وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

مهمان ویژه بزودی ازشبکه5تهران



 

مهمان ویژه بزودی ازشبکه5تهران

داستان یک استادیار دانشگاه را به تصویر می‌کشد که در منزل رییس دانشگاه سکونت دارد و به دختر رییس دانشگاه علاقه مند می شود؛ خانواده او از یکی از شهرستان‌ها برای آشنایی با خانواده داماد به تهران می‌آیند و داستان حول محور این جریان شکل می گیرد.


 زمان پخش : به زودی از شبکه تهران

هزار و یک شب ازشبکه4

 

 


 

هزار و یک شب ازشبکه4

 
در این برنامه به چهار موضوع هنر و ادبیات، کتاب، تاریخ و جامعه با حضور کارشناسان پرداخته می شود . در هر برنامه یکی از داستان‌های جذاب هزار و یک‌ شب توسط رشید کاکاوند، به عنوان یکی از چهره‌های آشنا در رادیو و تلویزیون، در برنامه خوانده خواهد شد. 

زمان پخش : شنبه تا سه شنبه ساعت 23:15

 

صبحی دیگر


 


 

صبحی دیگرازشبکه اموزش

برنامه زنده صبحی دیگر در قالب جنگ صبحگاهی با حضور کارشناسان در حوزه های علمی ، ادبی ، فرهنگی و دینی سعی در بالا بردن آگاهی مخاطبین دارد. 

زمان پخش :هر روز به غیر از ایام تعطیل ساعت 9:15  

روایت فتح


 


 

روایت فتح

اثر ماندگار شهید سید مرتضی آوینی که با نگاهی ویژه و نو در دوران دفاع مقدس باعث خلق تصویری واقعی و در عین حال هنرمندانه از این دوران بود و تبدیل به یکی از به یادماندنی ترین آثار مستند تاریخ ایران شد.

زمان پخش : هر شب ساعت 23  

بیان جاودان

 


 

بیان جاودان

این برنامه شامل گزارشی از جلسات و مراکز قرآنی ، بررسی سایت های قرآنی ، مسابقه زنده ،بررسی روخوانی و روانخوانی ،تجزیه و ترکیب ،صوت و لحن و ... می باشد

زمان پخش : همه روزه بجز جمعه ها ساعت 16


شبکه دو سیما در انتظار 8 سریال جدید


شبکه دو سیما امسال بیش از هشت سریال را تولید و یا پخش میکند؛ «همه بچه‌های ما»، «آب پریا»، «رویای گنجشک‌ها»، «چمدان»، «سهمی برای دوست»، «دولت مخفی»، «یک تکه زمین» و «باغ سردار» از جمله سریال‌هایی هستند که شبکه دو پخش آنها را انتظار میکشد.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، «همه بچه‌های ما» عنوان سریالی است که به کارگردانی تاج‌بخش فناییان تهیه و تولید می‌شود. این سریال به موضوع کودکان می‌پردازد و بازیگرانی چون ستاره اسکندری، امیر آقایی، مهدی هاشمی، مارال فرجاد، اردلان شجاع کاوه، اسماعیل سلطانیان، داود پورحسن، صحرا فتحی و لیلا تقوی در این مجموعه نقش‌آفرینی می‌کنند. تصویربرداری این مجموعه 30 قسمتی در تهران ادامه دارد.

«آب پریا» عنوان سریالی است که کمدی فانتزی است و در 15 قسمت به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مرضیه برومند تهیه و تولید می‌شود.

این سریال با بهره‌گیری از یک داستان کهن مرز بین افسانه و واقعیت را می‌شکند و با مضمونی اجتماعی و بهره‌گیری از یک قصه قدیمی به زندگی امروز می پردازد. روایت آن داستان چهار خواهر است که در چنگال «اپوش» اهریمن خشکی اسیر هستند. در پی آن چند نفر به زمین می‌آیند تا خواهرشان آب پریا را از چنگال آن اهریمن نجات دهند.

موضوع محوری سریال «رویای گنجشک‌ها» اکرام ایتام است که به کارگردانی راما قویدل ساخته می‌شود. داستان این سریال درباره حسام جوان 30 ساله ای است که سالها پیش خانواده‌اش را از دست داده است و مسئول یک خانه ایتام در یکی از شهرهای شمالی کشور شده است. این مجموعه در حال حاضر مراحل تصویربرداری خود را طی می‌کند.

«چمدان» عنوان سریالی کمدی است که قرار است برای ماه رمضان از شبکه دو سیما پخش شود. این مجموعه یک اپیزودیک طنز است که به کارگردانی خسرو ملکان تولید می‌شود. در حال حاضر مراحل تصویربرداری این مجموعه به پایان رسیده است. این مجموعه، ماجرای دو چمدان را روایت می‌کند که به اشتباه جابجا شده‌اند و در این میان اتفاقاتی رقم می‌خورد. فتحعلی اویسی، میرطاهر مظلومی،‌ محسن قاضی مرادی، فلور نظری، یوسف صیادی، ارژنگ امیرفضلی، حشمت آرمیده، و عباس محبوب از بازیگرانی هستند که در این مجموعه ایفای نقش می‌کنند.

«سهمی برای دوست» عنوان سریالی است که به کارگردانی سید مسعود اطیابی آماده پخش از تیرماه است. این مجموعه با حضور بازیگرانی چون اشکان خطیبی، سپیده خداوردی، محمدرضا شریفی‌نیا، بیژن بنفشه‌خواه، رضا فیض نوروزی، مهتاج نجومی و سیامک انصاری به عنوان راوی داستان، ساخته شده است. در این سریال مسایل مختلف اقتصادی چون شرکت‌های هرمی و بیکاری مطرح شده است.

سریال «دولت مخفی» به کارگردانی عبدالحسن برزیده با نگاه به صبر و اراده اسرا در جنگ تحمیلی مقابل دوربین قرار گرفت. این سریال اکنون مراحل تصویربرداری خود را سپری می‌کند و قرار است برای پاییز آماده شود.

لاله اسکندری، امیرحسین همتی، مهتاج نجومی،‌حسین توشه، مریم سلطانی، محمدرضا رهبری، هادی قمیشی و کریم خودسیانی از بازیگرانی هستند که در این مجموعه ایفای نقش می‌کنند.

«یک تکه زمین» عنوان سریالی است که به تهیه‌کنندگی محمدعلی اسلامی در دست تهیه است. این سریال مراحل بازنویسی پس از نگارش را سپری می‌کند که برای 12 قسمت 50 دقیقه‌ای تهیه و تولید خواهد شد.

این مجموعه روایت حاج حیدر است که یک نانوایی سنگکی را در یک محله قدیمی اداره می‌کند، اما پسرانش احمد و محمود در کارخانه کوچکی آرد مرغوب برای بخشی از مغازه‌های نان فانتزی را تولید می‌کنند. این آرد از یک تکه زمین حاج حیدر تهیه می‌شود که در میان گندمزار اقوام قرار دارد. اما محمود بر آردی که تحویل فانتزی‌ها می‌دهد ناخالصی‌هایی را وارد می‌کند که باعث گله و شکایت اهالی محل از آن‌ها می‌شود.

«باغ سردار» عنوان سریالی است که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سپهر محمدی تهیه و تولید می‌شود. نگارش این مجموعه در حال حاضر به اتمام رسیده است و در 26 قسمت 45 دقیقه‌ای قرار است در گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما کلید بخورد. این مجموعه روایت داستان سه پسر عمو است که با همدیگر در یک پادگان همزمان مشغول خدمت هستند که هر سه دختر سرکار استوار که ارشد آن‌ها در پادگان است را به همسری انتخاب می‌کند. سرکار استوار از این سه داماد خوشش نمی‌آید و در این میان اتفاقاتی رخ می‌دهد و فضای کمدی به بار می‌آید.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما یک سریال خارجی تحت عنوان «پاندروسا» را روی آنتن دارد. همچنین سه سریال «یک لحظه دیرتر»، «مدرسه ما» و سریال تکراری «آینه‌های نشکن» را پخش میکند.

آغاز «راه طولانی خانه» رضا کیانیان و افسانه بایگان در تلویزیون


مجموعه تلویزیونی «راه طولانی خانه» از فردا؛ سه شنبه 16 خرداد ماه از شبکه یک پخش میشود.

به گزارش سرویس تلویزیون ایسنا، این سریال 30 قسمتی که داستانی خانوادگی و اجتماعی دارد، درباره مردی است که تلاش می کند به هر نحو ممکن خواسته های سه فرزندش را برآورده کند اما به دلیل مشکلات مالی از عهده این امر برنمی آید و تصمیم می گیرد در ازای برعهده گرفتن یک تصادف رانندگی پولی به دست بیاورد.

رضا کیانیان، افسانه بایگان، مهروز ناصر شریف، خاطره حاتمی و شهرزاد کمالزاده از بازیگران اصلی این سریال هستند که سه شنبه ساعت 22:15 به مدت 45 دقیقه از شبکه یک پخش میشود.

سریال «راه طولانی خانه» به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت کشیان وکارگردانی رضاکریمی کاری از گروه مجموعه های تلویزیونی شبکه یک است که توسط علیرضا مسعودی و مصطفی زندی در 30 قسمت نوشته اند.

سریال تلویزیونی «راه طولانی خانه» از این پس شنبه تا چهارشنبه هر هفته، ساعت 22:15 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

سایر عوامل سازنده سریال «راه طولانی خانه» عبارتند از: مدیر تولید: محمد یمینی، مدیر برنامه ریزی و دستیار کارگردان: احسان سجادی حسینی، منشی صحنه: مرجان تاجیک، مدیر تصویربرداری: علیرضا وداد تقوی، صدابردار: جواد مقدس، طراح صحنه و لباس: کامیاب امین عشایری، طراح گریم: مجید اسکندری، مدیر تدارکات: مهرداد زحمتکش، عکاس: مریم تخت کشیان، روابط عمومی: افسانه فراهانی.

رادیو ورزش مسابقات فوتبال یورو 2012 را زنده پخش میکند

رادیو ورزش مسابقات فوتبال یورو 2012 را زنده پخش میکند

رادیو ورزش رقابت‌های فوتبال یورو 2012 را که از روز 19 خرداد آغاز میشود، به صورت زنده گزارش میکند.

احمد طبخی مدیر گروه ورزش و تفریحات رادیو ورزش در این زمینه به خبرنگار سرویس رادیو ایسنا گفت: رادیو ورزش از زمانی که مسابقات شروع می‌شود، تمام مسابقات چه در مرحله‌ی مقدماتی و چه در مراحل بالاتر،‌ تا فینال رقابت‌ها را گزارش و پخش می‌کند.

او ادامه داد: کارشناسان در استودیو حضور دارند تا از بعد آموزشی هم بتوانیم به شنونده‌ها کمک کنیم و اطلاعات مفیدی در اختیارشان قرار دهیم.

طبخی همچنین از پخش ویژه برنامه‌ای در زمان برگزاری مسابقات یورو 2012 خبر داد و افزود: این برنامه زنده نیم ساعته ویژه مسابقات فوتبال یورو 2012 است و هر روز از ساعت 18 تا 18:30 روی آنتن رادیو ورزش می‌رود و اخبار،‌ حواشی و اطلاعات این سری از مسابقات را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

او در پاسخ به پرسشی درباره خرید حق پخش رادیویی مسابقات گفت: گزارشگر ما برنامه‌ها را از استودیو رادیو ورزش گزارش می کند. ما تصاویری را که صدا و سیما خریداری کرده دریافت می‌کنیم و برای گزارش بازی از همان تصاویر استفاده خواهیم کرد.

دوبله‌ سریال «پرستاران» بعد از 12 سال تمام شد


دوبله‌ سریال «پرستاران» پس از 12 سال به پایان رسید؛ با این حال پخش این سریال پرمخاطب استرالیایی که در حال حاضر جمعه‌ها از شبکه اول روی آنتن میرود،‌ همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیر دوبلاژ سریال «پرستاران» در گفت‌وگویی با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ گفت: دوبله‌ آخرین قسمت از سریال «پرستاران» به تازگی به پایان رسیده است و این سریال تا پنج ماه دیگر روی آنتن تلویزیون است.

ناهید شعشعانی ادامه داد: دوبله‌ی این سریال پرمخاطب 12 سال زمان برد تا اینکه بالاخره به پایان رسید. گفته شده که در کشور استرالیا تولید سری جدید سریال «پرستاران» را آغاز کرده‌اند ولی نمی‌دانم چه زمانی بخواهند به ما تحویل دهند تا آن را دوبله کنیم.

او خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات جالبی که در دوبله‌ی سریال پرستاران افتاد، این بود که در طول این 12 سال هیچ گوینده‌ای تغییر نکرد و همه‌ گویندگان طی این مدت با ما همکاری کردند و پا به پای ما 12 سال همراه بودند. این مجموعه حدود 500 قسمت بود که ما 493 قسمت آن را دوبله کردیم و مابقی آن حذف شد. هر قسمت از آن تقریبا حدود 28 گوینده داشت.

وی با اشاره به سختی‌های کار دوبله سریال پرستاران طی این 12 سال یادآور شد: من معتقدم برای مدیر دوبلاژی که 40 سال در این حرفه فعالیت دارد، دیگر سختی کار وجود ندارد؛ حتی اگر کاری مثل سریال «پرستاران» چندین سال زمان ببرد، وقتی در هر کاری علاقه وجود داشته باشد، سختی‌های کار احساس نمی‌شود ما در دوبله سختی کار نداریم چرا که در کارمان عشق و علاقه است.

این مدیر دوبلاژ در پایان گفت: در طول این 12 سالی که دوبله‌ی سریال پرستاران را برعهده داشتم، گویندگان همکاری زیادی با من داشتند‌، همچنین آقای دکتر ازراقی در بهتر فهمیدن اصطلاحات پزشکی خیلی به ما کمک کردند. مترجم این سریال سید حسن جمشیدیان هم کمک زیادی به ما کرد.

به گزارش ایسنا، سریال «پرستاران» محصول کشور استرالیا است و در بسیاری از کشورهای جهان از قبیل بریتانیا‌، ایرلند،‌ ایران و ... به نمایش درآمده است.

این سریال به مدیریت ناهید شعشعانی دوبله شده است و گویندگانی که نقش‌های اصلی آن را صداپیشگی کرده‌اند: اکبر منانی‌، ناصر نظامی‌، ناهید شعشعانی، عباس نباتی و ... هستند.

«پرستاران» پیش از این سه شنبه شب‌ها از شبکه یک سیما به روی آنتن می‌رفت، اما مدتی است که جمعه‌ شب‌ها ساعت 22 پخش می‌شود و تکرار آن روز بعدـ شنبه ساعت 1۵:۳۰ دقیقه خواهد بود.

پخش این مجموعه در ایران از فرودین ماه سال 1385 آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود آخرین قسمت از آن آبان سال 91 به روی آنتن میرود.

آی‌فیلم به سراغ سریال‌های دهه‌ 60 و 70 میرود


شبکه آی‌فیلم به زودی سریال‌های قدیمی همچون «بازم مدرسم دیر شد»،‌ «هتل پیاده‌رو» و «پس از باران» را پخش میکند.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری ایسنا‌، سریال «بازم مدرسم دیر شد» که مربوط به دهه 60 می‌شود داستان پسر بازیگوشی به نام محسن را به تصویر می‌کشد که همیشه مدرسه‌اش دیر می‌شود همیشه بهانه‌ای برای دیر رسیدن دارد؛ این سریال به کارگردانی حسین افصحی با بازی اکبر عبدی‌، مرحوم مهین شهابی و ... همراه بود.

همچنین سریال دیگری که قرار است به زودی پخش آن از شبکه آی فیلم آغاز شود، مجموعه «پس از باران» به کارگردانی سعید سلطانی است که در سال 79 از شبکه سه سیما به روی آنتن می‌رفت،‌ این سریال نگاهی به تاریخ ایران در دوران رضا شاه دارد و روایتی انسانی از روابط ارباب و رعیتی را داشت. بازیگران اصلی این مجموعه محمود پاک نیت‌، کتایون ریاحی،‌ مرجان محتشم‌، جهانگیر المسی و ... هستند.

به گزارش ایسنا،‌ «هتل پیاده‌رو» یکی دیگر از سریال‌هایی است که آی‌فیلم قصد پخش آن را دارد؛ این سریال به کارگردانی بهمن زرین‌پور تهیه شده است و با بازی اکبر عبدی‌، علیرضا خمسه،‌ محمود پاک‌نیت‌، ضیا جعفرزاده،‌ مصطفی راد و... همراه است. داستان این سریال در یک رستوران بین راهی می‌گذرد که مسافران زیادی به آنجا می‌ایند و مستقر می‌شوند.

شبکه ورزش به افتتاح رسمی نزدیک میشود؛ پ . مسابقات فوتبال یورو 20

شبکه ورزش به افتتاح رسمی نزدیک میشود؛ پخش مسابقات فوتبال یورو 2012 از شبکه های سه و ورزش سیما



مسابقات جام ملت‌های اروپا از سوی دو شبکه سه سیما و شبکه ورزش به صورت مستقیم پخش میشوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه سه سیما مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا را برای علاقمندان به این رشته پر طرفدار ورزشی پخش میکند.

بر اساس جدول مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا، پخش مسابقات از جمعه نوزدهم خرداد آغاز میشود و با پخش دیدار نهایی، یکشنبه یازدهم تیر ماه پایان می‌یابد.

در روزهای برگزاری مسابقات، دو دیدار به ترتیب ساعات 20:30، 23:15 به وقت تهران پخش خواهد شد.

همچنین از شنبه 27 تا سه شنبه 30 خرداد ماه، بازی‌ها توسط دو شبکه سه سیما و شبکه ورزش در ساعت 23:15 پخش میشوند.

 

جدول پخش مسابقات لیگ اروپا

جدول پخش جام ملت های اروپا

جدول پخش جام ملت های اروپا

شبکه آموزش به جمع شبکه‌های پخش کننده فیلم پیوست


شبکه آموزش با پخش فیلم‌های سینمایی، به جمع شبکه‌های دیگری پیوسته که فیلم سینمایی پخش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، شبکه آموزش برای اولین بار روز جمعه 12 خردادماه فیلم سینمایی «دانش‌آموز جدید» را به روی آنتن برد که تکرار آن روز دوشنبه 15 خرداد پخش شد.

همچنین فیلم سینمایی «میراث» روز یکشنبه 14 خرداد ساعت 10:15 پخش شد.

شبکه آموزش برای روز جمعه 19 خرداد نیز فیلم سینمایی «ذهن زیبا» را تدارک دیده که قرار است ساعت 14 از این شبکه پخش شود.

به گزارش فارس، پیش از این شبکه آموزش در جدول پخش خود فیلم سینمایی نداشت و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این شبکه به سمت پخش دائم فیلم‌های سینمایی حرکت میکند.

البته نباید از این نکته غافل شد که شبکه آموزش سیما به سبب ماهیت و ماموریت آموزشی خود باید در گزینش و پخش فیلم‌های سینمایی کاملا هدایت شده عمل کند.

سریال ماه رمضان شبکه‌ یک ‌تمام میشود


تصویربرداری سریال ماه رمضان شبکه اول سیما، جمعه 19 خرداد ماه به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، درحال حاضر، گروه «راستش را بگو»، مشغول ضبط صحنه‌هایی در انبار متروکه کارخانه چیت‌سازی در جاده بهشت زهرا هستند و صحنه‌های خرمشهر نیز در لوکیشنی در جاده قم، بازسازی می‌شود.

تصویربرداری این سریال، قرار است تا فردا تمام شود تا بقیه مراحل تدوین و صداگذاری نیز در زمان باقی‌مانده به ماه رمضان، به اتمام برسد.

آهنگساز این سریال، فرزین خلعتبری است و شاید «راستش را بگو»، خواننده تیتراژ نداشته باشد و بدون خواننده روی آنتن برود.

به گزارش ایسنا، داستان سریال «راستش را بگو» به کارگردانی محمدرضا آهنج و تهیه‌کنندگی فاطمه ثمرقندی‌ درباره‌ی جوانی به نام علیرضا با بازی دانیال عبادی است که طی یک تحقیق دانشگاهی درباره‌ی مفاهیم اخلاقی به خصوص دروغ‌، به مفاهیمی مثل جوانمردی و فتوت می‌رسد.

حسن پورشیرازی، آتیلا پسیانی، رویا تیموریان، نیوشا ضیغمی، دانیال عبادی، لعیا زنگنه، مهدی سلوکی، سام درخشانی، رحیم نوروزی، امیرحسین مدرس، علیرضا جلالی تبار، ثریا قاسمی و امیر آقایی از بازیگران این سریال هستند که با مشارکت شبکه اول سیما و مترو ساخته می‌شود.

ساخت سریال "مرد نقره‌ای" از نیمه گذشت


امیر حسین شریفی تهیه‌کننده سریال تلویزیونی "مرد نقره‌ای" در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: حدود 50 درصد از ساخت سریال تلویزیونی "مرد نقره‌ای" صورت گرفته است.

 

ساخت سریال


وی ادامه داد: سریال تلویزیونی "مرد نقره‌ای" به سفارش معاونت سیمای استان‌ها و همچنین صدا و سیما مرکز استان اصفهان تولید می‌شود که این سریال  برای ایام ماه مبارک رمضان ساخته می‌شود و علاوه بر استان اصفهان از یکی از شبکه‌های سراسری تلویزیون نیز پخش می‌شود.


این تهیه کننده تصریح کرد: "مرد نقره‌ای" قصه‌زندگی مرد سرشناسی به نام‌ هادی است که در استان اصفهان زندگی می‌کند و خود را در شورای صنفی فرش فروشان کاندید می‌کند و د و روز قبل از انتخابات توسط فردی ناشناس  در تماس تلفنی از او خواسته می‌شود که از این رقابت صرف نظر کند و او را در ادامه تهدید می‌کند که در دنباله این قصه دانیال پسر او با آگاه شدن از این مسئله به پدر خود شک می‌کند.


در این سریال مناسبتی بازیگرانی چون سعید نیکپور، نیماشاهرخ شاهی، بهاره افشاری، سارا نازپرور و با حضور کامبیز دیرباز به ایفای نقش پرداخته‌اند.


کاظم معصومی کارگردان، محمد افسری مدیر فیلمبرداری، امیر حسین شریفی تهیه کننده و جابر قاسمعلی نویسنده سریال تلویزیونی "مرد نقره‌ای " هستند.

 

تا یک هفته دیگر؛ «رادیو تابستانه» راه‌اندازی میشود


"رادیو تابستانه"، همزمان با میلاد مسعود حضرت امام حسین (ع) راه‌اندازی میشود.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، محمد حسین صوفی معاون صدا با اعلام این خبر اظهار کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت و ایجاد فضایی شاد، با رویکرد آموزشی و اطلاع‌رسانی همواره از دغدغه های اصلی رادیو بوده است.

صوفی افزود: با تأسیس "رادیو تابستانه"، فصل جدیدی در منظومه رسانه‌‌‌‌‌‌‌ی شنیداری آغاز خواهد شد که خود سرآغازی خواهد بود برای راه‌اندازی رادیوهای دیگر.

معاون صدا همچنین گفت: "رادیو تابستانه" از ابتدای تیر ماه آغاز و تا پایان تابستان امسال برنامه پخش خواهد کرد. از جمله بخش های پیش بینی شده در "رادیو تابستانه" میتوان به: اطلاع رسانی عمومی، راهنمای آموزشی (از جمله کنکور و ...)، معرفی مراکز تفریحی و ورزشی، اعلام وضعیت جاده ای کشور ،جاذبه های گردشگری و سیاحتی و زیارتی، اعلام وضعیت آب و هوا، اعلام زمان حرکت قطار و هواپیما اشاره کرد. این طرح برای نخستین، با همکاری برخی نهادها صورت خواهد گرفت.

"رادیو تابستانه" با روزانه دوازده ساعت برنامه از روز شنبه سوم تیر ماه و با دامنه پخش جغرافیایی تهران بر روی موج FM ردیف 5/105 مگاهرتز و همزمان پخش تصویری بر روی اینترنت، آغاز به کار خواهد کرد.

برای احترام به منتقدان؛ شبکه مستند دیگر فوتبال پخش نمیکند


علاقمندان به مجموعه «دنیای فوتبال» می‌توانند از این پس، این برنامه را به جای شبکه مستند از شبکه ورزش دنبال کنند.

به گزارش سرویس تلویزیون ایسنا، این مجموعه که به پخش و بررسی صحنه‌های مهم مسابقات فوتبال روز دنیا بخصوص باشگاه‌های اروپا و امریکای جنوبی اختصاص دارد با توجه به احترام شبکه مستند به نظر منتقدان و رویکرد تخصصی‌سازی شبکه‌ها و اضافه شدن شبکه تخصصی ورزش، از شبکه ورزش پخش خواهد شد.

روابط عمومی شبکه مستند اعلام کرد، شبکه مستند سیما ضمن توجه و احترام به نظر منتقدان که این مجموعه را با رویکرد شبکه مستند هم راستا نمی دانستند، با این تصمیم رضایت بیننده‌های پرشمار این مجموعه را نیز حفظ خواهد کرد تا بتوانند همچنان بیننده «دنیای فوتبال» از تلویزیون باشند.

«دنیای فوتبال» از امروز؛ یکشنبه 21 خرداد ماه از شبکه ورزش سیما پخش خواهد شد.

نگاهی به برنامه «گپ» شب گذشته - تحقیر بیننده با پول بیت‌المال!


شبکه آی‌فیلم در راستای ترویج فرهنگ اسلامی راه‌اندازی شد و قرار بود برنامه‌هایی روانه آنتن کند که این تفکر را به جامعه و مخاطب عرب‌زبان منتقل کند اما پول بیت‌المال هزینه برنامه‌ای می‌شود که مخاطب ایرانی را تحقیر میکند.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، حیطه برنامه‌سازی در تلویزیون از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا برنامه‌سازان علاوه بر بهره بردن از عناصر جذابیت باید به گونه‌ای عمل کنند تا مخاطب تلویزیون که در اقصی نقاط کشور بخشی از زمان روزانه خود را به دیدن برنامه‌های تلویزیونی اختصاص می‌دهد را در‌برگیرد. برنامه‌سازان با هوشمندی و درایت باید به گونه‌ای آثار را خلق و به آنتن بسپارند که علاوه بر برقراری ارتباط با مخاطب چند میلیونی از تکنیک و اجرا غافل نشوند تا مخاطب امروز که امکان بهره بردن از برنامه‌های ماهواره‌ را دارد، به خود جذب نمایند.

در برخی از برنامه‌های تلویزیونی که گفت‌و‌گو محور است، با حضور یک بازیگر جذابیت برنامه دوچندان می‌شود زیرا نفس حضور بازیگر در برنامه برای مخاطب جذاب است. برنامه تلویزیونی «گپ» که مدتی است از شبکه «آی فیلم» پخش می‌شود، از فاکتور جذابیت به خوبی بهره برده است و به بهانه نزدیک شدن به زندگی خصوصی بازیگران توانسته مخاطب جذب کند، اما در این برنامه متاسفانه به بیننده توهین می‌شود. «جوان‌» وارد زندگی شخصی ‌و کودکی بازیگران می‌شود و با موشکافی آن را مورد بررسی قرار می‌دهد و هوشمندانه در لابلای صحبت‌های خود به سختی‌های کار بازیگری اشاره دارد که کاملاً صحیح است. بر هیچ کس کار سخت هنر هفتم که شامل ساخت آثار نمایشی برای تلویزیون و فیلم برای سینما است، پوشیده نیست و دوستان هم اکثرا در گفت‌و‌گوهای متعدد خود رمز حضور در این حرفه را عشق و علاقه به هنر می‌دانند البته شب گذشته «امین تارخ» برخلاف دیگر دوستانش به این اشاره داشت که باید کار فرهنگی سودآور باشد زیرا هنرمند باید بتواند هزینه خانواده‌اش را تامین کند.

در میان سوال‌ها توقع هنرمند از مردم مطرح و در برنامه‌های مختلف نظرات متفاوتی در این باره ارایه می‌شود اما در تمام برنامه‌هایی که پخش شده به این نکته اشاره شده که هنرمند هم مانند افراد عادی در شرایط مختلف ممکن است واکنش‌های متفاوت نشان دهد. در برنامه شب گذشته «امین تارخ» در پاسخ به این سوال از خاطراتش در برخورد با مردم سخن گفت و آن را اجرا کرد که با تایید و همراهی رامبد جوان و اشکان خطیبی (مجریان برنامه) این بخش دیدنی‌تر شد!

اینجا این سوال مطرح است اگر این توهین به بیننده نیست پس چیست؟ احساسات و عواطف مردم را باید اینگونه پاسخ گفت؟ همین مخاطبی که آقای تارخ آن را در بخشی از سخنانش سرمایه ملی می‌داند، چگونه است که در بخش دیگر با ری‌اکشن‌های اشکان خطیبی و رامبد جوان در اثر نوع روایت آقای تارخ مورد تمسخر قرار می‌گیرد؟

تارخ در بخشی از صحبت‌هایش به حضور در رستوران و جمع علاقمندان در کنار میز و ابراز احساسات آن‌ها سخن می‌گوید، سوال دیگری این جا مطرح می‌شود در رستورانی که آقای تارخ برای استراحت و حضور در جمع خانواده به آنجا می‌رود چند درصد از این مردم که بیننده برنامه هستند می‌توانند حضور داشته باشند و تمکن مالی آن‌ها اجازه حضور در این مکان را می‌دهد؟ آن تعدادی هم که در رستوران حضور دارند و ابراز علاقه می‌کنند از طبقه اجتماعی خودتان (مرفهین جامعه) هستند که اکثرا برنامه‌های ماهواره را به برنامه‌های رسانه ملی ترجیح می‌‌دهند! 

آقای تارخ بیننده جوانی که به دلیل جذابیت برنامه و حضور شما پای برنامه می‌نشیند علاقمند به بازیگری است و در کلاس‌های شما و دوستان‌تان ثبت نام کرده و برای آموزش آکادمیک پول پرداخت می‌کند، چگونه راضی می‌شوید احساسات و عواطفش را زیر سوال ببرید؟

در این برنامه در فواصل مختلف به این نکته اشاره می‌شود که بازیگر مانند تمام افراد جامعه حقوقی دارد و نیاز به استراحت، آرامش و ... دارد، این جا این سوال مطرح است اگر بازیگران هم مانند تمام افراد جامعه هستند چرا باید در یک برنامه تلویزیونی که از رسانه ملی پخش می‌شود تنها به تبلیغ خود بپردازند و چگونه امکان دارد که تبلیغ آموزشگاه بازیگری تارخ هم در خلال صحبت‌ها و در قالب گفت‌و‌گو صورت گیرد؟ و امین تارخ سوال رامبد جوان را به دلخواه خود تغییر می‌دهد که: «سوالی که اخیرا از من شده این است که چگونه اینجا (منظور آموزشگاه بازیگری تارخ) اینقدر خروجی دارد؟» چگونه این امکان برای بازیگران فراهم می‌شود که با صحبت از آموزشگاه و رمز موفقیت، آموزشگاه خود را تبلیغ کنند‌ اما افراد دیگر جامعه از جمله بازیگران دیگر که صاحب آموزشگاه هستند برای تبلیغ محصولات و کالاها و برنامه‌های فرهنگی در راستای اهداف انقلاب و نظام، دقیقه‌ای به رسانه ملی پول بدهند؟

پول بیت‌المال هزینه تبلیغ برای بازیگران و حضور در زندگی آن‌ها می‌شود؛ در حالی که بسیاری از این دوستان رعایت شرعیات و عرف جامعه را نکرده _  با علم به این که رفتارها و پوشش آن‌ها الگویی است برای جوانان جامعه _ با لباس‌های نامتعارف در محافل و جشن‌ها حاضر می‌شوند اما هیچ‌گاه رعایت قوانین و موازین جامعه اسلامی را نمی‌کنند. چگونه است که بیننده باید در رفتارهای خود با بازیگران دقت نظر لازم را داشته باشد که در جای جای برنامه «گپ» به آن و سختی‌های کار بازیگری اشاره می‌شود‌ اما بازیگران رعایت قوانین و عرف جامعه را نکنند؟ چگونه وقتی دوربین تلویزیونی در یکی از برنامه‌های تخصصی هنر هفتم در خانه بازیگر زنی که وضعیت جسمی خوبی ندارد حاضر شد تمام اهالی این هنر دست به قلم شدند و  اعتراض کردند اما به خود اجازه می‌دهند در برنامه تلویزیونی که اتفاقا برای مخاطب عرب زبان هم پخش می‌شود بیننده و مردم نجیب و با محبت ایرانی را زیر سوال برده و انگشت اتهام به سمت بیننده نشانه بروند.

رسانه ملی که از پول بیت‌المال این گونه وسعت و گسترش یافته است، در ساخت برنامه‌ها و این نوع آثار باید دقت نظر بیشتری داشته باشد. هنوز تبعات حضور بازیگر زن ایرانی و عریان شدن آن‌ جلوی دوربین تنها برای حضور در یکی از بخش‌های جشنواره فرانسه را در جامعه شاهد هستیم و بسیاری از این موارد وجود داشته و دارد که در این مقال نمی‌گنجد. اگر قرار است به این هنر بپردازیم بهتر نیست با حضور کارشناسان و صاحبنظران‌ مشکلات و معضلات آن را ریشه‌یابی کنیم.

شبکه «آی فیلم» در راستای اهداف نظام و ترویج فرهنگ اسلامی ‌همزمان با عید سعید فطر در سال 89 افتتاح شد قرار بود برنامه‌هایی در این شبکه ساخته و روانه آنتن شود که تفکر انقلابی را به جامعه و مخاطب عرب زبان خود منتقل کند. آقایان  پول بیت‌المال را هزینه برنامه‌ای می‌‌کنید که مخاطب ایرانی را تحقیر می‌کند. این برنامه چگونه مردم ایران را به مخاطب عرب‌زبان معرفی می کند؟ متاسفانه تا برخی از مدیران سیما در پشت درب‌های بسته جلسه دارند و پاسخ پرسش‌های متعدد خبرنگاران را از طریق ایمیل می‌دهند آش همان آش است و کاسه همان کاسه.

مراسم شهادت حضرت زهرا(س)- هیئت محبان الحسین

شعر خوانی کربلایی علی اکبری خطاب به شاهین نجفی ملعون


دانلود شعرخوانی

وقتی که کمی لقمه حرامی باشد فرزند طبیعتا جزامی باشد

یا نطفه اگر کمی شود مشکل دار فرزند شود به بیحیایی ناچار

ای آنکه تو مصداق همین ابیاتی ای آنکه نفهم این بدییهاتی

گفتند سر سران احمق کده ای چندی نشده به زیر حرفت زده ای

بحران زده شیر شدی میفهمی وقتی که زمینگیر شدی میفهمی

تقصیر نه از تو بلکه از مام تو بود حیف نجفی که بر سر نام تو بود

شاهین نشدی و گرنه می فهمیدی آزاد به دور نور می گردیدی

هرگز نشو با شیر امامت درگیر گورت شده کنده سر شوخی با شیر

لعنت به توو هر که موافق با توست از روز جزا گریه و هق هق با توست

رفتی به شتاب در پی بی هدفی ای وای چقدر خری شاهین نجفی