سلام دوستان

شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه الزهرا(س) را بر همگان تسلیت باد



بسم الله الرحمی الرحیم

زمانى که حضرت زهراى مرضیه سلام الله علیها در بستر بیمارى بودند، زنان مدینه به ملاقات ایشان آمدند و از احوال حضرت جویا شدند اما حضرت زهرا سلام الله علیها در پاسخ احوالپرسى آنان شروع به امر به معروف و نهى از منکر نمودند که این اقدام حضرت درسى شد براى تمام مردم تا به ایشان تأسى ورزند.
حضرت زهرا سلام الله علیها در سخنان خویش خطاب به زنان مدینه فرمودند: مردان شما خلافت را به کجا سوق دادند؟ پیچاندند جریانى را که جبرئیل آورده بود و بیرون آوردند از دستش آن که خبیر بود.
حضرت زهرا سلام الله علیها در این جملات خود از امامت و ائمه علیهم السلام تعبیر به رواسى رسالت و قواعد نبوت نمودند و تأکید نمودند بر این که مردان شما نبوت و رسالت را پیچاندند؛ یعنى آن را از مسیر اصلى خویش خارج ساختند.
حضرت زهرا سلام الله علیها در شرایطى این امر به معروف را انجام دادند که مى دانستند در حال حاضر اثرى نخواهد داشت و در ضمن نیز به قیمت جان شان تمام خواهد شد؛ اما با این وجود آن را انجام دادند و این به خاطر آن بود که حضرت مى خواستند عملاً یک مسأله ى شرعى را بیان سازند به طورى که برخى از مراجع تقلید نیز بر همین اساس فتوا داده اند.
گاهى امر به معروف و نهى از منکر در شرایطى خاص واجب مى شود و آن نیز هنگامى است که اصل دین در حال از بین رفتن است، لذا دیگر براى انجام آن شرایطى وجود ندارد و حضرت زهرا سلام الله علیها نیز با علم به تمامى این مسائل چنین عملى را انجام دادند.
پنهان بودن قبر حضرت زهرا سلام الله علیها نیز از استثنائاتى است که خداى متعال قرار داده است، زیرا قبر امیرالمؤمنین علیه السلام نیز تا بیش از صد سال مخفى بود اما سرانجام آشکار شد ولى خداى متعال اراده کرده است تا قبر حضرت زهرا سلام الله علیها همچنان مخفى بماند.
باید به حضرت زهرا سلام الله علیها تأسى نموده و هرآنچه را که از آن حضرت مى شنویم و یا مى بینیم، به آن عمل کنیم و در مقام بیان احکام الهى نیز خسته نشویم زیرا این اقدام حضرت سلام الله علیها درسى براى تمام تاریخ بود.
آنچه از زبان حضرت زهرا سلام الله علیها صادر گردیده و آنچه شخصاً عمل نموده و یا تقریر فرموده اند در حجیت مانند قرآن بوده و اطاعت از آن واجب است.





فاطمیه قصه گوی رنجها است بهترین تفسیر سوز مرتضی است

فاطمیه جنگ اشعار علی است شرح حال چشم خونبار علی است

فاطمیه شعر داغ لاله است قصه زهرای هجده ساله است

فاطمیه آتش افروز دل است احتجاجش یک کتاب کامل است

فاطمیه سینه چاک درد ها است شاهد نامردی نامرد هاست

فاطمیه مهر زد تاریخ را در دل آتش گدازد میخ را

فاطمیه سوخت درب خانه ای شمع را کشتند با پروانه ای

فاطمیه سوز دل را ساز کرد دفتر داغ علی را باز کرد

فاطمیه شرح دیوارودر است در مقام صبر زینب پرور است

فاطمیه ناله زهرا می زند داد مظلومی مولا می رند

فاطمیه آتشی افرو ختند خیمه های کربلا را سوختند

فاطمیه فاطمه اعجاز کرد انقلاب کربلا را ساز کرد

فاطمیه ماه گل افشردن است فتح باب تازیانه خوردن است

فاطمیه قفل غم را شد کلید چونکه دارد هم شهیده هم شهید

فاطمیه صوزتش نیلی شود تا رفیه شاهد سیلی شود