک داشته باشم ! در صورت تمایل اطلاع دهید ! با تشکر

آرشیو نکته های کامپپیوتر موبایل


پاسخ:


سلام دوست عزیز به وبلاگ خوش امدید از حسن نیت شماممنونم با تبادل لینک موافقت می شود.
موفق باشید

کامنت ایران گویا

کامنت ایران گویا:


سایت ایران گویا حدود هزارو دویست سایت ایرانی پربیننده را دسته بندی کرده و جهت سهولت کار به کاربران ایرانی ارائه نموده است

سایت های مختلف براساس موضوع رتبه بندی شده و در یک ستون قرار داده شده است و رتبه بندی سایت ها نیز براساس آمار بازدید جهانی هر سایت می باشد یعنی گلچینی از بهترین سایت ها
http://irangooya.ir/
معرفی بیش از چهل سایت ارائه دهنده وبلاگ ، ارائه دهنده قالب وبلاگ ، دانلود و ....

چهل سایت بازی ... چهل سایت سرگرمی ...چهل سایت پزشکی... چهل سایت ورزشی...


پاسخ به کامنت ایران گویا:


سلام


بسیارخرسندیم ازسایت مفید شما دررتبه بندی سایتها ووبلاگها موفق باشید.

موسیقی بی کلام وبا کلام اشوری

موسیقی بی کلام وبا کلام اشوری

سرودی با اجرای گروه کر ملی آشوری


VBIran Pro
سرود تموز



موسیقی بی کلام آشوری


VBIran Pro
لایت سرود بت ناهرین




موسیقی با کلام آشوری


VBIran Pro
سرودی با صدای گروه کر ملی آشوری




موسیقی بدون کلام


VBIran Pro
موسیقی بدون کلام آشوری




موسیقی بدون کلام


VBIran Pro
موسیقی بدون کلام آشوری




موسیقی بدون کلام


VBIran Pro
موسیقی بدون کلام آشوری




موزیک بی کلام آشوری


VBIran Pro
موزیک بی کلام




موسیقی با کلام آشوری


VBIran Pro
ترانه با صدای آشور بت سرگیز




موسیقی با کلام آشوری


VBIran Pro
ترانه ای با صدای آشور بت سرگیز




موسیقی با کلام آشوری


VBIran Pro
سرود " کلوسولقا " با صدای فریدون ورده




موسیقی با کلام


VBIran Pro
ترانه زندگی روستا با صدای اوین اقاسی




موسیقی با کلام


VBIran Pro
ترانه ای با صدای فریدون ورده




موسیقی باکلام آشوری


VBIran Pro
سودی با صدای فریدون ورده به نام ܟܘܟܼܝܐ )




موسیقی با کلام آشوری


VBIran Pro
سرود چشمه با صدای یوریک




موسیقی با کلام آشوری


VBIran Pro
آشور بت سرگیز




موسیقی با کلام


VBIran Pro
ترانه ای با صدای اوین آقاسی




موسیقی با کلام (آشوری )


VBIran Pro
آشور بت سرگیز




سرودی در وصف بهار (نیسان )


VBIran Pro
جورج چهاربخشی




موسیقی با کلام (آشوری)


از اثار سرگن گبرئیل




موسیقی با کلام (آشوری)


از اثار سرگن گبرئیل

نمایشگاه بین المللی نفت ایران ؛ پاسخ محکم به تحریم ها

نمایشگاه بین المللی نفت ایران ؛ پاسخ محکم به تحریم ها


- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایران ، گفت : نمایشگاه بین المللی نفت ایران ، تبلور حرکت رو به جلو صنعت نفت برای حفظ بازارهای نفتی و پاسخ محکم به تحریم ها است.

ارسلان فتحی‌پور ، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ایران روز دوشنبه در آستانه برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در تهران ، در ارزیابی نقش و جایگاه این نمایشگاه به خبرنگار شانا ، گفت : علاوه بر حفظ بازار نفتی ایران ، نمایشگاه پاسخ شایسته ای به تحریم‌های اعمال شده از سوی برخی کشورها است.

فتحی‌پور ، درباره اهمیت "اقتصادی" هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران ، تصریح کرد : این رویداد نشان خواهد داد که ، ایران می‌تواند همچنان که تاکنون نشان داده است از تحریم‌ها عبور و این موضوع را مدیریت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ایران با بیا این که ، نفت ایران مشتری خود را دارد ،
یکی دیگر از کارکردهای نمایشگاه بین المللی وزارت نفت را حفظ بازارهای نفتی خواند و افزود : نمایشگاه بر روند صادرات و فرآورش مواد نفتی تاثیرگذار خواهد بود.

سید "محمد علی خطیبی" مدیر اموربین الملل شرکت ملی نفت ایران نیز گفت : نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز، پالایش و پتروشیمی که ، آخر هفته در تهران برگزار می شود ، در سطح منطقه بی نظیر و جز معدود نمایشگاه های معتبر و مهم در بخش انرژی و صنعت نفت در جهان است.

هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران از 18 تا 21 آوریل 2013 با حضور شرکت های داخلی و خارجی در محل نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.

معرفی رادیو آشوری ارومیه



آشوریان ایران یکی از اقلیتهای قومی و مذهبی ایران هستند که علی رغم جمعیت کمشان، خوشبختانه از امکانات نسبتاً مناسبی برخوردار هستند.

 

آشوریان یا آسوریان یا سریانیها از اقوام مسیحی هستند که در چندین کشور دنیا سکونت دارند. بیشترین جمعیت آشوریان در کشور عراق ساکن هستند. در ایران، ترکیه و سوریه نیز اقلیت قابل توجهی از این قوم زندگی می کنند. جمعیت آشوری ایران یک نماینده هم در مجلس دارند.

 

بخش عمده جمعیت آشوری ایران در تهران، کرج و شهرهای استان آذربایجان غربی به ویژه ارومیه سکونت دارند. جمعیت فعلی آشوریان ایران بین 20 تا 30 هزار نفر تخمین زده می شود. آشوریان دارای خط و زبان مستقلی هستند که در طول سالهای متمادی سعی در حفظ آن کرده اند.

 

رادیو استانی آذربایجان غربی از سالها قبل به طور مرتب برنامه هایی به زبان آشوری برای اقلیت آشوری ساکن در ایران و کشورهای همسایه که شب هنگام امکان دریافت صدای فرستنده رادیو ارومیه روی موج متوسط را دارند، پخش می کند. به دنبال پخش ماهواره ای برنامه های صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی، امکان استفاده از برنامه های رادیو آشوری ارومیه از طریق ماهواره بدر (عربست) برای عده بیشتری از آشوریان منطقه فراهم شده است.

 

رادیو آشوری ارومیه

 

برنامه های رادیو آشوری ارومیه هر روز به مدت 60 دقیقه از ساعت 23:00 تا 24:00 از طریق فرکانسهای رادیو استانی آذربایجان غربی (ارومیه) بر روی موج ای ام فرکانس 936 کیلوهرتز و موج اف ام فرکانس 94.5 مگاهرتز (در ارومیه) و نیز فرستنده دیجیتال ارومیه قابل دریافت است.

رادیو آشوری ارومیه از طریق ماهواره ایران ست(بدر5) فرکانس 12284 / عمودی / 27500 از طریق صدای دوم شبکه استانی آذربایجان غربی نیز پخش می شود.

 

برنامه های رادیو آشوری ارومیه هر روز با پخش خبر، تفسیرهای سیاسی و گزارشهای خبری آغاز شده و با برنامه های ویژه جوانان، خانواده، در جهان علم، شنیدنیها و صدای آشنا ادامه می یابد. برنامه های گزارشی، بحثهای کارشناسی و نمایشهای کوتاه از دیگر بخشهای برنامه های روزانه رادیو آشوری هستند.

 

تهیه کننده و مدیر رادیو آشوری ارومیه آقای نینوس ورده للهام، نایب رییس انجمن آشوریان ارومیه است.

 

متأسفانه اطلاعاتی درباره زمان راه اندازی رادیو آشوری ارومیه در وب سایت فارسی آن و نیز وب سایت صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی وجود ندارد. اما برای مشاهده جدول پخش برنامه ها، پخش زنده اینترنتی و وب سایتهای رادیو آشوری ارومیه می توانید به لینکهای زیر مراجعه کنید:


بقیه درادامه مطلب

ادامه مطلب ...

مشخصات فرستنده های دیجیتال مرکز مازندران


در استان مازندران نه فرستنده دیجیتال از طریق پنج ایستگاه پرقدرت، متوسط قدرت و کم قدرت، حدود هفتاد درصد از جمعیت استان مازندران و نود درصد از مناطق ساحی استان را پوشش می دهند.

 

مشخصات فرستنده های دیجیتال ایستگاههای مختلف مرکز مازندران به شرح جدول زیر می باشد:

 

مشخصات فرستنده های دیجیتال مرکز مازندران
آخرین به روز رسانی: بیست و پنجم بهمن ماه 1391
(اضافه شدن شبکه های سلامت و تماشا به فرستنده های اول دیجیتال در سراسر کشور)

شبکه های رادیویی

شبکه های تلویزیونی

فرکانس
(
MHz)

مناطق تحت پوشش

قدرت فرستنده (وات)

نام ایستگاه

ردیف

ایران، پیام، جوان، معارف، قرآن، فرهنگ، سلامت/نوا، ورزش، اقتصاد، تهران، آوا، نمایش، فصلی، ندای اسلام (معارف انگلیسی)، صدای آشنا 3 و رادیو عربی

یک، دو، سه، چهار، تهران، خبر، آموزش، قرآن، سلامت، تماشا

642

ساری، آمل، بابل، بابلسر، جویبار، چمستان، رویان، فریدون کنار، قائمشهر، محمود آباد، نکا و نور

3000

سوردار

1

رادیو استانی مازندران (ساری)

مستند، آی فیلم، العالم، نمایش، استانی تبرستان (ساری)، شما، بازار، Press TV، ورزش و پویا

690

؟؟؟

50

ایران، پیام، جوان، معارف، قرآن، فرهنگ، سلامت/نوا، ورزش، اقتصاد، تهران، آوا، نمایش، فصلی، ندای اسلام (معارف انگلیسی)، صدای آشنا 3 و رادیو عربی

یک، دو، سه، چهار، تهران، خبر، آموزش، قرآن، سلامت، تماشا

698

قسمتهایی از نوار ساحلی شامل نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و بخشی از رامسر

1000

نمک آبرود

2

رادیو استانی مازندران (ساری)

مستند، آی فیلم، العالم، نمایش، استانی تبرستان (ساری)، شما، بازار، Press TV، ورزش و پویا

650

قسمتهایی از نوار ساحلی شامل نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و بخشی از رامسر

1000

رادیو استانی مازندران (ساری)

مستند، آی فیلم، العالم، نمایش، استانی تبرستان (ساری)، شما، بازار، Press TV، ورزش و پویا

626

ساری

200

ساری

3

ایران، پیام، جوان، معارف، قرآن، فرهنگ، سلامت/نوا، ورزش، اقتصاد، تهران، آوا، نمایش، فصلی، ندای اسلام (معارف انگلیسی)، صدای آشنا 3 و رادیو عربی

یک، دو، سه، چهار، تهران، خبر، آموزش، قرآن، سلامت، تماشا

674

بهشهر و روستاهای اطراف آن

50

بهشهر

4

رادیو استانی مازندران (ساری)

مستند، آی فیلم، نمایش، استانی تبرستان (ساری)، شما، بازار، Press TV، ورزش و پویا

706

بهشهر و روستاهای اطراف آن

50

ایران، پیام، جوان، معارف، قرآن، فرهنگ، سلامت/نوا، ورزش، اقتصاد، تهران و آوا

یک، دو، سه، چهار، تهران، خبر، آموزش، قرآن، سلامت، تماشا

778

مرزن آباد و روستاهای اطراف

20

مرزن آباد (چالوس)

5

رادیو استانی مازندران (ساری)

مستند، آی فیلم، نمایش، استانی تبرستان (ساری)، شما، بازار، Press TV، ورزش و پویا

826

مرزن آباد و روستاهای اطراف

20


راه‌اندازی فرستنده‌های دیجیتال در سوادکوه


مدیرکل صدا و سیمای مازندران از تقویت پوشش شبکه‌ها و راه‌اندازی فرستنده‌های دیجیتال در سوادکوه خبر داد.


راهکارهای توسعه پوشش شبکه‌های تلویزیونی و راه‌اندازی ایستگاه فرستنده‌های دیجیتال در نشست مشترک مسئولان شهرستان سوادکوه با مدیرکل صدا و سیمای استان بررسی شد.
بهرام حمیدی مدیرکل صدا و سیمای مازندران در این نشست با اشاره به اینکه از 250 ایستگاه فرستنده رادیویی و تلویزیونی استان 50 ایستگاه در شهرستان سوادکوه مستقر است افزود: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز از محل بودجه استانی، تقویت پوشش شبکه‌ها و راه‌اندازی فرستنده‌های دیجیتال در این منطقه امکان‌پذیر است.
بهروز باباجانی مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران نیز با اشاره به همکاری و تعامل نزدیک مخابرات و رسانه استانی تصریح کرد: شرکت مخابرات آمادگی دارد زیرساخت‌های لازم برای توسعه پوشش رسانه‌ای در شهرستان سوادکوه را با همکاری دستگاه‌های اجرایی ایجاد کند.
سید هادی حسینی نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی نیز با ضروری دانستن توسعه پوشش برنامه‌های صدا و سیما و خواست مردم شهرستان سوادکوه، برای پیگیری و تامین اعتبار لازم قول مساعد داد.
عزیز باقری فرماندار سوادکوه نیز با قدردانی از رسانه استانی برای توجه به این منطقه پیگیری مسئولان استانی برای راه‌اندازی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی دیجیتال را خواستار شد.

شبکه تماشا،سلامت را درگیرنده های دیجیتال در فرکانس اول دریافت نم


VBIran Pro

شبکه تماشا وسلامت را درگیرنده های دیجیتال در فرکانس اول دریافت نمایید.

فرکانس:
642
کانال:
42
سرچ نمایید




شبکه تماشا وسلامت را درگیرنده های دیجیتال در فرکانس اول دریافت نمایید.

معرفی مرجع تخصصی واموزشی اریاییان ست ودعوت به همکاری


سلام دوستان وسروران گرامی

ضمن عرض تبریک سال نو وهمچنین پوزش فراوان ازتاخیر چند ماهه ازامشب همکاری ما بیشترخواهد شد واین وبلاگ ومرجع اموزشی وتخصصی باکمک شما عزیزان به روز خواهد گردید.

ازاین پس می توانید با ما ارتباط نزدیک وبهتری برقرارنمایید.و خودرا بعنوان یکی ازمدیران فعال مرجع تخصصی واموزشی اریاییان ست بدانید.پس وقت را مقتنم شمرده وبه ما در این مرجع بپیوندید ازخدمات ومسابقه وجوایزارزنده ونفیس ان بهره مندگردید.

باتشکر

موسس ومدیریت وبلاگ دیجیتال تبرستان

http://madiran.blogsky.com


*************************

دیدارما با شماعزیزان دراریاییان ست

موسس ومدیریت کل اریاییان ست

http://www.aria3at.tk/forum.php