وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

دعوت به همکاری ونویسندگی دروبلاگ دیجیتال تبرستان

سلام

دوستان و بازدیدکننده های عزیز اگر مایل به نویسندگی در وب هستید ایمیل خود در قسمت نظرات و تماس با مدیربزارین تا دعوتنامه براتون ارسال نمایم.


باتشکر

مدیریت وبلاگ

قطع موقت شبکه های برون مرزی سیما در ماهواره بدر 5 (عربست):



شبکه های برون مرزی سیما از جمله (جام جم ۱، ۲ و ۳، شبکه های سحر ۱ و ۲، شبکه ی الکوثر، شبکه ی العالم و پرس تی وی) در ماهواره بدر ۵ (عربست)، فرکانس ۱۲۳۰۳ افقی، از شب گذشته (۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۰) به صورت موقت قطع شده اند.

 

قطع موقت شبکه های برون مرزی سیما در ماهواره بدر 5 (عربست):

 

تاکنون از قطعی این شبکه ها خبری در دست نیست!

 

ساخت سامانه تنظیم موقعیت دیش گیرنده مایکروویو پرتابل

ساخت سامانه تنظیم موقعیت دیش گیرنده مایکروویو پرتابل در صداوسیمای مرکز سمنان:

مدیر ارتباطات زمینی و ماهواره‌یی صداوسیمای مرکز سمنان گفت: به همت کارشناسان واحد ارتباطات زمینی و ماهواره‌یی صداوسیمای مرکز سمنان، پروژه تنظیم موقعیت دیش گیرنده پرتابل فناموج در راستای افقی و عمودی به وسیله کنترلر از محل سالن دستگاه ارتباطات زمینی و ماهوار‌ه‌یی، طراحی، اجرا و نصب شد.

 

ساخت سامانه تنظیم موقعیت دیش گیرنده مایکروویو پرتابل در صداوسیمای مرکز سمنان

 

به گزارش سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، مهدی نیستانی گفت: با توجه به افزایش ساختمان‌های مرتفع در سطح شهر سمنان و به منظور بهبود دریافت سیگنالِ RF، گیرنده پرتابل به بالاترین ارتفاع دکل مرکز انتقال داده شد. با عنایت به تعدد برنامه‌های زنده و ضرورت «تنظیم دستی» موقعیت گیرنده، ایده «تنظیم موقعیت هد گیرنده به وسیله کنترلر از محل سالن دستگاه» مطرح شد.

وی افزود: بعد از تحقیق، بحث و بررسی پارامترهای مختلف، این طرح با مشخصه‌های مورد نظر همچون پایداری فیزیکی و عدم تغییر زاویه دیش در مقابل بادهای شدید، سرعت مناسب در راستای افقی و عمودی، دقت لازم برای فرایند Peaking، پوشش جامع تمام زوایای دریافت، اطلاع از وضعیت حرکت و جهت قرارگیری دیش، اعمال کنترل‌های احتیاطی برای خارج نشدن از محدوده چرخش افقی و عمودی و امکان ساخت با حداقل هزینه، اجرا شد.

وی در پایان اظهار کرد: هم اینک پس از تست‌های عملی، قابلیت به کارگیری سیستم در برنامه‌های زنده و حساس، حاصل شده است.

شبکه مستند به زودی یک ساله می‌شود

شبکه مستند به زودی یک ساله می‌شود؛ بر نخستین شبکه‌ی دیجیتال ایرانی چه گذشت؟:


شبکه مستند سیما به عنوان اولین شبکه‌ی تخصصی و دیجیتال در ایران، در مجموعه‌ی صداوسیما مدیریت می‌شود. این شبکه 26 اسفند ماه 1389 ـ 11 ماه قبل ـ با هدف ارتقای کمی و کیفی تولیدات مستند، افزایش آگاهی و روحیه در جامعه و ترویج موضوعات دینی و اخلاقی به طور رسمی آغاز به کار کرد.

شبکه مستند به زودی یک ساله می‌شود؛ بر نخستین شبکه‌ی دیجیتال ایرانی چه گذشت؟

 

اعلام راه‌اندازی شبکه‌ای مستقل برای مستند ـ شبکه‌ای که از مهر ماه 88 به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد ـ مستندسازانی را که از عدم توجه به این ساختار به شدت گلایه‌مند بودند، امیدوار کرد.

تهیه‌کنندگان و کارگردانان حوزه‌ی مستند همچنین به این امید بودند ساختاری که اغلب جدول پخشی بهتر از ساعات پایانی شب و حتی بامداد در تلویزیون پیدا نمی‌کند، حالا دارای شبکه‌ای مستقل شده و از این پس مستند می‌تواند به طور 24 ساعته در تلویزیون عرض اندام کند.

سریال «باجناقلار» یکشنبه روی آنتن شبکه شما:


سری سوم مجموعه «باجناقلار» به نویسندگی و کارگردانی باقر حبیب‌پیران از یکشنبه شب 23 بهمن روی آنتن شبکه شما می رود.
 

سریال «باجناقلار» یکشنبه روی آنتن شبکه شما

 

کارگردان این مجموعه با توضیح این که هر قسمت این اثر، داستانی مجزا دارد، گفت: با برگشت قاسم به ارومیه، پس از سال‌ها هر سه باجناق دوباره دور هم جمع می‌شوند. قاسم و صمد بعد از ماجراهایی خانه مشترک می‌خرند و رشید هم برای تعمیر بنای خانه خود به خانه پدری زن اسباب‌کشی می‌کند که این موضوع آغاز ماجراها و اتفاقات این سری از سریال باجناق‌هاست.

پیران تصریح کرد: در هر قسمت این سریال اتفاقات تازه‌ای می‌افتد که بیننده را با خود همراه می‌کند؛ مثلا وقتی رشید قاسم را برای شرکت در انتخابات شهر تشویق می‌کند یا حضور هر 3 باجناق در یک مسابقه تلویزیونی که باعث به‌وجود آمدن ماجراهای جذابی می‌شود.

وی با بیان این که تولید این مجموعه به دو زبان آذری و فارسی انجام گرفته ابراز کرد: نسخه فارسی این مجموعه برای پخش از شبکه شما و نسخه آذری آن برای پخش از شبکه استانی مرکز آذربایجان غربی تدارک دیده شده است.وی درباره ویژگی‌های این سریال گفت: باجناقلار 3 بیش از 110 لوکیشن مختلف دارد که لوکیشن اصلی آن خانه جمشید، پدر خانم این سه باجناق است. در سری جدید این مجموعه شهرهای مختلف و مناطق گردشگری و دیدنی استان آذربایجان غربی نیز به تصویر کشیده شده است.

پیران درباره بازیگران این مجموعه گفت: با توجه به سیاست سازمان، در این مجموعه از بازیگران بومی و بازیگران قبلی استفاده کردیم.

هاشم چاووشی، رحیمه بهزادی، جمال ذوالقدر، عفت مه‌پور، مقصود حسنی، فاطمه شکری، هیوا محسنی، قاسم محمدزاده، پریا برزگر، مسعود یکانی، سیمین شکوهی، کیوان مظاهر، شیلا نوری و بهزاد فرشباف بازیگرانی هستند که در این مجموعه هنرنمایی می‌کنند.

سری سوم سریال باجناقلار از یکشنبه شب 23 بهمن ساعت 45‌/‌20 پخش می‌شود و تکرار آن نیز روز بعد ساعت 30‌/‌13 روی آنتن می‌رود.

در ساخت این مجموعه، اکبر پیران (تهیه‌کننده)‌ بیژن رحمتی (مدیر تصویربرداری)‌ امیر نجفی (مدیر صدابرداری)‌ و میترا بابک (طراح صحنه و لباس)‌ همکاری کرده‌اند.

باجناقلار در 26 قسمت 35 دقیقه‌ای در مرکز آذربایجان غربی تولید شده است.

آغاز نگارش فیلمنامه سریال شهید «صیاد شیرازی»:


معاون فرهنگی و روابط عمومی عقیدتی سیاسی ارتش گفت: همزمان با سالروز شهادت سپهبد شهید «علی صیاد شیرازی» نگارش فیلمنامه سریال زندگی این شهید والامقام آغاز می‌شود.

 

آغاز نگارش فیلمنامه سریال شهید «صیاد شیرازی»

 

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا واحدی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تولید فیلم‌های تلویزیونی و مستند در زمینه شهدا، همزمان با سالروز شهادت سپهبد شهید «علی صیاد شیرازی» کار نگارش فیلمنامه‌نویسی سریال زندگی این شهید بزرگوار آغاز می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی شده این سریال حداقل در 13 قسمت و حداکثر 26 قسمت تهیه شود و جزو برنامه‌های مصوب ارتش در سال 91 است.

معاون فرهنگی و روابط عمومی عقیدتی سیاسی ارتش همچنین از نگارش رمان براساس زندگی شهدای ارتش خبر داد و گفت: در سال جاری 16 اثر از مجموعه زندگینامه شهدا به صورت رمان منتشر شده که آخرین اثر آن رمان «بال خون، بال آتش» مربوط به شهید «عباس دوران» است.

بفرما شیرینی، سریالی طنز در مورد ازدواج از شبکه ی شما:


«بفرما شیرینی» عنوان یک سریال هشت قسمتی است که هر روز ساعت 30‌/‌12 از شبکه شما پخش می‌شود.
 

 

این سریال به کارگردانی محمود شاکری و مسعود میرزایی داستان جوانی به نام محسن است که به خاطر مشکلات مالی تمایلی به ازدواج ندارد و مادر محسن فوت کرده و او همراه خواهرش نرگس و پدرش زندگی می‌کند.

محسن که در یک روزنامه کار می‌کند همراه نرگس بتازگی در دانشگاه قبول شده‌اند. در این میان پدر به صورت جدی پیگیر پیدا کردن همسری مناسب برای محسن است. حکایت زن گرفتن محسن به جایی رسیده که همکارانش سر به سر او می‌گذارند ولی در این میان اتفاق جالبی روی می‌دهد. محسن نیز همراه خواهرش به فکر ازدواج پدر افتاده و برای او به دنبال همسر می‌گردند و این موضوع اتفاقات جالبی را به دنبال دارد.

این سریال به تهیه‌کنندگی مسعود میرزایی در مرکز خلیج‌فارس تهیه شده و در آن بازیگرانی چون محمدعلی قویدل، غلامرضا میرزایی، مریم حکمت، حنظله زارعی، شمسی عامری و علی علوی نقش‌آفرینی می‌کنند.

آخرین خبرها از شبکه ی ورزش، و شبکه های جدید سیما!!:



رئیس مرکز تولید و فنی سیما گفت: شبکه های جدید نمایش در راه است و از این پس می توانیم شبکه نمایش راه اندازی شده را شبکه نمایش یک بنامیم.

 

آخرین خبرها از شبکه ی ورزش، و شبکه های جدید سیما

 


مهندس مجید شعبان پور افزود: شبکه نمایش نخستین شبکه تمام مکانیزه سیما است و به زودی شبکه ورزش به عنوان نخستین شبکه HT رسانه ملی راه اندازی می شود.


رئیس مرکز تولید و فنی سیما از تشکیل شورای عالی گرافیک سیما در آینده نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد با استفاده از فناوری نوین قاب گرافیکی تصویر بهینه شود.
وی با تاکید بر ضرورت افزایش ظرفیت استودیوها، مطابق با افزایش شبکه های سیما، گفت: به زودی استودیوی ولی عصر (عج) افتتاح و شبکه ورزش در این فضا فعال می شود.

وی صدور مجوز جذب نیروی انسانی را برای بکارگیری نیروی متخصص و رفع کمبود موجود ضروری دانست و افزود: نظام جدید بهره وری نهایی به شبکه های مختلف سیما ابلاغ می شود.

پخش برنامه های شبکه ی نمایش سیما

 چهارشنبه 19 بهمن 90
 

 نام فیلم: کوایدان 2

1:00

   
 نام فیلم: پلیس ژن ایکس

3:00

   
 نام فیلم: دکتر استرانگ 5:00
   
 نام فیلم: کاراگاه دی 7:00
   
 نام فیلم: خون بارش  9:00
   
 نام فیلم: هدیه نهایی

11:00

   
 نام فیلم: پسرها سرباز به دنیا نمی آیند 13:00
   
 نام فیلم: دادشاه 15:00
   
 نام فیلم: ارباب لوبیاها 17:00
   
 نام فیلم: مرد عنکبوتی 3 19:00
   
 نام فیلم: اژدهای پنهان ببر غران 21:00
   
 نام فیلم: نابغه مهاجر 23:00
 
 
 
 
 پنجشنبه 20 بهمن 90
 

 نام فیلم: بنیمکتی برای دو نفر

1:00

   
 نام فیلم: گریز شبانه

3:00

   
 نام فیلم: ارباب لوبیاها 5:00
   
 نام فیلم: مرد عنکبوتی 3 7:00
   
 نام فیلم: دادشاه 9:00
   
 نام فیلم: اژدهای پنهان ببر غران

11:00

   
 نام فیلم: فرشته نزدیک است 13:00
   
 نام فیلم: شیلات 15:00
   
 نام فیلم: هورتون 17:00
   
 نام فیلم: چهار شگفت انگیز 2 19:00
   
 نام فیلم: تنها در خانه 1 21:00
   
 نام فیلم: اگه می تونی منو بگیر 23:00
 
 
 
 جمعه 21 بهمن 90

 نام فیلم: ماهی بزرگ

1:00

   
 نام فیلم: ویروس

3:00

   
 نام فیلم: شیلات 5:00
   
 نام فیلم: چهار شگفت انگیز 2 7:00
   
 نام فیلم: هورتون 9:00
   
 نام فیلم: تنها در خانه 1

11:00

   
 نام فیلم: پاپوش 13:00
   
 نام فیلم: روز باشکوه 15:00
   
 نام فیلم: پاییز گرم1 17:00
   
 نام فیلم: تحفه هند 19:00
   
 نام فیلم: تنها در خانه 2  21:00
   
 نام فیلم: دشمن پشت دروازه ها 23:00

سریال سعید آقاخانی کلید خورد

سریال سعید آقاخانی کلید خورد: آغاز پخش «نقطه سر خط» پس از «ششمین نفر»:


سریال «نقطه سر خط» به کارگردانی سعید آقاخانی که از چند روز پیش در تهران کلید خورده است، پس از پایان سریال «ششمین نفر» از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود.

 

سریال سعید آقاخانی کلید خورد: آغاز پخش «نقطه سر خط» پس از «ششمین نفر»

 

مهران مهام که همراه با ایرج محمدی روزبهانی تهیه‌کنندگی این سریال را بر عهده دارد، با اعلام این خبر به خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: کار ما از چند روز قبل آغاز شده و با اتمام «ششمین نفر»، این سریال روی آنتن می‌رود؛ به همین دلیل با شروع پخش، ضبط و پخش سریال «نقطه سرخط» به طور همزمان پیش خواهد رفت.

وی ادامه داد: لوکیشن‌های ما همه در داخل تهران هستند اما جابه‌جایی‌های زیادی در داخل شهر خواهیم داشت. در حال حاضر نیز با وجود سرمای هوا تصویربرداری ادامه دارد.

مهام خاطرنشان کرد: تصویربرداری این سریال 25 قسمتی نیز تا پایان اسفند ماه به طول خواهد کشید.

به گزارش ایسنا، سریال «نقطه سر خط» را سعید آقاخانی در 25 قسمت 45 دقیقه‌ای کارگردانی می‌کند.

حمید لولایی، مریم سعادت، علی صادقی، مونا بیگی، بهشاد شریفیان، غلامرضا نیکخواه آزاد، مرجانه گلچین، مهدیه نقی‌پور، افسانه ناصری، اشکان اشتیاق، فرزاد حاتمیان، کریم قربانی و فتح‌الله طاهری از بازیگران این سریال هستند.

«نقطه سر خط» را مصطفی کیایی و سعید جلالی نوشته‌اند و داستان آن درباره کارمندی است که بعد از مدت‌ها تقاضای وام او مورد موافقت قرار می‌گرد اما همزمان حکم بازنشستگی‌اش صادر می‌شود و این مسئله، ماجراهایی را برای شخصیت‌های داستان به وجود می‌آورد.

 

دوازدهمین جشنواره بین المللی رادیو اردیبهشت سال آینده

دوازدهمین جشنواره بین المللی رادیو اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود:



به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'محمدحسین صوفی' روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران به تشریح اهداف و برنامه های این دو رویداد بین المللی پرداخت و اظهار داشت: رادیو با سابقه بیش از 70 سال در ایران و تولید و پخش برنامه های متعدد امروز از جایگاه بالایی در میان رسانه ها برخوردار است.

وی هدف از برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی رادیو را دستیابی به ایده های خلاق و مبتکرانه برنامه سازان رادیو، بازاندیشی و ارتقای دانش عملی و نظری همکاران رادیویی، ایجاد فضای تعامل و گفت و گو بین دست اندرکاران رادیو، معرفی توانمندی های شبکه های رادیویی و همگرایی برنامه سازان عنوان کرد.

معاون صدا اظهار داشت: در حال حاضر 20 شبکه رادیویی سراسری و تخصصی به همراه رادیوهای استانی و برون مرزی در معاونت صدا فعال هستند که با برگزاری این جشنواره می‌توان فضای رقابتی خوبی را در بین برنامه سازان این شبکه ها ایجاد و سطح برنامه سازی را در این رسانه ارتقا داد.

صوفی از راه اندازی بخش رویش در جشنواره دوازدهم خبر داد و گفت: در این بخش همه برنامه سازان می توانند با هر عنوان شغلی حضور یابند.

وی افزود: در جشنواره امسال با توجه به راه اندازی رادیو نمایش، بخش داوری نمایش های رادیویی به صورت مجزا ایجاد شده است و همچنین با توجه به فعالیت اداره کل نغمات آیینی در تولید سرود و نغمات مذهبی، داوری ویژه ای نیز برای آثار این بخش انجام می شود و آهنگسازان و موسیقی های برتر مورد تجلیل قرار می گیرد.

معاون صدا با تاکید بر اینکه حجم حضور آثار رادیویی ارسالی به دبیرخانه جشنواره در دو بخش داخلی و بین المللی نسبت به سال گذشته رشد داشته است، گفت: 511 اثر در بخش داخلی در حوزه های مختلف به دبیرخانه ارسال شده است که نسبت به آثار ارسالی سال گذشته 11 درصد رشد دارد.

صوفی از جهاد اقتصادی، ایران 1404، محیط زیست، فرهنگ و هنر، دفاع مقدس، کودک و نوجوان، دین و زندگی، علم و فناوری، خانواده، ورزش و سلامت به عنوان موضوعات اصلی بخش داخلی جشنواره رادیو عنوان کرد.

وی افزود: در بخش بین الملل نیز 288 اثر پذیرفته شده است که 121 اثر مربوط به شبکه های داخلی، 75 اثر مربوط به مراکز استان ها و 83 اثر مربوط به 21 کشور و 30 ایستگاه رادیویی است که در این بخش نیز 61 درصد رشد داشتیم.

معاون صدا از اطلاع رسانی و سرگرمی، مستند، آنونس، نمایش کوتاه، نمایش بلند و برنامه سازی مبتکرانه به عنوان قالب های برنامه سازی بخش بین الملل این جشنواره یاد کرد و افزود: این آثار باید در موضوعاتی از جمله مسایل بشر دوستانه، آموزش شهروندی، محیط زیست، سلامت، اخلاق، خانواده سالم صلح و عدالت ارایه شود.

وی افزود: در کنار برگزاری این جشنواره قرار است 12 شماره نشریه صدای ماندگار در قالب نشریه مکتوب و لوح فشرده نیز منتشر و در اختیار شرکت کنندگان در جشنواره قرار گیرد.

صوفی با تاکید بر جایگاه ویژه بخش آموزش در جشنواره امسال تاکید کرد: کارگاه های آموزشی با استفاده از استادان داخلی و خارجی و مشارکت اتحادیه رادیو و تلویزیون های اروپایی و اتحادیه رادیو و تلویزیوهای آسیا و اقیانوسیه در حاشیه این جشنواره برگزار می شود که البته بخشی از این آموزش ها از مدت ها قبل در معاونت صدا کلید خورده است.

وی از آموزش 'آنونس خدمات عمومی' و 'مینی فیچر' به عنوان دو کارگاه آموزشی نام برد که برای برنامه سازان رادیویی برگزار می شود تا آنان با شیوه های جدید برنامه سازی آشنا شوند.

معاون سازمان صداو سیما در امور صدا درباره چهارمین اجلاس جهانی صدا نیز گفت که این اجلاس با همکاری اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه برگزار می شود و فراخوان مربوط به آن از مدتها قبل به کشورهای مختلف ارسال شده است.

صوفی افزود: مقالات ارسالی در این اجلاس باید درباره ارتباط رادیو با موضوعاتی همچون کودک و خانواده، اقتصاد، هویت ملی و جهانی شدن، درام، موسیقی، جامعه و نیز رادیو در عصر رسانه های نوپدید به نگارش درآمده باشند.

وی هدف از برگزاری این اجلاس را ایجاد فضای گفت و گو و تبادل اطلاعات در بین اندیشمندان فعال در عرصه رسانه دانست تا رادیو حضور خود را در سبد کالای رسانه ای اقشار مختلف مردم استمرار بخشد.

صوفی انتقاد یکی از خبرنگاران درباره در نظر گرفته نشدن بخشی برای آثار تولیدی با موضوع بیداری اسلامی را وارد دانست و گفت که این جشنواره می بایست اهتمام بیشتری به این موضوع می داشت.

معاون صدا همچنین تاکید کرد که یکی از برنامه های رادیویی به انتخاب مخاطبان به عنوان برنامه برتر در این جشنواره مورد تقدیر قرار می گیرد.

وی شعار جشنواره امسال را ' رادیو، رسانه امید و آگاهی' عنوان کرد و گفت که نزدیک به 100 نفر از دست اندرکاران برنامه های رادیویی اهم از تهیه کننده، گوینده، سردبیر، مجری، صدا بردار و .... در دوازدهمین جشنواره رادیو مورد تجلیل قرار می گیرند.

به گفته صوفی، میهمان خارجی این دو رویداد بین الملی از کشورهای اتریش، یونان، روسیه، لهستان، مالزی،هند و ... به ایران سفر خواهند کرد.

معاون سازمان صدا و سیما در امور صدا تاکید کرد که در جشنواره سال آینده تجلیل از پیشکسوتان رادیویی به شیوه متعارف انجام نمی شود بلکه افراد تاثیرگذار در رادیو که فعالیت برجسته ای را در حوزه پیام داشته باشند مورد تقدیر قرار می گیرند ضمن آنکه فراخوان پوستر جشنواره سیزدهم رادیو نیز در جریان برگزاری جشنواره دوازدهم منتشر خواهد شد.

صوفی گفت: دست اندرکاران برپایی جشنواره مسابقه ای با عنوان ' 12+4' تدارک دیده اند تا مخاطبان رادیو در دو ماه پایانی امسال و نیز ماه های فروردین و اردیبهشت سال آینده به چهار سوال مطرح شده در حوزه برنامه سازی پاسخ دهند و در نهایت 16 نفر برگزیده در جشنواره بین المللی رادیو مورد تجلیل قرار می گیرند.

'بهروز رضوی نژاد' دبیر جشنواره بین المللی رادیو نیز در این نشست، ارتقای علم و آگاهی برنامه سازان و تبادل تجربیات را مهمترین هدف این جشنواره عنوان کرد و گفت که برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور استادان داخلی و خارجی از مدت ها قبل در رادیو آغاز شده است و تا زمان برگزاری جشنواره نیز این آموزش ها ادامه می یابد.

«رادیو سلامت» 24 ساعته می‌شود



به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'علیرضا بهفر' روز شنبه در نشستی با خبرنگاران به مناسبت سالگرد تاسیس این شبکه رادیویی به تشریح ویژه برنامه های رادیو سلامت در دهه فجر پرداخت و گفت: رادیو سلامت 21 بهمن ماه 1381 با روزانه چهارساعت برنامه به طور سراسری راه اندازی شد.

وی افزود: با افزایش زمان برنامه های این شبکه به 12 ساعت در روز و اختصاص موج اختصاصی برای رادیو سلامت در سال 84 این شبکه برای مدتی به صورت استانی به فعالیت خود ادامه داد اما از خرداد ماه امسال با افزایش زمان این شبکه به 18 ساعت و راه اندازی ایستگاه رادیویی در مشهد بار دیگر فعالیت خود را به صورت سراسری از سر گرفت.

 

بهفر با تاکید بر اینکه فرکانس این شبکه در نیمی از استان های کشور قابل دریافت است، ادامه داد: این شبکه رادیویی از طریق دستگاه گیرنده دیجیتال (ست آپ باکس) و تلویزیون های دیجیتال نیز برای علاقه مندان قابل دریافت است.

مدیر شبکه رادیویی سلامت با بیان اینکه این شبکه به زودی به صورت 24 ساعته برای مخاطبان قابل دریافت خواهد بود، اظهار داشت: بر اساس تغییرات اعمال شده، برنامه سازان این شبکه در چهار گروه سلامت جسم، سلامت روان، سلامت اجتماع و سلامت معنوی تقسیم بندی شده اند و مشاوران، سردبیران و حتی مجریان برنامه ها با توجه به تجربه و تخصص خود در این گروه ها فعالیت دارند.

بهفر در ادامه ارتقای سطح سواد سلامت شهروندان را محور اصلی برنامه های این شبکه رادیویی تخصصی عنوان کرد و گفت: برنامه های رادیو سلامت تلاش دارند تا موضوعات علمی را به زبان ساده، قابل فهم و غیر مستقیم در قالب برنامه های نمایشی، طنز، گفت و گو و گزارش به مخاطبان منتقل کنند.

وی به سیاست جدید این شبکه برای پوشش همایش ها و نمایشگاه های مرتبط با حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: این اقدام در جهت آشنایی هرچه بیشتر مردم با برنامه های این شبکه و نیز ایجاد فضای صمیمی بین برنامه سازان و مخاطبان صورت گرفته است.

مدیر شبکه رادیویی سلامت در ادامه به تشریح برنامه های این شبکه در دهه فجر پرداخت و از برنامه 'عصر شکوفایی' به عنوان یکی از برنامه های گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت یاد کرد که دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را در عرصه پزشکی بیان می کند.

بهفر از 'موج زندگی'، ' صبح زندگی'، ' سایبان آرامش' به عنوان برنامه های دیگر این شبکه یاد کرد که در راستای تحکیم سلامت معنوی، روانی و اجتماعی هموطنان در دهه فجر تولید و پخش می شوند.

وی همچنین از برنامه 'بچه ها سلام' ، 'سلام جوانی' و 'قاصدک' به عنوان دیگر ویژه برنامه های دهه فجر این شبکه رادیویی نام برد و افزود: 21 بهمن ماه در سالروز تاسیس رادیو سلامت که با میلاد حضرت رسول اکرم (ص) مقارن شده است ویژه برنامه ' گل باران' شامل جُنگ نمایشی، موضوعات طنز، مسابقه، بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و برنامه های شاد و مفرح پخش خواهد شد.

بهفر از برنامه های 'سایه بان آرامش'، 'کودک من'، ' قند فارسی'، 'حریم آرامش'، 'اینجا برای زندگی'، ' نقد سلامت'، 'فراسو' و 'زاویه پنهان' به عنوان برنامه های پرمخاطب و اولویت دار این شبکه رادیویی نام برد و افزود: برنامه 'زاویه پنهان' به نقد تبلیغات ماهواره ای و برخی آگهی های کاذب شهری در زمینه سلامت می پردازد و باطل بودن ادعاهای مطرح شده در این تبلیغات را برای مخاطبان اثبات می کند.

مدیر رادیو سلامت با انتقاد از برخی رسانه ها در اطلاع رسانی نادرست درباره سلامت به شهروندان اظهار داشت: شبکه های مختلف صدا و سیما در تولید برنامه های سلامت محور موظف به مشاوره با شورای سیاستگذاری سلامت در این رسانه هستند اما متاسفانه نظارتی در این زمینه صورت نمی گیرد.

بهفر اضافه کرد: در سایر رسانه ها نیز وضعیت به همین گونه است و نظارتی روی اطلاعات پزشکی و سلامت شهروندان که در نشریات به چاپ می رسد، وجود ندارد و به همین خاطر گاهی مسایلی در رسانه ها مطرح می شود که پایه های علمی ندارد و بیشتر برگرفته از باورهای غلطی است که در جامعه شایع است.

وی گفت: رادیو سلامت در تلاش است با تولید برنامه های نمایشی و طنز برخی از این باورهای نادرست را به چالش بکشد و اطلاعات صحیح مرتبط با سلامت را به شهروندان بیاموزد.

مدیر رادیو سلامت یادآور شد که این شبکه از نظر تولید برنامه های رادیویی و جذب مخاطب به ترتیب رتبه های نخست و چهارم را در بین شبکه های تخصصی رادیو دارد.

 

خبرهای جدید از سیمــا:


همزمان با ایام دهه فجر، برنامه‌های شبکه شما از طریق ماهواره در تمام نقاط دنیا قابل دریافت خواهد بود.

محمدصادق پهلوان‌زاده، مدیر شبکه شما با بیان این مطلب افزود: در پی استقبال گسترده مخاطبان از این شبکه، به دستور ریاست سازمان در ایام مبارک دهه فجر امکان دریافت تصاویر برنامه‌های شبکه شما از طریق ماهواره فراهم می‌شود.

مدیر شبکه شما، راهبرد این شبکه را «نشاط، امید و فرحبخشی» برای مخاطبان دانست و گفت: این شبکه، سعی دارد آداب، سنن، فرهنگ و رسوم مناطق مختلف کشور را به نمایش بگذارد.

پهلوان‌زاده با تاکید بر این که مراکز استانی صدا و سیما به لحاظ کمی و کیفی به تولیدات خوبی دست یافته‌اند، اظهار کرد: در روزگاری تولید 50 دقیقه‌ برنامه در این مراکز یک آرزوی دست‌نیافتنی بود، اما امروز شاهد ساخت مجموعه‌های تلویزیونی و مستندهای فاخر از این شبکه‌ها هستیم که قابلیت پخش در شبکه‌های سراسری را هم دارد.

وی یادآور شد: آثار منتخب تولیدی مراکز استان‌ها در بخش‌های مستند نمایشی و داستانی، مجموعه و فیلم تلویزیونی، گزارش، برنامه‌های ترکیبی، انیمیشن، جنگ و مسابقه با یک نگاه کیفیت محور از شبکه‌ شما روی آنتن می‌رود.

 

«رنگ پریده» مقابل دوربین رفت:

دهمین اپیزود از مجموعه «یک لحظه دیرتر» به کارگردانی راما قویدل و تهیه کنندگی امیر عباس کنی با عنوان «رنگ پریده» مقابل دوربین قرار گرفت .

به گزارش روابط عمومی شبکه دو، «رنگ پریده» که فیلمنامه آن را حامد افضلی با همکاری رویا خسرونجدی به نگارش درآورده داستان زنی را به تصویر می کشد که با وجود درد و رنج بسیار سرپرستی خانواده را بر عهده دارد او در تلاش است تا فضایی را برای فرزندان فراهم کند که حتی در نبودش، آنان بتوانند از زندگی آرامی برخوردار باشند اما ...

در این اپیزود از مجموعه «یک لحظه دیرتر» بازیگرانی چون مریم کاظمی و محمد اعلایی به عنوان بازیگران اصلی به ایفای نقش می پردازند .

 

پخش کارتون‌های دلخواه کودکان با ارسال پیامک:

"بچه‌ها بیاین تماشا" عنوانی برنامه‌ای است از گروه کودک و نوجوان که کارتون‌های ویژه کودکان و خردسالان را به روی آنتن شبکه تهران می‌برد.

فاطمه شیرازی تهیه کننده "بچه ها بیاین تماشا"، با تشریح ساختار این برنامه گفت: این برنامه با تیتراژ شاد" بچه ها بیاین تماشا" هر روز از ساعت 9:15 صبح شروع می شود و بعد از آن در روزهای زوج برنامه" تن تن کارتون" به مدت 30 دقیقه و در روزهای فرد برنامه" بچه ها در سرزمین دوستی" با محوریت و رویکرد آموزش ساده مهارت‌های فردی و اجتماعی برای خردسالان و کودکان به مدت 20دقیقه پخش می شود.

شیرازی در ادامه با اشاره به اینکه انتخاب کارتون‌های این برنامه بر اساس سلیقه و ذائقه کودکان و خردسالان نمایش داده می‌شود،‌ افزود: اولویت پخش کارتون‌های برنامه بر اساس پیامک‌های ارسالی مخاطبان خردسالان و کودکان است که به بخش گروه کودک و نوجوان منعکس می‌شود.

شیرازی در ادامه با بیان اینکه اکنون سری کامل کارتون "دیجی مون" بر اساس پیامک‌های دریافتی از این برنامه پخش می‌شود،‌ افزود:‌ این کارتون در 110 قسمت بر روی آنتن خواهد رفت.

 

از روی سادگی در شبکه یک سیما:

مجموعه نمایشی «از روی سادگی» در شبکه یک تولید می‌شود.این مجموعه به تهیه‌کنندگی نوید محمودی با مضامین اخلاقی قرار است در گروه معارف اسلامی این شبکه تولید شود.

روابط عمومی شبکه یک سیما اعلام کرد: این مجموعه نمایشی با الهام گرفتن از احادیث و آیه‌های قرآنی، بازگشت انسان‌ها را به سوی خدا یادآوری می‌کند. از آنجا که توجه به مرگ از شعارهای مهم دینی است، در این مجموعه سعی شده به این موضوع پرداخته شود.

قصه‌های این مجموعه در فضایی اخلاق‌ محور مساله مرگ را در قالب نمایش به تصویر می‌کشد.

هدف اصلی تولید «از روی سادگی» آگاهی دادن به مخاطب و فریب نخوردن در این دنیاست.

 

برنامه «راز» ویژه دهه فجر:

برنامه «راز» ویژه ایام دهه فجر به روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، برنامه گفت‌وگومحور «راز» با اجرای نادر طالب‌زاده در دهه فجر به موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی همچون بیداری اسلامی، تحریم‌های غرب علیه ایران، جنگ نرم دشمنان و تولیدات سینمای غرب خواهد پرداخت.

سری جدید این برنامه همانند گذشته ترکیبی از گفت‌وگوی زنده، گزارش، وله و اعلام نظرات بینندگان و مخاطبان در میان پیامک‌های رسیده است.این برنامه روزهای فرد ساعت 30/20 پخش می‌شود.

 

آموزش «خلاقیت و معماری» در تلویزیون:

شبکه آموزش سیما برای اولین بار «خلاقیت و معماری» را برای مخاطبان خود آموزش می‌دهد.

تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه‌ ترکیبی «خلاقیت و معماری» از پخش این برنامه از شبکه آموزش خبر داد و گفت: برای اولین بار است که موضوع آموزش معماری را به این شکل در صداوسیما و در شبکه‌ آموزش ارائه می‌دهیم.

حسنعلی اظهار داشت: این مجموعه در 52 قسمت 30 دقیقه‌ای تولید شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه خلاقیت و معماری مراحل پایانی فنی را می‌گذراند، خاطرنشان کرد: موضوع اصلی برنامه داشتن یک خلاقیت و نگاه معمارانه نسبت به محیط اطرافمان است و اینکه این نگاه معمارانه را چگونه با مهارت‌های اسکیس تلفیق کنیم و یک طرح معمارانه به وجود بیاوریم.

اربابی با بیان اینکه این مجموعه به زودی به روی آنتن شبکه آموزش می‌رود‌،‌ خاطرنشان کرد:‌ این یک مجموعه آموزشی ـ ترکیبی است ولی به گونه‌ای روایت آن مستندگونه است.

وی افزود:‌ این برنامه تیتراژ فوق‌العاده‌ای دارد و برای اولین بار است که تولید شده است و اساسا به طور رئال نشان می‌دهد که ما با یک نگاه خاص خلاقانه چگونه می‌توانیم فضاهای معماری خاص را ارائه دهیم.

 

پوشش گسترده جشنواره فیلم فجر در رسانه ملی:


در روزهایی که نبض سینما در برج میلاد می‌تپد رادیو و تلویزیون به یاری رسانه سینما شتافته‌اند تا در رونق دادن به مهم‌ترین جشنواره سینمایی کشور سهیم شوند.13 برنامه رادیویی و چندین برنامه تلویزیونی با بخش‌های مختلفی چون نقد و بررسی فیلم‌ها، گفت‌وگو با هنرمندان و مدیران فرهنگی و... جشنواره فیلم فجر را پوشش می‌دهند.
 

 

این روزها تعداد زیادی از برنامه‌سازان و مجریان رادیو و تلویزیون در سالن همایش‌های برج میلاد مستقر شده‌اند تا مخاطبان پرشمار رسانه ملی را در جریان آخرین اتفاقات و اخبار جشنواره فیلم فجر قرار دهند.

حضور میکروفن‌ها و دوربین‌های رادیو و تلویزیونی در جشنواره امسال چشمگیر است و جمعی از بهترین مجری‌های رادیو همچون منصور ضابطیان، احسان کرمی، علی ضیا و فرزاد حسنی اجرای این برنامه‌ها را بر عهده گرفته‌اند.

«نقش اول» (رادیو ایران)، «کافه رادیو» و «شب‌های نقره‌ای» (رادیو جوان)، «پیدا و پنهان» و «پرده نقره‌‌ای» (رادیو گفت‌وگو)، «ایام جشنواره» و «امروز پنجشنبه» (رادیو تهران) و «هفت اقلیم» (رادیو فرهنگ) عناوین برنامه‌هایی هستند که با موضوع جشنواره فیلم فجر از شبکه‌های مختلف رادیو بخش می‌شوند.

امسال رادیو نمایش با برنامه‌های پرانتز باز و کارنامه به استقبال جشنواره سی‌ام رفته است. شبکه‌های رادیویی ایران صدا و صدای آشنا هم برنامه‌های متنوعی را در این رابطه تدارک دیده‌اند.

امسال در تلویزیون ماموریت اطلاع‌رسانی جشنواره اختصاصا به شبکه سه و برنامه سینمایی هفت داده شده است.

دیگر شبکه‌های تلویزیون هم جسته گریخته به جشنواره می‌پردازند ولی شبکه سه بیش از دیگر شبکه‌ها روی این موضوع متمرکز شده است. ظاهرا قرار است امسال در کنار شبکه سه، شبکه یک جشنواره موسیقی و سرود، شبکه چهار جشنواره تئاتر فجر و شبکه آموزش جشنواره شعر را پوشش دهند.

برنامه هفت از چهارشنبه هفته گذشته پخش ویژه برنامه‌اش را آغاز کرده و هر شب ساعت 24 به مدت سه ساعت به مناسبت جشنواره فیلم فجر روی آنتن می‌رود. این برنامه باحضور عوامل فیلم‌ها، بازیگران و مسوولان جشنواره تمام رویدادهای روز را بررسی می‌کند و به نقد فیلم‌های روز می‌پردازد.

حمیدرضا مدقق، تهیه‌کننده ویژه برنامه‌های جشنواره‌ای شبکه خبر است. این تهیه‌کننده در گفت‌وگو با جام‌جم می‌گوید:‌ شبکه خبر در بخش‌های مختلف خبری از جمله 13، 18، 19 و 22 ارتباط زنده‌ای با برج میلاد برقرار می‌کند و آخرین رویدادهای جشنواره را به اطلاع مردم می‌رساند. علاوه بر این هر روز از ساعت 10‌‌/‌‌17 تا 20‌‌/‌‌17 درباره فیلم‌های پخش شده روز صحبت می‌شود.

آخرین رویدادهای استانی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر هر شب در برنامه «سیمرغ سی» از طریق شبکه شما انعکاس می‌یابد. امسال جشنواره در 12 استان کشور برگزار می‌شود و با پخش این برنامه مردم این استان‌ها نیز می‌توانند تصویر حضور خودشان را در تلویزیون ببینند.

 

سه برنامه همزمان رادیویی درباره جشنواره فیلم فجر:

امسال شبکه رادیویی ایران با برنامه نقش اول به استقبال جشنواره فیلم فجر رفته است.

این برنامه با اجرای فرزاد حسنی هر روز از ساعت 19 تا 20 مردم را در جریان اتفاقات جشنواره قرار می‌دهد.

حسنی درباره پیشینه حضورش در برنامه‌های رادیویی مربوط به جشنواره فیلم فجر به جام‌جم می‌گوید: سال‌هاست در رادیو ایران برای جشنواره فیلم فجر برنامه اجرا می‌کنم.

حدود 10 سال پیش با یک میکروفن و یک رادیو به سالن سینمای رسانه‌ها می‌رفتیم. یک گوشه‌ای میزی برای خودمان پیدا می‌کردیم و مصاحبه می‌گرفتیم. بعدها برنامه رنگ و بوی بهتری پیدا کرد. از دو سال پیش تا الان برنامه را در قالب کاری با عنوان نقش اول پخش کردیم که خیلی طرفدار پیدا کرد. از این برنامه تا به حال چند بار تقدیر شده است.

مجری «نقش اول» درباره این که چه طیف مخاطبی را برای برنامه‌اش در نظر می‌گیرد، توضیح می‌دهد:‌ وقتی از رادیو ایران برنامه پخش می‌کنیم یعنی قشری وسیع‌تر از رادیوهای تخصصی را انتخاب کرده‌ایم. رادیو ایران رادیویی برای همه کشور است. ما باید برای همه اقشار اجتماع صحبت کنیم.

وی می افزاید: در عین حال اخبارمهم‌ترین اتفاق سینمایی سال را منعکس می‌کنیم. ما بخشی از برنامه را برای افرادی پخش می‌کنیم که خیلی اهل سینما نیستند و در سال یکی دو تا فیلم می‌بینند. از طرف دیگر کارگردان‌ها و مدیران سینمایی هم باید از برنامه ما منتفع شوند. سعی می‌کنیم همه چیز را به مقدار لازم داشته باشیم تا خاص پسند نباشد.

این مجری اطلاع‌رسانی سریع را ویژگی ذاتی رادیو عنوان می‌کند و توضیح می‌دهد:‌ از سال پیش تا الان تلویزیون با برنامه‌های هفت به استقبال جشنواره رفته است. این که تلویزیون سه ساعت از وقت خودش را در شبانه‌روز به سینما اختصاص می‌دهد اتفاق میمون و مبارکی است. رادیو با حضور تلویزیون به هیچ وجه اهمیتش را از دست نمی‌دهد. رادیو لحظه‌ای خبر را رسانه‌ای می‌کند و برگ برنده‌اش به روز بودن است. ما سعی کردیم از قدرت رادیو استفاده کنیم.

حسنی با اشاره به فعالیت دیگر شبکه‌های رادیویی تاکید می‌کند: امسال اتفاق خوبی افتاده که همزمان سه تا برنامه رادیویی از سه شبکه ایران، تهران و نمایش پخش می‌شود. این سه برنامه با سه سلیقه و دیدگاه مختلف فیلم‌ها را بررسی می‌کنند. گاهی وقت‌ها این اتفاق می‌افتد که مهمانی را به فاصله زمانی 15 دقیقه هر سه شبکه به برنامه‌شان می‌آورند.

شنوندگان سه مصاحبه متفاوت را می‌شنوند و یک شبکه را انتخاب می‌کنند. اگر هم شنوندگان گردشی باشند سه مصاحبه متفاوت را می‌شنوند.

 

به برندگان جشنواره بلیت هدیه می‌دهند:

در برنامه پرانتز باز با عوامل فیلم‌ها در حین اکران اثر در سینما راجع به لحظاتی از فیلم گفت‌وگو می‌شود.

مارال دوستی، سردبیر و تهیه‌کننده این برنامه می‌گوید: بخش مستند، میز خبر، میز عکس و نظرسنجی نیز عناوین قسمت‌هایی از برنامه پرانتز باز است که توسط خبرنگاران و عکاسان خبری اجرا می‌شود که علاوه بر اطلاع‌رسانی، عکاسان بهترین عکس جشنواره‌ای خود را برای شنوندگان توضیح می‌دهند.

همچنین در قسمت نظرسنجی، شنوندگانی که به برنامه اهمیت داده و نظرات خود را ارسال می‌کنند به قید قرعه انتخاب شده و برندگان می‌توانند برای تماشای یک سئانس از فیلم‌های جشنواره در سینمای رسانه ها، واقع در برج میلاد حضور یابند.

علاوه بر این فایل صوتی بازیگران و کارگردان‌های فیلم‌های امسال که در جشنواره حضور یافته‌اند در برنامه پخش می‌شود.اجرای پرانتز باز را منصور ضابطیان بر عهده دارد.

 

شوخی خنده بازاری ها با «ابراهیم حاتمی کیا»


با دستمایه قرار دادن حضور ابراهیم حاتمی کیا در برنامه پارک ملت، پای این کارگردان هم به برنامه طنز «خنده بازار» باز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، برنامه «خنده بازار» در برنامه دیشب خود (18 بهمن ماه) و در آیتم پارک علت که به شوخی با برنامه پارک ملت میپردازد، این بار با ابراهیم حاتمی کیا کارگردان سرشناس سینمای ایران شوخی کرد.

بنا بر این گزارش، در این آیتم طنز، مجری از مهمان برنامه خود که مثلا ابراهیم حاتمی کیا بود، سوالاتی نظیر اینکه چرا عوض شده اید، چرا همیشه دلخور و معترض هستید، چرا ژانرتان را از این ور به آن ور تغییر دادید و چرا برای ما کلاس می گذارید؟ پرسید.

بازیگر نقش حاتمی کیا نیز در پاسخ به سوال آخر مجری گفت: اصلا این برنامه جای من نیست، شما باید از کسانی برای حضور در این برنامه دعوت کنید که دائم به فکر گرفتن خرس طلایی، سوسک نقره ای و سوسمار طلایی هستند. شما باید از کسانی دعوت کنید که در صف ویزا ایستاده اند.

به گزارش فارس، این آیتم طنز خنده بازار به یکی از قسمت های پارک ملت اشاره داشت که در شب تولد ابراهیم حاتمی کیا میزبان این کارگردان سرشناس بود.

«محمدرضا گلزار» جلوی دوربین «ساخت ایران» رفت


«محمدرضا گلزار» در پاریس جلوی دوربین مجموعه تلویزیونی «ساخت ایران» به کارگردانی محمدحسین لطیفی رفت.

 

 «محمدرضا گلزار» جلوی دوربین «ساخت ایران» رفت

 

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، محمدرضا گلزار با پیوستن به گروه ساخت مجموعه «ساخت ایران »، در پاریس جلوی دوربین رفت.

همزمان با اعزام گروه سریال نمایش خانگی «ساخت ایران» به فرانسه محمدرضا گلزار نیز به گروه اضافه شد.

این اولین بار است که گلزار در یک سریال نمایش خانگی به ایفای نقش پرداخته است. همچنین می توان وی را برای اولین بار با شخصیتی کاملا متفاوت مشاهده کرد.

بنا بر این گزارش، زوج امین حیایی و محمدرضا گلزار بعد از حضورشان در فیلم های سینمایی، این بار در یک سریال گرد هم آمده اند.

سریال «ساخت ایران» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی منصور سهراب پور و سیدامیر پروین حسینی در حال ساخت است.

بنا به گفته تهیه کنندگان مجموعه سری اول این سریال 22 بهمن ماه توزیع خواهد شد.

منطقه‌های مخابراتی تهران، تحت پوشش «شبکه ی شیما»:



هم اکنون خدمات «شبکه شیما» در محدوه وسیعی از شهر تهران ارائه می‌شود و پروژه‌های توسعه خدمات به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌است تا بزودی تمام سطح شهر تهران و پس از آن در مراکز استانها و سپس در تمامی شهرهای کشور خدمات «شبکه شیما» در دسترس علاقمندان قرار گیرد.

 

منطقه‌های مخابراتی تهران، تحت پوشش «شبکه ی شیما»

منطقه‌های مخابراتی تحت پوشش:

 

سلمان فارسی:         2208, 2207, 2206, 2212, 2211, 2209, 2235, 2234, 2213, 2262, 2237, 2236

شهید غریبی             2223, 2221, 2220, 2268, 2267, 2224, 2269

شهید قدوسی           2226, 2225, 2222, 2291, 2290, 2227, 2292

جماران                     2229, 2228, 2610, 2611, 2282, 2281, 2280, 2613, 2612, 2283

شهید تندگویان          2232, 2231, 2230, 2251, 2250, 2233, 2630, 2631, 2253, 2252

شهید جعفری           2240, 2218, 2217, 2243, 2242, 2241

شهید محلاتی          2246, 2245, 2244, 2219, 2249, 2248, 2247

پاسداران                  2256, 2255, 2254, 2259, 2258, 2257, 2277, 2278, 2276

شهید باهنر               2261, 2260, 2200, 2264, 2263

شهید مفتح               2285, 2284, 2289, 2288, 2287

شهید لطیفی            2295, 2294, 2293, 2298, 2297, 2296

استقلال                  2620 , 2204, 2621, 2205, 2203, 2202, 2201, 2266, 2265

قدس                       8802, 8801, 8800, 8863, 8835, 8833, 8822

شیخ فضل ا... نوری    8805, 8804, 8803, 8821, 8806, 8862, 8861, 8860

مرحوم نهری             8809, 8808, 8807, 8837, 8836, 8858, 8857, 8856, 8869, 8868, 8859

شهید مطهری          8810, 8870, 8855, 8872, 8871, 8854

شهید نصرالهی         8825, 8824, 8823, 8828, 8827, 8826

شهید بهشتی          8842, 8841, 8840, 8845, 8844, 8843, 8847, 8846

آزادگان                    8851, 8850, 8873, 8853, 8876, 8875, 8874

شهید کلانتری          8866, 8865, 8864, 8878, 8877, 8867, 8879, 8888, 8887

شهید رجایی           8890, 8889, 8880, 8893, 8892, 8891, 8885, 8894, 8852

شهید مدنی            8896, 8895, 8839, 8899, 8898, 8897

شهدای هفتم تیر 8832, 8831, 8830, 8882, 8881, 8834, 8838, 8849, 8883, 8820, 8814, 8884, 8886

 

درخواست اشتراک و مشخصات مشتری

ک;مپانی هوندا آخرین مدل ماشین خود را نابود کرد

مپانی هوندا در تایلند به دلیل سیل زدگی، دستور نابودی 1055 دستگاه اخرین مدل خودرو های خود را داد . دلیل این کار هوندا برای اطمینان هرچه بیشتر به مشتریان است تا مطمئن شوند قرار نیست خودرو های سیل زده هوندا را خریداری کنند .
اما به راستی ایا شرکت های خودرو ساز داخلی حاضر به انجام همچین کاری را برای رفاه مشتریان خود هستند ؟ هر چند که شرکت های ما به دلیل قرار دادن یک نوع ترمز که وظیفه انهاست هزینه بیشتری از مشتری دریافت میکنند پس زیاد نباید به این مسائل مهم امید داشت .
Click this bar to view the original image of 630x409px.

Click this bar to view the original image of 630x414px.

Click this bar to view the original image of 630x304px.

Click this bar to view the original image of 630x420px.

Click this bar to view the original image of 630x447px.

Click this bar to view the original image of 630x378px.

Click this bar to view the original image of 630x405px.

زمان واریز یارانه نقدی بهمن‌ماه

http://www.taknaz.ir/upload/64/0.747719001328438507_taknaz_ir.jpg

مدیر روابط عمومی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: یارانه نقدی بهمن‌ماه به مبلغ هر نفر 45500 تومان روز سه شنبه ۱۸ بهمن به حساب مردم واریز می‌شود.شهریار حیدری فر در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه یارانه نقدی بهمن ماه  نسبت به ماههای قبل هیچ تغییری نکرده، گفت: یارانه نقدی به ازای هر نفر ماهانه 45 هزار و 500 تومان روز سه شنبه 1۸ بهمن 90 به حساب مردم واریز و از ابتدای روز  چهارشنبه ۱۹ بهمن قابل برداشت خواهد بود.پرداخت یارانه نقدی از آذرماه سال 89 شروع شد و چهاردهمین دوره واریز یارانه نقدی در بهمن‌ماه خواهد بود.همچنین در حالی که بودجه هدفمندی یارانه‌ها در قانون بودجه سال 90 مبلغ ۵۴ هزار میلیارد تومان شامل ۵۰ هزار میلیارد تومان در بودجه شرکتها و ۴ هزار میلیارد تومان در بودجه عمومی دولت بود، اما در لایحه بودجه 91 دولت مبلغ 3 هزار و 100 میلیارد تومان برای یارانه نقدی و مبلغ 100 میلیارد تومان بودجه سازمان هدفمندی یارانه‌ها در قالب بودجه شرکت‌های دولتی برای خرید ساختمان و سایر ملزومات اداری در نظر گرفته است.




افزایش مبلغ یارانه ها در فاز دوم هدفمندی یارانه ها


دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها میزان افزایش یارانه نقدی در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را متناسب با میزان اصلاح قیمت‌ها عنوان کرد.

محمدرضا فرزین در گفت‌وگو با ایسنا درباره میزان یارانه نقدی در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: اگر اصلاح قیمت داشته باشیم اصلاح نظام پرداختی هم خواهیم داشت یعنی هر دوی این‌ها با همدیگر اتفاق می‌افتد.

فرزین - سخنگوی طرح تحول اقتصادی

فرزین - سخنگوی طرح تحول اقتصادی

وی ادامه داد: قطعا با اصلاح قیمت یا به قول رسانه‌ها، افزایش قیمت حامل‌ها انرژی، یارانه پرداختی هم افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، بنا بر اظهارات رییس‌جمهور قرار است مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تا پایان امسال انجام ‌شود و به تبع افزایش قیمت حامل‌های انرژی، یارانه نقدی هم افزایش می‌یابد. همچنین قرار است خانواده‌های پردرآمد هم از دریافت یارانه نقدی محروم شوند.

احمدی نژاد: گام دوم هدفمندکردن یارانه ها آماده اجراست

  

رئیس جمهور گفت: طرح هدفمندی یارانه ها، طرح بزرگی است که گام نخست آن اجرا شده است. 
   
  محمود احمدی نژاد پس از بازگشت از سفر به چهار کشور آمریکای لاتین در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره زمان اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه ‌ها افزود: گام دوم اجرای این قانون، در قالب بودجه پیش بینی شده است و ما مقدمات اجرای آن را فراهم کرده ایم.

احمدی نژاد - طرح هدفمندکردن یارانه ها - آرشیو

احمدی نژاد - طرح هدفمندکردن یارانه ها - آرشیو

رئیس جمهور ادامه داد: تلاش این است، تا قبل از پایان سال، بتوانیم سهم مردمی مرحله دوم را به حساب های آنان واریز کنیم.
 احمدی نژاد گفت: ان شاء الله، خبرها در این باره را به مردم اعلام خواهیم کرد.

تاریخ واریز یارانه بهمن – زمان اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها

 

 خبر تکمیلی: تاریخ واریز یارانه بهمن ماه، ۱۸ بهمن یعنی روز سه شنبه میباشد که در روز چهارشنبه ۱۹ بهمن، قابل برداشت میباشد.

 

 

زمان واریز یارانه بهمن اعلام شد
وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه روز جهانی گمرک گفت:‌ یارانه نقدی هفته آینده به حساب مردم واریز می‌شود، همچنین امکان انجام فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده وجود دارد.

سید شمس الدین حسینی - وزیر اقتصاد

سید شمس الدین حسینی - وزیر اقتصاد

به گزارش فارس سید شمس‌الدین حسینی امروز در همایش روز جهانی گمرک افزود: در مورد فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها جلسات مستمری با رئیس جمهور برگزار و ابعاد آن بررسی شد و اما اینکه رئیس جمهور و ستاد طرح تحول چه تصمیمی بگیرد به هر حال امکان انجام هر چیز خوب هم برای امسال وجود دارد و هم به آینده امیدوار هستیم.

حسینی یادآور شد: نرخ ارز به صورت تک‌نرخی درآمده و برای بازار ارز رسمی کشور ارز تک نرخی وجود دارد در حالی که در چند ماه گذشته دو بازار رسمی اصلی و فرعی با دو نرخ وجود داشت اما اکنون یک بازار رسمی و یک نرخ مرجع در کشور وجود دارد و به نرخ های دیگر ارز توجه نداریم.

وی افزود: همانگونه که در بازار دارو به بازار ناصرخسرو توجه نمی شود در بازار ارز نیز مراد بازار رسمی است و به نرخ‌های دیگر توجه نداریم و برخی از این افراد از خودشان ارز خریده و به خود می‌فروشند اما تمام نقل و انتقال ارزی کشور به صورت رسمی و در داخل یک شبکه الکترونیکی و یک شبکه یکپارچه وجود دارد و دیری نمی‌پاید آنهایی که ارز در اختیار دارند باید در بانک سپرده‌گذاری کنند و برای مصرف آن نیز در خارج کشور خرج کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد تصمیم شورای پول و اعتبار در مورد نرخ سود سپرده ها گفت:‌به طور معمول وقتی نرخ سود تسهیلات به صورت علی‌الحساب حداقل ۲۱درصد تعیین شده هیچ بانکی نمی‌تواند بیش از این رقم به سپرده های مردم سود بپردازد و بنابراین نرخ سود سپرده‌ها نیز بین ۷ تا ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است.

سخنگوی اقتصادی دولت یادآور شد: نرخ تعرفه موثر گمرکی از ۱۰٫۸ درصد به ۱۱٫۷ درصد افزایش یافته و همچنین نرخ رسمی دلار برای واردات از ۱۰۳۳ تومان سال گذشته به ۱۰۷۴ تومان افزایش یافته یعنی ۱۲ درصد از محل ارزش دلار و نرخ تعرفه موثر بر قیمت واردات افزوده شده است.

وزیر امور ا قتصاد و دارایی در مورد یکی از بانکهای خصوصی که نرخ سود سپرده‌ها را ۲۵ درصد در روزنامه‌ها آگهی کرده بود گفت: این خلاف سابقه شورای پول و اعتبار است و به عنوان تخلف این مسئله پیگیری می‌شود.

حسینی تاکید کرد:نرخ سود سپرده‌ها که بین ۷ تا ۲۰ درصد تعیین شده برای سه ماهه به صورت روزشمار ۷ درصد، سپرده یکساله ۱۷ درصد و ۵ ساله ۲۰ درصد در نظر گرفته شده و برای زمان‌های بین این ارقام دست خود بانک است.

وی تاکید کرد:‌نباید مقررات شورای پول و اعتبار از طرف برخی از بانک ها نقض شود و قراردادهایی که برخی بانک‌های خصوصی برای پرداخت سود ۲۵ درصد به سپرده‌ها منعقد کرده‌اند لغو می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به آمار بانک جهانی گفت:‌ایران از نظر شاخص قدرت برابری خرید جزو ۲۰ کشور برتر دنیاست همچنین براساس گزارش بانک جهانی ایران یکی از دو قطب رشد اقتصادی خاورمیانه به شمار می‌رود.

حسینی با اشاره به آمار ۱۰ ماهه گمرک گفت: در سال جاری ۸۴٫۵ میلیارد دلار صادرات نفت و میعانات گازی و در مجموع کل صادرات نفت و غیرنفتی ۱۱۰ میلیارد دلار بوده و در مقابل ۵۰٫۴ میلیارد دلار کالا وارد شده یعنی گمرک به عنوان یک سازمان دولتی در سال جاری بیش از ۱۶۰ میلیارد دلار کالا را از نظر صادرات و واردات مدیریت کرده است.

وزیر اقتصاد یادآور شد: همچنین در ۱۰ ماهه سال جاری ۸ میلیون تن کالا به ارزش ۲۷ میلیارد دلار از ۱۶۴ کشور ازطریق ایران گذشته و به ۱۰۳کشور دیگر ترانزیت شده است و صادرات غیرنفتی ۳۲ درصد و ترانزیت ۲۲ درصد رشد کرده است.

وی با اشاره به التهابات اخیر بازار ارز گفت:‌در این قضیه مشخص شد یک کاستی در نظام اقتصادی وجود دارد که سازمان توسعه تجارت و گمرک گرچه با هم همکاری دارند اما گویی همفکری ندارند که در جلسات برگزار شده قرار شد این نقیصه برطرف شود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی همچنین گفت: امروز آقای رئیس جمهور لایحه بودجه ۱۳۹۱ را تقدیم مجلس شورای اسلامی‌ می‌کند بنابراین مجبورم برای حضور در مجلس جلسه روز جهانی گمرک را ترک کنم

رهگیری زنده ماهواره «نوید» در اینترنت:


امکان رهگیری موقعیت لحظه‌یی ماهواره ایرانی «نوید علم و صنعت» و آگاهی از جزئیات فنی و مداری ماهواره با مراجعه به وب سایت جهانی رهگیری ماهواره ها برای عموم علاقمندان فراهم است.

 

رهگیری زنده ماهواره «نوید» در اینترنت

 

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ماهواره «نوید»، سومین ماهواره بومی ایرانی که تمامی مراحل طراحی، ساخت، تجمیع، آزمایش و آماده سازی برای پرتاب آن در داخل کشور انجام شده بامداد جمعه همزمان با دهه فجر و در آستانه روز ملی فناوری فضایی با موفقیت به فضا پرتاب و در حال حاضر در حال گردش در مدار زمین است.

ماهواره ایرانی نوید علم و صنعت 50 کیلوگرم وزن داشته و برای تزریق در ارتفاع 370 کیلومتری طراحی شده است. طول عمر مداری این ماهواره دو ماه بوده و در هر شبانه‌روز شش بار از فراز جمهوری اسلامی ایران عبور می‌کند و در دید ایستگاه‌های زمینی قرار می‌گیرد.

علاقمندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://www.n2yo.com/?s=38075 موقعیت لحظه‌یی ماهواره و سایر مشخصات آن را به صورت آنلاین مشاهده کنند.

ماموریت سطح یک ماهواره‌ نوید علم و صنعت، تصویربرداری از سطح زمین با قدرت تفکیک مناسب برای ماموریت محوله و ارسال تصاویر و اطلاعات پایشی سیستم بر مدار لئو به ایستگاه‌های زمینی است.

‌تصاویر دریافتی از ماهواره دارای کاربردهای عملیاتی در زمینه‌های جو و علوم هواشناسی، منابع، بلایای طبیعی مانند پیش بینی شرایط آب و هوا، میزان دما و رطوبت، برآورد میزان جنگل‌ها، شناسایی‌ آتش سوزی جنگل‌ها، خشکسالی، زلزله، سیل و نیز تعیین خطوط ساحلی است.

پرتاب این ماهواره که توسط محققان دانشگاه علم و صنعت ایران طراحی و ساخته شده با استفاده از ماهواره‌بر «سفیر نوید» از کلاس ماهواره‌بر سفیر B1 انجام شده که در سازمان هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توسعه یافته است.

بهینه کردن سیستم و زیرسیستم‌های طراحی و ساخت ماهواره‌بر سفیر، ایجاد زیرساخت‌های مناسب و کسب توانمندی جهت طراحی و ساخت ماهواره‌برها، ورود به بازار جهانی خدمات فضایی به واسطه پرتاب ماهواره‌ها، استفاده حداکثری از توانمندی‌های داخلی در توسعه علوم و فناوری‌های فضایی از دستاوردهای پروژه ماهواره‌بر «سفیر نوید» اعلام شده است.

 

مدیرکل صداوسیمای مرکز مازندران: راه‌اندازی فرستنده دیجیتال

مدیرکل صداوسیمای مرکز مازندران: راه‌اندازی فرستنده دیجیتال در دستور کار 20 استان قرار دارد:




مدیر کل صداوسیمای مرکز مازندران گفت: 100درصد از مصوبات سفرهای دور اول تا سوم ریاست جمهوری در صداوسیمای استان اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه مازندران، بهرام حمیدی که ـ 12 بهمن ماه ـ در نشستی خبری که در صداوسیمای مرکز مازندران برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری راه‌اندازی فرستنده دیجیتال در دستور کار 20 استان کشور قرار گرفته که این امر در مازندران متفاوت‌تر از سایر استان‌ها دیده شده است.

مدیر کل صداوسیمای مرکز مازندران افزود: در شهرستان‌های ساری و بهشهر دو فرستنده متوسط قدرت دیجیتال نصب شده است.

حمیدی با بیان اینکه 24 ساعته شدن شبکه‌ها از جمله کارهای خوبی بوده که در سال 90 صورت گرفته است، گفت: مازندران به عنوان اولین مرکز رادیویی به صورت 24 ساعته دارای فعالیت است.

وی یادآور شد: برای اولین بار رسانه ملی متعهد به اجرای پنج ساعت انیمیشین شده که هم اکنون چهار ساعت آن تولید شده است.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز مازندران خاطرنشان کرد: محیط زیست به عنوان یک معضل در استان است که در این راستا سریال 13 قسمتی «محیط‌بانان» ساخته شده تا در خصوص چگونگی دفع و تخریب زباله‌ها فرهنگ‌سازی شود.

حمیدی با بیان اینکه دشمن درصدد است تا دولت را ناکارآمد نشان دهد، تصریح کرد: نهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم و با نگاه بی‌طرفی و با توجه به منویات مقام معظم رهبری باید در حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنیم و با نگاه بی‌طرفانه باید فضا را آماده کنیم تا مردم وارد این صحنه شوند.

مدیر کل صداوسیمای مرکز مازندران اظهار کرد: تلاش رسانه ملی و استانی بر این است تا در توسعه استان قدم های مثبتی را بردارد.

حمیدی یادآور شد: 100 درصد از مصوبات سفرهای دور اول تا سوم رییس جمهوری در صدا و سیمای استان اجرایی شده است.

وی ادامه داد: بر طبق نظرسنجی هایی که درهر فصل از سوی رسانه ملی صورت می گیرد در بخش تلویزیونی در فصل زمستان 58 درصد،تابستان 63 درصد و در فصل امتحانات 58 درصد مخاطب دارد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز مازندران یادآور شد: نگاه رسانه ملی بر این است تا برنامه‌ها کیفی‌تر و بر اساس فکر و اندیشه انجام شود.

حمیدی با اشاره به اینکه صداوسیمای استان در بجش صدا دارای رتبه اول تا سوم و در بخش سیما نیز در بین رتبه‌های یک تا 9 قرار دارد، افزود: در بخش خبر نیز در سطح کشور در رتبه اول تا دوم قرار داریم.

مدیر کل صداوسیمای مرکز مازندران در پایان خاطرنشان کرد: ساختمان اداریی شش هزار متری صداوسیمای استان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

جشنواره فجر محلی برای عرضه تولیدات استانی صداوسیما:


رییس مرکز سیمای استان‌های سازمان صدا و سیما تاکید کرد: جشنواره فجر بیش از آنکه مکانی برای رقابت باشد محلی برای حضور و عرضه است تا مستندهای استانی از این طریق با گروه دیگری از مخاطبان بالقوه خود ارتباط برقرار کنند.
 

 

حبیب‌الله مازندرانی، رییس مرکز سیمای استانهای سازمان صدا و سیما راهیابی پنج اثر تولیدی مراکز استانی به بخش رقابتی سینمای حقیقت سی‌امین جشنواره فیلم فجر را اتفاق خجسته بیان کرد و افزود: آثار راه یافته به جشنواره فجر قبل از آنکه جشنواره ای باشند تولید ویژه رسانه ای هستند.

وی تصریح کرد: هر چند زمان حداقلی مستندها برای جشنواره 70 دقیقه است، اما با توجه به کیفیت ممتاز آثار مراکز یقین داریم هر پنج اثر راه یافته می‌توانند یکی از نامزدهای دریافت جایزه باشند.

مازندرانی با تاکید بر توانایی‌های بالقوه برنامه‌سازان استانی به ویژه در بخش مستند گفت: هم اکنون 289 عنوان فیلم مستند معادل 391 ساعت و 47 دقیقه از 32 مرکز استانی برآورد شده است که از این تعداد 95 ساعت تحویل شده و مورد ارزیابی قرار گرفته است. 32 ساعت نیز پایان یافته که در دو هفته آینده ارزیابی آنها آغاز می شود.

رییس مرکز سیمای استان‌ها افزود: 71 ساعت برنامه مستند در مرحله تدوین و صداگذاری و باقی طرح‌ها در مرحله تصویربرداری هستند.

وی استعدادیابی برای حفظ کیفیت محتوایی و ساختاری تولیدات سیمای مراکز را از مهمترین سیاست های مرکز سیمای استان‌ها بیان کرد و افزود: ما در حال حاضر  دقیقاً می‌دانیم در هر مرکز چه مستند سازانی با چه قابلیتی و در چه زیر گونه­ای وجود دارند.

مازندرانی تصریح کرد: هر چند این روش گزینشی ممکن است به لحاظ کمی تولیدات را کاهش دهد، اما مطمئناً افزایش کیفی تولیدات را در پی خواهد داشت.

وی افزود: در این مرحله مستندسازان زیر نظر یک کارشناس خبره مستند خود را تولید می­کنند، اما در مرحله بعد تولیدات زیر نظر یک شورای راهبردی - اجرایی از تصویب طرح تا تدوین نهایی تولید می‌شوند.

رییس مرکز سیمای استان ها نگاه به چند نام آشنا در عرصه تولیدات مستند به دلیل تمرکز بیش از اندازه به تهران را عاملی در مغفول ماندن از بخش عظیمی از ظرفیت های بومی بیان کرد و افزود: اصلی‌ترین رهیافت سیمای استان ها تکیه و تاکید بر فیلمسازان جوان و بومی به جای گسیل حرفه‌ای های تهران به جغرافیای استانی خواهد بود.

مازندرانی در خصوص پخش تولیدات استانی، شبکه تلویزیونی (شما) را در اولویت پخش بیان کرد و افزود: تولیدات ارائه شده به شبکه (شما) پس از تکثیر به عنوان برنامه های تامینی برای پخش در اختیار مراکز استانی قرار می‌گیرند.

وی در پایان افزود: برنامه های تولید شده در سیمای مراکز متناسب با موضوع و ماموریت تفویضی به موازات پخش های استانی و محلی در اختیار دیگر شبکه سراسری و دیجیتال قرار می‌گیرند.

 

سامانه دیجیتال صداوسیمای مهاباد افتتاح شد:


سامانه دیجیتال صدا و سیمای مرکز مهاباد با حضور معاون توسعه و فناوری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

 

سامانه دیجیتال صداوسیمای مهاباد افتتاح شد

به گزارش سرویس تلویزیون ایسنا، وحید جلال‌زاده صبح امروز با حضور در این مراسم، ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: 775 طرح با صرف 86 هزار میلیارد ریال اعتبار به مناسبت این ایام در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

جلال‌زاده ادامه داد: طرح‌های به بهره‌برداری رسیده در این ایام نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از نظر ریالی 30 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه بالا رفتن توان علمی کشور افتخار و بزرگی همه جانبه برای آحاد جامعه به همراه دارد، اظهار خردسندی کرد که ایران اسلامی به عنوان کشوری سرافراز و سربلند در عرصه های علمی دنیا می درخشد.

جلال زاده در بخش دیگری از سخنان خود شهرستان مهاباد را زینت شهرهای استان نامید و گفت: به برکت انقلاب جمهوری اسلامی ایران هر روز شاهد اقدامات جدیدی برای استفاده مردم در این شهرستان هستیم.

استاندار آذربایجان غربی گفت: در دهه فجر امسال پروژه های مختلفی به ارزش 660 میلیارد ریال به همراه سامانه دیجیتال صداو سیمای مرکز مهاباد ،در مهاباد به بهره برداری می رسد.

عبدالقاسم امان اللهی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز مهاباد نیز در این جلسه گفت: این رسانه با تولید و پخش برنامه های متنوع و پربار، در مقابله با تبلیغات سوء شبکه های معاند بسیار موفق عمل کرده است.

وی افزود: شبکه های معاند به صورت گسترده در تلاش هستند تا مخاطبان این منطقه را به سوی برنامه های خود جذب کنند اما تلاش همکاران این مرکز در تهیه برنامه های فاخر و مناسب، شکست این شبکه ها را به دنبال داشت.

امان اللهی با بیان موفقیت صدا و سیمای مرکز مهاباد در کسب 85 درصدی رضایت مندی مخاطبان در این شهرستان افزود: این مرکز در بخش دوبلاژ و پویا نمایی، از مراکز موفق در کشور به شمار می رود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز مهاباد خاطرنشان کرد: با تلاش کارکنان بومی بخش فنی، این مرکز در طول پنج ماه، برای نخستین بار موفق به طراحی 'پانتوگراف' با کاهش هزینه های نصب آن به میزان یک سوم شده است.

استاندار آذربایجان غربی صبح امروز با استقبال مردم و مسؤولان شهرستان مهاباد وارد این شهرستان شد.

افتتاح مدرسه 15 کلاسه ، افتتاح سالن شهیده مهسا نصیری در دانشگاه پیام نور، افتتاح ورودی مهاباد میاندوآب ، افتتاح سالن ورزش کارگران و کلنگ زنی ورزشگاه 5 هزار نفری گوگ تپه از جمله برنامه های استاندار آذربایجان غربی در سفر به شهرستان مهاباد است.

 

فرستنده های دیجیتال مهاباد (که احتمالاً در ایستگاه کانی شیخان واقع شده اند) تصاویر شانزده شبکه تلویزیونی و یازده شبکه رادیویی را به شرح زیر پخش می کنند:

فرکانس 498 مگاهرتز: شبکه های تلویزیونی یک، دو، سه، چهار، تهران، خبر، آموزش و قرآن و شبکه های رادیویی ایران، جوان، پیام، فرهنگ، ورزش، قرآن، معارف، تهران، سلامت/نوا و اقتصاد.

فرکانس 546 مگاهرتز: شبکه های تلویزیونی مستند، شما، نمایش، آی فیلم، العالم، بازار، PRESS TV و استانی آذربایجان غربی (ارومیه) به همراه شبکه رادیویی استانی آذربایجان غربی.

 

ماهواره ملی "نوید علم و صنعت" به‌ فضا پرتاب شد:


همزمان با ایام دهه مبارک فجر سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ماهواره ملی "نوید علم وصنعت" با موفقیت به فضا پرتاب شد. رییس جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب از طریق ویدئو کنفرانس و با ذکر«یا مهدی(عج)» دستور پرتاب ماهواره ملی را صادر کرد. این ماهواره دارای کاربردهای مختلف عملیاتی در حوزه های جوی و علوم هواشناسی،مدیریت بلایای طبیعی، بررسی رطوبت و دمای هوا و مواد شیمیایی جو، بادها، برف و باران و اقیانوس ها است.
 

 

در اتاق فرمان پرتاب ماهواره نوید علم وصنعت؛علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه،کامران دانشجو وزیر علوم ،تحقیقات وفناوری و ' حمید فاضلی' رییس سازمان فضایی کشور حضور داشتند.

آقای احمدی نژاد به هنگان صدر فرمان پرتاب چنین گفت:با یاد خداوند قادر متعال و به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت امام عصر (عج) و با عزمی راسخ و دلهای سرشار از ایمان و امید به آینده درخشان برای ملت عزیر ایران و با ذکر یا مهدی، آغاز کاری بزرگ و راهگشا را اعلام می کنم. امیدوارم این اقدام،نویدبخش دوستی بیشتر برای همه بشریت باشد.

در همین رابطه،رییس سازمان فضایی کشور در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در باره پرتاب این ماهواره و مشخصات آن گفت: این ماهواره از جمله ماهواره های سنجش از راه دور می باشد که ماموریت آن تصویربرداری از زمین با دقت تصویربرداری مناسب است.

حمید فاضلی با بیان اینکه ماهواره ملی نوید علم وصنعت در مدار بیضوی و در ارتفاع 250 تا 375 کیلومتری قرار می گیرد؛خاطرنشان کرد: این ماهواره به وزن 50 کیلوگرم و در زاویه انحراف مداری 55 درجه قرار دارد و از کلاس ماهواره های میکرو است.

وی تصریح کرد: این ماهواره دارای کاربردهای مختلف عملیاتی در حوزه های جوی و علوم هواشناسی،مدیریت بلایای طبیعی، بررسی رطوبت و دمای هوا و مواد شیمیایی جو، بادها، برف و باران و اقیانوس ها است.

رییس سازمان فضایی کشور؛ اظهار داشت : ماهواره نوید علم و صنعت ؛ کاملا بومی و دارای زیر سیستم های تامین توان، زیرسیستم تعیین و کنترل وضعیت با استفاده از حس گرها و عملگرهای دینامیکی است.

فاضلی گفت: در این ماهواره حس گرهایی چون حس گر خورشیدی، مغناطیسی و عملگر مغناطیسی نصب شده است.
وی افزود: این ماهواره همچنین دارای زیرسیستم الکترونیک روی برد که شامل کامپیوتر مرکزی ، فرماندهی ، بخش تله متری و دارای کامپیوتر روی برد و قابلیت صدور فرمان از ایستگاههای زمینی است، می باشد.

رییس سازمان فضایی کشور خاطرنشان کرد:برای پیگیری و رصد، دریافت و ارسال فرامین در فواصل عبور از روی ایران در مدار بیضوی پنج ایستگاه زمینی در نقاط مختلف کشور ایجاد شده است.

فاضلی تصریح کرد:پیش بینی شده که ماهواره بومی نوید علم و صنعت هر 90 دقیقه یک دور به دور زمین بچرخد و دوربین نصب شده روی آن که از رزولوشن مناسبی برخوردار است به گرفتن عکس از روی ایران و ارسال آن به ایستگاه های زمینی اقدام کند.

وی با موفقیت آمیز توصیف کردن پرتاب ماهواره نوید علم و صنعت اظهار داشت: ماهواره بر 'سفیر' حامل این ماهواره از قدرت پیشران بالایی در مقایسه با ماهواره برهای پیشین که در پرتاب ماهواره های امید و رصد استفاده شده اند، برخوردار است و 20 درصد به قدرت پیشران آن افزوده شد.

رییس سازمان فضایی کشور گفت:ماهواره نوید علم وصنعت در مقایسه با ماهواره های قبلی پرتاب شده از تکنولوژی کنترل وضعیت جدیدتری بهره مند و پایداری آن چرخان بوده و سیستم رزولوشن تصویر برداری آن افزایش یافته است و سیستم توان آن نیز از طریق سلول های خورشیدی انرژی مورد نیاز آن را تامین می کند.

 

به نت بانکِ سامان بروید، i pad ببرید


بانک سامان به مناسبت فرا رسیدن سی‌وسومین سالروز فجر انقلاب، از ۱۲ تا ۲۲ بهمن روزانه سه دستگاه آی‌فون و سه دستگاه آی‌پد بین کاربران نت‌بانک سامان قرعه‌کشی خواهد کرد. 

به گزارش ایتنا از اداره روابط عمومی ‌بانک سامان، در این طرح تمام کاربرانی که روزانه یک بار به نت‌بانک سامان وارد شوند شانس شرکت در قرعه‌کشی و برنده شدن ۶۰ دستگاه آی‌فون و آی‌پد را در روزهای ۱۲ تا ۲۲ بهمن خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، این قرعه‌کشی شامل حال تمامی مشتریانی که در بانک سامان حساب دارند خواهد شد از این رو افراد فاقد رمز نت‌بانک می‌توانند با مراجعه به تمامی شعب بانک اقدام به دریافت رمز نت‌بانک و شرکت در قرعه‌کشی کنند.

افراد فاقد حساب در بانک سامان نیز می توانند پس از افتتاح حساب رمز نت بانک خود را از شعبه دریافت کنند و با ورود به نت بانک در قرعه کشی شرکت کنند.

بر طبق شرایط اعلام شده برای برنده شدن نیازی به ورود مکرر نیست و در هر روز یک بار ورود برای شرکت در قرعه‌کشی کافی است.

گفتنی است، نت‌بانک سامان در راستای سه اصل سرعت، اعتماد و راحتی، با امکاناتی جدید از نیمه آذر ماه سال جاری جایگزین اینترنت بانک سامان گردید.


دیدنی‌های فناوری روز


فقط برای علاقه مندان به کشف اسرار دورنی آیفون4 اس!

389711.jpg


----------------------------------------------------------

عروسک "استیو جابز" تولید شده توسط شرکت چینی "اینیکونز" که گفته می‌شود که شبیه‌ترین عروسک به جابز در جهان است. اقدام شرکت چینی در تولید این عروسک شکایت رسمی شرکت اپل را به دنبال داشته است

390422.jpg


--------------------------------------------------------

موشواره ساخته شده از چوب آبنوس به ارزش6 هزار دلار

390433.jpg


390944.jpg


---------------------------------------------------------

هارد اکسترنال که مجهز به فن آوری بی سیم شده است، این درایو قادر است فایل های چند رسانه ای را همزمان حداکثر به پنج دستگاه ارسال کند

390955.jpg

زیرساخت، اینترنت را با توافقنامه سطح خدمات می‌فروشد


عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: از این پس شرکت ارتباطات زیرساخت به تمامی اپراتورهای مشتری خود، سرویس اینترنت را همراه با توافقنامه سطح خدمات (SLA) ارائه خواهد کرد تا به این ترتیب سرویس‌ هر چه بهتر و بدون قطعی ارائه شود.

به گزارش ایتنا محمد طاهر شمس در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان نهاد دولتی متولی پهنای باند در کشور، اینترنت را به اپراتورها می‌فروشد و اپراتورها نیز اینترنت را به دست کاربران نهایی می‌رسانند.

عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: در این رابطه برای ارائه هرچه بهتر سرویس اینترنت، اخیرا تواقنامه سطح خدمات (SLA) را با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نهایی کرده‌ایم.

شمس افزود: به این ترتیب شرکت ارتباطات زیرساخت به تمامی اپراتورهای مشتری خود، سرویس اینترنت را همراه با توافقنامه سطح خدمات (SLA) ارائه خواهد کرد؛ تا به این ترتیب سرویس‌ هر چه بهتر و بدون قطعی ارائه شود.

عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت یادآور شد: البته سطح SLA بستگی به این دارد که مشتری چه پولی برای SLA بپردازد و چه سطحی را انتخاب کند.