وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

پنج سال است که صدای ناصر عبدالهی خاموش است فاتحه نثار روحش کنیم

 


پنج سال است که صدای ناصر عبداللهی خاموش است
صدایی که می‌توانست رساتر بماند ...
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 600x588 and weights 75KB.


دیروز (29 آذرماه) پنجمین سالروز درگذشت ناصر عبدالهی بود. ناصر که "ناصریا" را خواند و صدای صادق و گرمش توانست تا او را به شهرت برساند. این هنرمند فقید در طول عمر هنری اش آلبوم‌هایی نظیر "دوستت دارم"، "عشق است"، "هوای حوا" ، "غزلک" ، "بوی شرجی" و "عیدانه" را در خاطرات دوستدارانش ثبت کرد همچنین ترانه‌هایی را درباره ائمه اطهار اجرا کرده که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به "یا فاطمه بنت نبی" اشاره کرد.

زنده یاد ناصر عبداللهی دهم دی‌ماه 1349 در محله مسجد بلال شهر بندرعباس به دنیا آمد. ناصر فرزند سوم خانواده اش بود. تحصیلاتش را در بندرعباس گذراند تا اینکه از 13 سالگی به موسیقی علاقمند شد و فعالیت‌های هنری خود را از سال‌های نوجوانی در صدا و سیما و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و امور تربیتی استان هرمزگان آغاز کرد.

وی کار حرفه‌ای را به طور جدی از سال 137۴ خورشیدی آغاز کرد. در سال 1375 همراه با همسرش به تهران آمد. محمدعلی بهمنی شاعر هرمزگانی و دوست نزدیکش، وی را به انتشارات دارینوش معرفی کرد. پس از آن آلبوم‌های ناصر را این انتشارات ضبط و منتشر کرد.

مرحوم عبدالهی، خواننده محبوب پاپ ایران در ترانه‌های خود از کسی تقلید نمی‌کرد و صدایی منحصر به فرد داشت. بیشتر اشعار ترانه‌های او از سروده‌های محمدعلی بهمنی بود. در کار موسیقی به گفته خود وی تحت تأثیر سبک موسیقی ابراهیم منصفی بود. طوری که در سال‌های آغازین کار هنری ترانه‌های منصفی را بازخوانی می‌کرد. عبدالهی همچنین با موسیقی غربی و ایرانی آشنا بود و به آثار محمدرضا شجریان و علیرضا افتخاری علاقه بسیاری داشت.


پس از ارائه ترانه ناصریا منتقدان عبدالهی گفتند که این کاری اسپانیولی است و از ملودی‌های جیپسی کینگ برگرفته شده‌ است، اما وی معتقد بود که چنین نیست، و این کار ریتم عربی دارد، ریتمی که بارها با سازهای دیگری نظیر عود،‌ دهل،‌ و دف نواخته شده‌ بود. اما تاکنون هرگز با گیتار نواخته نشده‌ بود، اما عبدالهی این کار را انجام داد.

ملودی ترانه‌ی ناصریا سال 1376 ساخته شد. شعر این آهنگ به گویش بندری است و به گفته عبدالهی هدف از ساخت آن اعتراض ضد ظلم در جهان و نیز همدردی با ستمدیدگان جهان بوده‌ است. بر اساس متن شعر ناصریا اگر کسی به اسم ناصر بودن قصد یاری مظلومی را داشته‌ باشد پس از تحمل سختی بسیار و دشواری‌های این راه در پایان پیروز خواهد شد.

این هنرمند بامداد سوم آذرماه 85 در بیمارستان خلیج‌فارس بندرعباس به دلیل مشکل کلیوی و از کار افتادن کلیه‌ بستری شد و سپس به کما رفت. بعد از چند روز هم به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل و در بخش ICU این بیمارستان بستری شد و سرانجام یک هفته بعد به بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد تهران منتقل شد. سرانجام ظهر روز چهارشنبه 29 آذرماه در حالی که تنها 37 سال داشت به دیار باقی شتافت و در زادگاهش بندر عباس به خاک سپرده شد. اینک از او چهار فرزند به نام‌های نوید، نازنین، نامی و نینا به جا مانده‌ است.

محمد علی بهمنی در پی درگذشت ناصر عبداللهی همان سال درباره‌ فعالیت هنری این خواننده و آهنگساز به ایسنا گفته بود: "شناخت او روی شعر خوب بود و این واقعیتی است که باید به آن اعتراف کرد." بهمنی خاطرنشان کرده بود: "او انسانی بود که موسیقی را خوب می‌شناخت، صدای خوبی داشت و حیف شد، می‌توانست این صدا رساتر بماند؛ اما دریغ!"

روحش شاد و یادش جاودانه باد



تمامی آلبوم ها و آهنگ های اجرا شده توسط ناصر عبدالهی را می توانید از این قسمت دریافت کنید :

( جهت دریافت هر آلبوم در یک فایل زیپ بر روی نام هر یک از آلبوم ها کلیک کنید )
Naser Abdolahi - Me Genoughom.zip
16.2 MB
Naser Abdollahi - Booye Sharji.zip
61.5 MB
Naser Abdollahi - Dooset Daram.zip
52.2 MB
Naser Abdollahi - Eshgh Ast.zip
58 MB
Naser Abdollahi - Eydaneh.zip
38.8 MB
Naser Abdollahi - Havaye Havva.zip
50 MB
Naser Abdollahi - Mandegar.zip
41.1 MB


ناصرعبداللهی به ‌روایت ناصرعبداللهی

زنده‌یاد ناصرعبدالهی می‌گفت: من بچه‌ی جنوب و بندرعباس هستم و طبیعتا از سبک موسیقی موجود در این منطقه تاثیر پذیرفته‌ام. سبک موسیقی من (به اعتقاد خودم) پاپ معنوی نام دارد، سبکی که مشتمل است بر ترکیب موسیقی پاپ، موسیقی سنتی و موسیقی محلی بندرعباس. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این خواننده موسیقی پاپ در گفت‌وگویی تفصیلی در اواخر سال 80، از نحوه ورودش به این عرصه و خاطرات‌اش سخن گفته بود که از نظر خواهید گذراند :

وی در ابتدا به تولدش در بندرعباس اشاره کرده و گفته است: دهم دی ماه سال 1349، ساعت 10 صبح! در شهر بندرعباس متولد شدم؛ در یک خانواده‌ی ساده، معتقد و هنردوست. یک خواهر و چهار برادر دارم و فرزند سوم خانواده‌ام. پدرم همواره احیا کننده‌ی موسیقی در خانه‌ی ما بود و در کنار تشویق ما برای پرداختن به موسیقی، قرآن را نیز سفارش می‌کرد و آن را با صوتی خوش تلاوت می‌کرد.


:: درباره‌ی سالهای نوجوانی

تحصیلات خود را در بندرعباس گذرانده‌ام و از سالهای نوجوانی در صدا و سیما، در حوزه‌ی هنری سازمان تبلیغات اسلامی و امور تربیتی استان هرمزگان فعالیت‌های هنری خود را با اجرای برنامه‌های هنری و فرهنگی آغاز کردم. باید بگویم که در خانواده‌ای هنر دوست زاده شده‌ام و از همین رو تک تک افراد خانواده‌ام همواره در این زمینه حامی و مشوق من بوده‌اند.

:: خانواده‌ی من


سال 1367 با همسرم آشنا شده و ازدواج کردم، به نظر من، شاعر باید عاشق باشد. برای رسیدن به درونش باید به چشمه‌ی الهی معرفت متصل شود.

اول بار که شعر گفتن را آموختم مربوط می‌شد به زمانی که عاشق همسرم شدم. دیدن او حس عشق را در من تقویت کرد و مرا به شعر رساند. عشق من به همسرم که با رسیدن به مرحله‌ی ازدواج وارد سطح تازه‌ای از آگاهی شد، طی سالهای 70 و 71 مرا به سوی عشق اصلی‌تر، رهنمون ساخت. عشق به خدا، از آنجا به بعد بود که تم‌های معنوی وارد سرودهای من شد. من و همسرم اواخر 1375 از بندرعباس به تهران آمدیم. اوایل زندگی در تهران برای ما دشوار بود اما تدریجا به آن عادت کردیم. پسر بزرگم نوید 11 ساله، دخترم نازنین 9 ساله، و پسر دومم نامی 6 ساله هستند.

:: به گفته‌ی مادر گرامی‌ام


به گفته‌ی مادر گرامی‌ام، هنگامی که نوزادی بیش نبودم، ایشان متوجه می‌شود که من همیشه با نوای موسیقی آرام می‌شوم و بدان توجه خاصی نشان می‌دهم. از همان دوران نوزادی، به گفته‌ی مادرم، با شنیدن موسیقی نگاهم را به نقطه‌ای می‌دوختم و سراپا به آن گوش جان می‌سپردم.

:: نخستین استاد من


از هنگام کودکی تا زمان حاضر، ارتباطم با موسیقی به هیچ وجه قطع نشده است و می‌توانم بگویم که نخستین استادم در این زمینه، برادر بزرگ آقای محمد طیب عبداللهی بوده است. او با ساز ملودیکا مسلط بود و آن را به خوبی می‌نواخت. هنگامی که او سرگرم نواختن بود، ‌من با حرص و ولع عجیبی به انگشتانش خیره می‌شدم و با چشم و گوش فواصل موسیقیایی را درک می‌کردم و به خاطر می‌سپردم، از اینجا بود که با یک ساز واقعی آشنا شدم، هر روز که می‌گذشت، تشنگی‌ام بیشتر و عشق من به ساز و موسیقی افزون‌تر می‌شد.

:: اجازه نداشتم به این ساز دست بزنم

"ملودیکا"ی برادرم برایش بسیارعزیز بود. زیرا هدیه‌ای بود از سوی پدرم به او، تا بدین وسیله برادرم را به فعالیت درعرصه‌ی موسیقی بیشتر تشویق کرده باشد و الحق که همین گونه هم شد. من که تشنه‌ی موسیقی بودم، اجازه نداشتم که به این ساز عزیز! دست بزنم، گرچه برادرم از سر مهر، گاه گاهی به من اجازه می‌داد که از آن استفاده کنم.

:: بزرگتر که شدم


پس از آن، به اتفاق یکی از دوستان عزیزم، آقای عظیم قادری نژاد به تمرین موسیقی پرداختم، آن هم با سازی تقریبا همانند ملودیکای برادرم، ولی بزرگتر و مجهزتر از اکوتوریسم، در مدرسه‌ی راهنمایی بودم که به تشویق یکی از معلم‌هایم، عهده‌دار تشکیل گروه سرود مدرسه شدم. همزمان دوست عزیزم عبدالله سعیدی،‌ دستگاه ارگ خودش را در اختیار ما گذاشت و ما نیز با این دستگاه به مناسبت‌های گوناگون به اجرای برنامه می‌پرداختیم.

:: پاپ جنوب


در ادامه‌ی فعالیت‌های موسیقیایی‌ام در بندرعباس، با شادروان استاد رضا روضه خوان و استاد احمد توحدی که در عرصه‌ی موسیقی پاپ جنوب جایگاه ویژه‌ای دارند، آشنا شده و همکاری‌های مشترکی با آنها انجام دادم. بدین ترتیب، فعالیتهای هنری من به گونه‌ای جدی‌تر ادامه یافت. من در محضر این استادان ارجمند به فراگیری موسیقی پرداختم و پس از فراگیری متدهای اولیه‌ نوشتن و خواندن نت و گام‌ها نزد شادروان استاد روضه خوان ریتم، را نیز نزد استاد توحدی آموختم.

در مرحله‌ای از فعالیت‌های موسیقیایی‌ام احساس کردم که باید ملودی‌ها را برای خوانندگان گروه سرودمان زمزمه کنم و گاه گاهی با صدای بلندتر به صورت آواز بخوانم. همزمان با این مرحله، تحت تاثیر سبک موسیقی و اجرای گیتار شادروان ابراهیم منصفی قرار گرفتم که شاعر، آهنگساز و خواننده‌ای کهنه‌کار در بندرعباس بود. آهنگ‌ها و ترانه‌های او غالبا محلی و بومی بودند و تاثیر فوق‌العاده و خاصی بر روی من باقی می‌گذاشتند. من ضمن علاقه‌مند شدن به گیتار، آهنگ‌های وی را تمرین می‌کردم و سعی داشتم از این استاد الگو بگیرم و سبک ایشان را دنبال کنم. با دقت در خوانندگی آن بزرگوار، متوجه ویژگی‌های ایشان می‌شدم و تلاش داشتم روی همن تکنیک‌ها کار کرده و حنجره‌ام را تقویت کنم.

:: چرا پاپ را انتخاب کردم؟

همانگونه که می‌دانید سبک‌های گوناگونی در موسیقی وجود دارد و هر کسی هم به فراخور ویژگی‌های فردی و شخصیتی‌اش به یک یا چند گونه از این سبکها علاقه‌ی بیشتری پیدا می‌کند. من هم از این قاعده مستثنی نبوده‌ام و طبعم بیشتر پذیرای موسیقی پاپ بود.

:: پاپ ایرانی، یک حرکت نوین


موسیقی پاپ ایرانی، حرکت نوین و تازه‌ای است که پویایی دارد و به جرات می‌توان اذعان کرد که روند این حرکت تا بدین جا خوب بوده و توانسته است جایگاه ویژه‌ای میان جوان‌ها ایجاد کند. این حرکت در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی موفق بوده است وامیدوارم که سیر صعودی این هنر، خدای ناکرده به حرکتی نزولی بدل نشود.

به گزارش ایسنا، زنده یاد ناصرعبداللهی در بخشی از این گفت‌وگو که به نقل از "کتاب ستارگان موسیقی پاپ" در ادامه می‌آید معتقد است: برای پیشبرد موسیقی پاپ می‌بایست موارد زیرا را در دستور کار قرارداد:

1. نظارت دقیق و کارشناسانه‌ در مورد این سبک
2. تبلیغ گسترده برای شناساندن جایگاه واقعی این سبک به مردم
3. سرمایه‌گذاری یا اعطای وام به هنرمندان مستعد و کارآمدی که توانایی مالی برای ارائه اثر خوب را ندارند.


نقطه ضعف موسیقی پاپ این است که بستر مشخصی ندارد و از هم گسیخته است و نقطه‌ی قوت آن نزدیک بودن به سلیقه و خواسته‌های جوان ایرانی است که بخش عمده‌ای از جمعیت ایران را تشکیل می‌دهد.

:: اگر هنرمند نمی‌شدم


اگر هنرمند نمی‌شدم و به موسیقی رو نمی آوردم، قطعا الان یک نجار بودم زیرا بوی چوب حس غریبی به من می‌دهد.

:: محبوب‌ترین آلبوم من


با نظرسنجی‌هایی که تاکنون صورت گرفته، مشخص شده است که محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین آلبوم من "دوستت دارم" است و گمان می‌کنم که دلیل این محبوبیت، متفاوت بودند آن با کارهای موجود است.

:: ناصریا


همه می‌گویند "ناصریا" کاری اسپانیولی است و از ملودی‌های جیپسی کینگ برگرفته شده است، در حالی که واقعیت غیر این است و "ناصریا" به هیچ وجه تعلقات اسپانیایی ندارد. این کار ریتم عربی دارد، ریتمی که بارها توسط عود،‌دهل،‌دف عربی نواخته شده و تاکنون هیچ گاه توسط گیتار نواخته نشده بود. اما من این کار را انجام دادم. ملودی ترانه‌ی "ناصریا" سال 1367 ساخته شد. آن سال من به کنکاشی در مورد ظلم رسیده بودم؛ ظلمی که در دنیا وجود داشته و دارد و برای همدردی با مظلومان جهان این کار را ساختم. در متن شعر "ناصریا" می‌گویم اگر کسی به اسم ناصر بودن قصد یاری مظلومی را داشت باید سختی بسیاری را متحمل شود و مبارزات بسیاری با نفس خویش داشته باشد و در نهایت در سایه‌ی توجهات پروردگار پیروز خواهد شد.

:: پیشگامان موسیقی پاپ


فضای کار موسیقی پاپ توسط عزیزانی همچون فرید شب‌خیز ، کوروش یغمایی و علی درخشان باز شد. البته در آغاز آنچه که اجرا می‌شد موسیقی پاپ نبود، بلکه اجرای ردیف‌های آواز ایرانی بود، با سازهای مدرن، از آن هنگام، من مشغول مطالعه و بررسی روی سبک‌های موسیقی بودم و براساس مطالعات تئوریک واحساسات درونی‌ام، پروسه‌ای را در خصوص طرح‌های فرهنگی و موسیقیایی در ذهنم تدوین کردم که امروز به مسیر حرکت من در عرصه‌ی هنر تبدیل شده است.

:: اطباق اشعار ترانه‌هایم


اشعار ترانه‌هایم را براساس مطالعاتم انتخاب می‌کنم، در میان شعرای معاصر آثار محمدعلی بهمنی و پرویز اعتصامی را خوانده‌ام. در بین شعرای قدیمی نیز عاشق آثار حافظ و مولانا هستم. تا به امروز سطح معلوماتم ایجاب نمی‌کرد از اشعار این دو بزرگوار استفاده کنم. اما از امروز به بعد به طور قطع گریزهایی به دیوان شاعران عارفی که بر تارک تاریخ ادبیات ایران قرار دارند، ‌خواهم زد.

:: ملودی‌های شرق من

ملودی‌های ترانه‌های من شرقی هستند مثل "یانی"‌و "پیترگابریل" و دیگر استادانی که با این نوع ملودی‌ها در جهان مطرح شدند، دوست دارم با ملودی های مشرق زمین کار کرده و حرف‌هایم را بزنم.

:: تقاضاهای من


به‌عنوان یک بندرعباسی از اهالی این شهر می‌خواهم "جنوبی" زندگی کنند؛ با راستی و بدور از دوز و کلک، مردم جنوب از اصالت واقعی برخور دارند، اصالت‌هایی که پرورش آنها می‌تواند ختم به راه معنویت شود. از آنهایی که از شنیدن صدایم لذت می‌برند و سبک مرا قبول دارند خواهشم دارم: "دعا کنند همسرم در کنارم پایدار بماند" اگر او همفکر من نبود، اصلا پیشرفت نمی‌کردم منزل جایی است که انسان در آن رشد می‌کند و همسر من صبورترین زنی است که تا به امروز دیده‌ام،‌ پایداری و همراهی او باعث رشد ناصر عبداللهی شده است. دعا کنند بتوانم در مسیر ارتقا و تقویت روحی باقی بمانم تا روز به روز بیشتر و بهتر خدمتگزار خلق باشم.

:: پرویز پرستویی را من انتخاب نکردم


من پرویز پرستویی را برای دکلمه کردن اشعار در کاست دوستت دارم انتخاب نکردم، ایشان توسط موسسه‌ی فرهنگی دارینوش که تاکنون کاست‌های مرا تهیه و منتشر کرده، انتخاب شدند. بعدا در حین کار،‌آشنایی بیشتری با پرویز پرستویی پیدا کردم و احترام من به ایشان چند برابر شد. زیرا او انسانی است که بی‌نهایت متواضع و فروتن است و به رغم موقعیتی که دارد هرگز خودش را نمی گیرد و در یک جمله "خیلی خاکی" است. من معتقدم صدای پرویز پرستویی به کاست "دوستت دارم" اعتبار خاصی بخشیده است.

ناصر عبداللهی همچنین معتقد بود: ساز وجودی مقدس بوده و اصولا موسیقی ریشه‌های معنوی فراوانی دارد. آنچه مسلم است، زایش موسیقی یک امر الهی بوده است و برای آرامش بشر و توجه دادن او به عمق وجود و عرفان، پدران سازهای امروزی در اعصا گذشته، ساکنین آفریقا و هند بوده‌اند، آن دسته از سازها و تم‌هایی که روشن کننده‌ی نقاط شادی آور روح بشر هستند، از آفریقا و دسته‌ای که نقاط معنوی روح انسان را جلا می‌بخشند از هند و مشرق زمین می آیند و در این بین، موسیقی اعراب و ایران نیز جایگاه ویژه‌ای دارند.

:: توصیه‌ به جوانها


جوانهای علاقه‌مند به کار در عرصه‌ی موسیقی پاپ، ابتدا باید مطمئن شوند که آیا واقعا به این نوع موسیقی علاقه‌مند هستند و یا فقط برای رسیدن به شهرت و معروفیت قصد فعالیت در این سبک از موسیقی را دارند. اگر صرفا به مورد دوم (شهرت) علاقه‌مند هستند، بهتر است که به دنبال این کار نیایند، چرا که به بیراهه خواهند رفت. اما اگر واقعا به این نوع موسیقی علاقه دارند، ابتدا باید با پشتکار‌، عزمی قوی و شکیبایی بسیار گام به جلو بگذارند.

آهنگ فوق العاده زیبای نفرین با صدای محمد یاوری


آهنگ فوق العاده زیبای نفرین با صدای محمد یاوری , با دو کیفیت ... Exclusive

( ترانه سرا : رضا علیزاده )
( این آهنگ یکی از کارهای قدیمی محمد یاوری میباشد که به تازگی منتشر شده )
آهنگ فوق العاده زیبای نفرین با صدای محمد یاوری


MP3 - 128

Mohammad Yavari - Nefrin


OGG - 64
Mohammad Yavari - Nefrin

آهنگ جدید و بسیار زیبای حامد بهداد به نام تاریک تاریکم


آهنگ جدید و بسیار زیبای حامد بهداد به نام تاریک تاریکم با 2 کیفیت متفاوت
( ترانه : یغما گلرویی - آهنگ : حامد بهداد )

Hamed Behdad - Tarike Tarikam


MP3 192


OGG 64


آهنگ جدید و فوق العاده زیبای محمد اصفهانی با نام تا ثریا


آهنگ جدید و فوق العاده زیبای محمد اصفهانی با نام تا ثریا ... با 3 کیفیت


Mohammad Esfahani - Ta Soraya



 Ta Soraya

 

 Ta Soraya

 Ta Soraya

آهنگ جدید و فوق العاده زیبای علی لهراسبی به نام شیدایی با 4 کیفی

آهنگ جدید و فوق العاده زیبای علی لهراسبی به نام شیدایی با 4 کیفیت
( ترانه سرا : عبدالجبار کاکایی - آهنگ و تنظیم : مرتضی پاشایی )

Ali Lohrasebi - Sheidaee



آخرین بروزرسانی آنتی ویروس nod32


20 December 2011

2آذر 1390

IRAN Tehran


Username: TRIAL-57146564
Password: j2xr5dsmkn

Username: TRIAL-57301395
Password: x772jccsd8

Username: TRIAL-57333908
Password: ubtnr7v4n5

Username: TRIAL-57333911
Password: e74pjt8xed

Username: TRIAL-57333919
Password: pjfp3v6e2r

Username: TRIAL-57333929
Password: eavh6npckt

Username: TRIAL-57333932
Password: x56jxb28c5

Username: TRIAL-57340372
Password: jktxkpmvja

Username: TRIAL-57340381
Password: ne3nvuuvd4

Username: TRIAL-57340384
Password: 8a8pph7s6c

Username: TRIAL-57340389
Password: 2sfncxtdxf

Username: TRIAL-57340396
Password: mc5tstr58a

Username: TRIAL-57344397
Password: veeb27k34d

Username: TRIAL-57344403
Password: 36ueme8tkv

Username: TRIAL-57344427
Password: d6tpmrmbe4

Username: TRIAL-57357321
Password: k3hxunfpvr

Username: TRIAL-57357332
Password: vjpk2m3esc

Username: TRIAL-57357339
Password: dedumnme3c

Username: TRIAL-57357346
Password: bmkp52kpua

Username: TRIAL-57357351
Password: 46snrf7bmd


ثبت سفارش: گیرنده دیجیتالی دنا *تکنو تل*مارشال

گیرنده دیجیتالی دنا *تکنو تل*مارشال را از این وبلاگ تهیه نماییدباهمکاری یکی   
 از نمایندگی های معتبر شرکت مادیران درخدمت شهروند گرامی  
 استان مازندران می باشیم تماس با ما برای  
09111133638
)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))  
ثبت سفارش: 

 09۳۵1133638

  (((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((  
    

ریمیکس جدید و فوق العاده زیبای آهنگ ناصریا با صدای زنده یاد ناصر


ریمیکس جدید و فوق العاده زیبای آهنگ ناصریا با صدای زنده یاد

ناصر عبدالهی ... با 4 کیفیت


( امروز سالگرد درگذشت ناصر عبداللهی است و به همین مناسبت
قطعه ریمیکس "ناصریا" کاری مشترک از ممسی و فرزین فردین فرد هدیه میکنیم به
تمام دوستان و علاقمندان ناصر عبدالهی )







Nasseria



Nasseria



Nasseria




Nasseria

16 December 2011 25 آذر 1390 *** IRAN Tehran





Username: TRIAL-57006556
Password: 78hsa6ft5e

Username: TRIAL-57006571
Password: 66k275b2vm

Username: TRIAL-57062230
Password: asfsjxsttf

Username: TRIAL-57062234
Password: n5fk8md8u6

Username: TRIAL-57062267
Password: k2mx3k5mhj

Username: TRIAL-57062277
Password: 534tchct5s

Username: TRIAL-57062298
Password: tfd2vxump5

Username: TRIAL-57062304
Password: dhdmefspsm

Username: TRIAL-57062943
Password: 3hcnhhpscp

Username: TRIAL-57062953
Password: hjrktex2xv

Username: TRIAL-57062959
Password: m87pepksef

Username: TRIAL-57062980
Password: 2hbn3c4dbc

Username: TRIAL-57062988
Password: aurnfe2uup

Username: TRIAL-57062996
Password: xedtxbxk6j

Username: TRIAL-57062999
Password: hbmvrx8fvt

Username: TRIAL-57063008
Password: m6tm44ffrk

Username: TRIAL-57063014
Password: 53fvn55f2k

Username: TRIAL-57063018
Password: hdfpcspu3a

Username: TRIAL-57063030
Password: vfcte6a657

Username: TRIAL-57063038
Password: 8tstv88nmk

Username: TRIAL-57063045
Password: 632ndj6xfh

Username: TRIAL-57063049
Password: 44eu7xf4x8

Username: TRIAL-57114248
Password: 67hbbjbbkx

Username: TRIAL-57114255
Password: a4r3mnjbfr


سریال جدید سیروس مقدم بعد از «تا رهایی» روی آنتن میرود

سریال جدید سیروس مقدم بعد از «تا رهایی» روی آنتن میرود


پخش سریال «تا ثریا» به کارگردانی «سیروس مقدم» بعد از تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی و از ۱۹ آذرماه آغاز میشود.

به گزارش فارس، تصویربرداری سریال «تا ثریا» به پایان رسیده و هم اکنون توسط خشایار موحدیان و با نظارت سسیروس مقدم مراحل تدوین کار سپری میشود.

بنا بر این گزارش، قرار است این سریال تلویزیونی پس از مجموعه «تا رهایی» و از ۱۹ آذر ماه هر شب ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما روی آنتن برود.

در این مجموعه تلویزیونی آزیتا حاجیان نقش اصلی را برعهده دارد و از جمله بازیگران دیگر این مجموعه می‌توان به همایون ارشادی، مهران احمدی، هومن سیدی، لیندا کیانی، الناز حبیبی، میرطاهر مظلومی، حسین مهری، مجیدسعیدی، ارسلان قاسمی، علی صالحی، مهوش وقاری، نسرین نصرتی، صفا آقاجانی، امیر حمیدزاده و ... اشاره کرد.

«تا ثریا» روایتگر قصه زنی است میانسال که در کشاکش زندگی، موفقیت‌ها و شکست‌هایی را متحمل شده است.

دیگر عوامل این پروژه عبارتند از مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: برزو نیک نژاد، مدیر تصویربرداری: امیر معقولی، مدیر صدابرداری: صالح حبیبی، طراح گریم: مجید اسکندری، طراح صحنه و لباس: آرزو غفوری و عکاس: محمد فوقانی.

اتفاقات عجیب و واقعی در مجموعه‌ای جدید در تلویزیون

اتفاقات عجیب و واقعی در مجموعه‌ای جدید در تلویزیون


شبکه سه سیما از شنبه پخش مجموعه خارجی «عامل ناشناخته» (PSI Factor ) را آغاز میکند.

به گزارش ایسنا، این برنامه که محصول کشور کاناداست در سال‌های 1996 تا 2000 تولید شده است.

«عامل ناشناخته» از شنبه 19 آذر ماه هر روز به جز پنجشنبه و جمعه ساعت ۰۹:۵۰ دقیقه پخش میشود.

بازیگران این سریال دن آکروید، نانسی آن ساکوویچ، برکلی هوپ، کالین فاکس مت فریور و سو گارای هستند.

این مجموعه به داستان‌هایی درباره اتفاقات علمی و در عین حال عجیب و غیرقابل باور اما مستند و واقعی می‌پردازد. دانشمندان این سازمان هزاران رویداد غیرقابل توضیح و باورنکردنی که در گوشه و کنار دنیا رخ می‌دهد را مورد تحقیق قرار می‌دهند و برای این کار از تکنیک‌ها و دستگاه‌های پیشرفته علمی بهره می‌گیرند تا به یک نتیجه منطقی برای هر موضوع برسند.

داستان‌هایی که در این سریال مشاهده می‌کنیم اغلب به نظر باورنکردنی و تخیلی می‌رسند ولی تقریبا تمام آنها بر پایه مستندات ساخته شده‌اند.

قاسم‌زاده‌اصل اولین مجموعه شبکه «آی فیلم» را جلوی دوربین میبرد

قاسم‌زاده‌اصل اولین مجموعه شبکه «آی فیلم» را جلوی دوربین میبرد


مجموعه تلویزیونی «سایه روشن» به کارگردانی حجت قاسم زاده اصل با موضوع مرگ تقریبی اولین مجموعه برای شبکه تلویزیونی «آی فیلم» تولید می‌شود که با انجام مراحل اداری به زودی جلوی دوربین می‌رود.

حجت قاسم زاده اصل کارگردان در گفت و گو با فارس گفت: نگارش فیلمنامه «سایه روشن» توسط رویا غفاری در 30 قسمت با موضوع افرادی که مرگ را یک بار تجربه کردند به اتمام رسیده است و با انجام مراحل اداری، به زودی وارد مرحله پیش تولید خواهیم شد. این مجموعه اولین مجموعه تولیدی برای شبکه آی فیلم خواهد بود.
وی درباره نام مجموعه توضیح داد: مجموعه به نام «سایه روشن» تصویب و کارهای اداری آن انجام می‌شود، با توجه به ساخت مجموعه‌ای دیگر به همین نام، به زودی نام آن را تغییر خواهم داد.
کارگردان فیلم تلویزیونی «پیدا و پنهان» در ادامه به نگارش مجموعه 100 قسمتی برای مرکز سیما فیلم اشاره کرد و گفت: با مرکز سیما فیلم به توافق رسیدیم و نگارش فیلمنامه مجموعه «مینی سریال» را با مضمون اجتماعی به همراه رویا غفاری آغاز کرده‌ایم. داستان این مجموعه در 5 قسمت طراحی شده که در پنجمین قسمت داستان به سرانجام می‌رسد و از شنبه تا چهارشنبه از شبکه پخش خواهد و پنج شنبه خلاصه ای از آن به صورت یک فیلم 90 دقیقه‌ای آماده و از شبکه پخش می‌شود.
وی درباره این مجموعه توضیح داد: ما فرمت‌های مختلف مجموعه از جمله هر شبی، یک شب درمیان، 90 شبی یا هفتگی را در ایران تجربه کرده بودیم این نوع مجموعه سازی در برخی از کشورها وجود دارد اما در ایران تجربه نشده است و برایم تجربه دل‌نشینی خواهد بود زیرا داستان و حوادث باید به گونه‌ای طراحی شوند که در 5 قسمت قصه به پایان برسد. در طراحی و انتخاب قصه ها دقت کردیم تا از موضوعات اجتماعی که دغدغه مخاطب است و خاص‌تر است، انتخاب کنیم و سوژه داستان ها قرار دهیم.
قاسم‌زاده‌اصل در ادامه به نگارش مجموعه اشاره کرد و گفت: تاکنون 10 قسمت آن را نوشته‌ایم و به سرعت کار را جلو می بریم تا بتوانیم اواخر سال مجموعه را جلوی دوربین ببریم.
«مینی سریال» را حجت قاسم زاده اصلی کارگردانی و تهیه خواهد کرد.

تصویربرداری آتش سوزی سریال «عملیات 125» در دهکده المپیک

تصویربرداری آتش سوزی سریال «عملیات 125» در دهکده المپیک


تصویربرداری سریال «عملیات 125» به کارگردانی مسعود آب پرور با ضبط صحنه های آتش سوزی در دهکده المپیک ادامه دارد.

به گزارش فارس، تا به حال حدود 80 درصد از تصویربرداری سری جدید «عملیات ۱۲۵» انجام شده و در حال حاضر تصویربرداری بخش های اکشن سریال در دهکده المپیک تصویربرداری میشود.

بنا بر این گزارش، پیش از این تصویربرداری سریال در منطقه یافت آباد تهران با ضبط بخش‌های مربوط به انفجار کپسول‌های گاز و روایت داستان رحیم گازی انجام شد.

تا به حال 15 قسمت از سریال «عملیات 125» به کارگردانی مسعود آب پرور آماده شده است.
سری سوم «عملیات 125» به تهیه‌کنندگی داوود هاشمی است و مسعود آب‌پرور، آن را کارگردانی می‌کند. حسن جوهرچی، عبدالرضا اکبری، ایمان صفا، امیر رضا دلاوری، مجید منیری، یورو سِل، کاوه خداشناس، مجتبی رجبی معمار، محمد رفیعی، افشین سنگ چاپ، محمود رفیعی، حمید جدیدی، سید محمدحسین عمرانی، شیواخسرو مهر و محمد بزرگمهر جزو بازیگران این سریال هستند.
«عملیات 125» در یک ایستگاه آتش‌نشانی‌ میگذرد که در هر قسمت از آن یک حادثه رخ می‌دهد.

در آستانه دهه دوم محرم؛ سریال «خط سوم»

در آستانه دهه دوم محرم؛ سریال «خط سوم» از یکشنبه روی آنتن شبکه سه میرود


مجموعه تلویزیونی «خط سوم» به کارگردانی «داریوش یاری» از روز یکشنبه روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

به گزارش فارس، مجموعه تلویزیونی خط سوم در سیمای مرکز سیستان و بلوچستان تولید شده است و از روز یکشنبه 20 آذرماه از شبکه سه سیما پخش میشود.

بنا بر این گزارش، این سریال در 8 قسمت 45 دقیقه‌ای هر سب ساعت 20:45 روی آنتن میرود.

این سریال به کارگردانی داریوش یاری و تهیه کنندگی علی‌اصغر زارعی ساخته شده و عمار تفتی، زهرا سعیدی،حسن خمری، رضا خداوکیلی، چنگیز نارویی، توران یاقوتی، فرشته انصاری، حسین پهلوان‌زاده، ندا محسن پور و سهیل سرابندی در آن ایفای نقش کرده‌اند.

«خط سوم» داستان جوانی به نام شریف است که اتفاقی و غیر عمد باعث کشته شدن دوستش میشود. خانواده مقتول به شرط ترک دیار از حکم قصاص او میگذرند. پدر شریف از دنیا میرود و او برای خاکسپاری پدرش از زندان آزاد میشود در این مدت از طریق ماه بی بی زن مومنه شهر که قرآنی نفیس را نزد خود نگهداری میکند، متوجه می‌شود پدرش نذر کرده است که ...

سری جدید «قهوه تلخ» پشت درهای بسته وزارت ارشاد؛

سری جدید «قهوه تلخ» پشت درهای بسته وزارت ارشاد؛ تصویربرداری متوقف است


در حالی که مهران مدیری سری 26 مجموعه قهوه تلخ را آماده کرده، این قسمت پشت درهای صدور نمایش آثار در شبکه نمایش خانگی مانده است.

به گزارش فارس، تصویربرداری سری جدید مجموعه «قهوه تلخ» از روز ۱۶ مهر پس از پس از صدور پروانه ساخت و آماده‌سازی لوکیشن جدید در نیاوران آغاز شد.

بنابر این گزارش، پس از آماده‌سازی سری ۲۶ (حاوی قسمت‌های ۷۶،۷۷ و ۷۸)، این  قسمت‌ها با تیتراژی جدید به مرحله تکثیر رسیده‌ و قرار بود تا اواسط آبان ماه به  بازار بیاید، اما پس از بازبینی قسمت های جدید، این بخش ها هنوز مجوز توزیع در شبکه نمایش خانگی را دریافت نکرده اند و مهران مدیری باید تغییراتی در این قسمت ها ایجاد کند.

همچنین به دلیل اینکه سازندگان قصد دارند از بازخورد سری جدید آگاه شده و مابقی کار را به شیوه سایر کارهای مدیری بسازند، تصویربرداری ادامه سریال تا زمان روشن شدن تکلیف این سه قسمت جدید متوقف است.

سری جدید با حضور بازیگران جدیدی مانند یوسف صیادی، سپند امیرسلیمانی، سعید امیرسلیمانی، رامین ناصرنصیر، آرش نوذری، ‌مه لقا باقری و لادن سلیمانی به همراه حدود ۱۸ بازیگر دیگر سریال که از دوران گذشته به امروز آمده‌اند انجام شد.
در خلاصه قسمت‌های جدید نیما زند کریمی پس از این که متوجه می‌شود با خوردن قهوه به همراه نازخاتون و بولوتوس به زمان حال آمده، در می‌یابد که گروهی از درباریان با همین شیوه پای به دوران فعلی گذاشته‌اند. بولوتوس آن ها را قال گذاشته و می‌رود و نیما مجبور می‌شود سرپرستی و مراقبت از گروه را به تنهایی به عهده بگیرد.
نیما در اولین قدم باید آنها را در جایی اسکان دهد. سراغ صاحبخانه سابقش می‌رود ولی متوجه می‌شود که تمام واحدهای آنجا در اجاره هستند.
نیما با ترفندی صاحبخانه را راضی می‌کند تا سرپناهی را در اختیار آنها قرار دهد. در خانه جدید مشکلات زیادی وجود دارد. وجود مدیر ساختمانی سخت‌گیر به اسم پرنیان، سرایداری تحصیلکرده و مودب، جوانی پرشور و پرجنب و جوش به نام هوتن و همچنین ناآشنایی جماعت درباری با مناسبات و تکنولوژی روز، حوادثی گاه کمیک به وجود می‌آورد...

خبرهایی از شبکه مستند سیما

خبرهایی از شبکه مستند سیما


**فیلم «پرده آخر» پس از بیست سال در تلویزیون بررسی میشود:

فیلم سینمایی «پرده آخر» به کارگردانی واروژ کریم مسیحی پس از ۲۰ سال در تلویزیون نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، فیلم سینمایی «پرده آخر» ساخته واروژ کریم مسیحی پس از نزدیک به گذشت بیست سال از ساخت آن، در شبکه مستند سیما بازنگری و بررسی خواهد شد.
روند تولید فیلم سینمایی «پرده آخر» که جزو نخستین تجربه‌های شکست مرز واقعیت و حقیقت در سینمای ایران بود، با بازی سعید پورصمیمی، فریماه فرجامی، داریوش ارجمند و... در قالب برنامه «یک فیلم، یک تجربه» مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.
این مستند را آزاده بیزارگیتی در 36 دقیقه کارگردانی کرده است و تاکنون در جشنواره‌های مختلفی از جمله بیست و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه، جشنواره تصویر و... شرکت داشته است.
تهیه کننده این مجموعه مستند ناهید دل آگاه است و «پرده آخر» یکشنبه، 20 آذر، ساعت 16 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.

**هفته فیلم محمدعلی اینانلو در شبکه مستند:

شبکه مستند سیما این هفته و در قالب برنامه «شب‌های مستند» آثار محمدعلی اینانلو مستندساز و استاد طبیعت شناس ایران را با حضور خودش در برنامه، مرور می‌کند.
این هفته «شب‌های مستند» از تاریخ 19 تا 24 آذرماه، میزبان آثار محمدعلی اینانلو خواهد بود. این مجموعه که هر شب ساعت 19 به پخش و نقد فیلم‌های سینمای مستند و آثار شاخص مستندسازان ایران می‌پردازد، آثاری از این مستندساز پخش می‌کند و این آثار با حضور خود اینانلو و سعید قطبی‌زاده، مجری- کارشناس، نقد و بررسی خواهد شد.
طبق برنامه هر شب این آثار از محمدعلی اینانلو، پخش و سپس نقد خواهد شد. به این ترتیب که شنبه 19آذر، مستند «کرمان، خاستگاه تاریخ»، یک شنبه ،20 آذر «گردش»، دوشنبه21 آذر ، مستند «شهر زیرزمینی»، سه‌شنبه، 22آذر، «پارک ملی بمو»، چهارشنبه، 23 آذر « پارک ملی بختگان» و همچنین پنج شنبه، 24 آذر فیلم مستند «منطقه حفاظت شده بهرام گور» به روی آنتن شبکه مستند خواهند رفت.
«شبهای مستند» به تهیه کنندگی « بابک میزانی» هر شب به جز جمعه ها، ساعت 19 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.

با دوبله عربی و انگلیسی؛ سریال «شوق پرواز»

با دوبله عربی و انگلیسی؛ سریال «شوق پرواز» از اواخر سال هر شب پخش میشود


با تصمیم معاون سیما، مجموعه تلویزیونی «شوق پرواز» ضمن دوبله به زبان‌های عربی و انگلیسی از اواخر سال هر شب روی آنتن میرود.

به گزارش خبرگزاری فارس، با حمایت علی دارابی معاون سیما، نحوه پخش سریال «شوق پرواز» تغییر کرده و مخاطبان سیما به زودی شاهد بهبود وضعیت پخش این سریال خواهند بود.
به گزارش روابط عمومی این سریال تلویزیونی، در طول هفته‌های گذشته مخاطبان سریال شوق پرواز بارها با مراجعه به سایت اینترنتی این سریال و نیز تماس با سازمان صدا و سیما خواستار تغییر در نحوه پخش و تکرار پخش این سریال شده و از مسوولان سیما خواسته بودند تا برای این سریال هم مانند سریال «مختارنامه»، چند نوبت تکرار در طول هفته در نظر بگیرند.

سریال شوق پرواز از ابتدا فقط یک نوبت تکرار داشت که آن هم روزهای شنبه ساعت ۱۴:۳۰ و سپس15:30 بود اما پس از جلسه مشترک کارگردان، تهیه‌کننده و معاون سیما، این زمان پخش به ساعت 19:35 روزهای شنبه تغییر کرد.

بر اساس این خبر در جلسه‌ای که اواخر هفته گذشته با حضور «یدالله صمدی» کارگردان، «جواد نوروز بیگی» تهیه کننده و «علی دارابی» معاون سیما برگزار شد، معاون سیما ضمن اعلام حمایت همه جانبه خود از سریال تلویزیونی «شوق پرواز» اعلام کرد شیوه جدیدی برای پخش بهتر و مطلوب‌تر این سریال تلویزیونی در نظر گرفته خواهد شد که تغییر زمان تکرار سریال، پخش هر شبی و یا یک شب در میان و نیز دوبله و ترجمه سریال به زبان‌های عربی و انگلیسی برخی از این اقدامات خواهد بود.
بر اساس تصمیم‌های صورت گرفته، قرار است پس از پایان پخش این سریال در بهمن ماه، شوق پرواز از یکی از کانال‌های پُر بیننده سیما به صورت هر شبی و یا یک شب در میان پخش شود تا آن دسته از مخاطبانی که فرصت تماشای هفتگی این سریال را نداشته‌اند، طی مدت زمانی کوتاه‌تر شاهد این سریال باشند. همچنین به زودی ترجمه و دوبله این سریال به زبان‌های انگلیسی و عربی آغاز می‌شود تا این اثر نمایشی از شبکه‌های برون مرزی نیز پخش شود.

شوق پرواز محصول مشترک «بنیاد شهید و امور ایثارگران» و «گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما» است. تاکنون 15 قسمت از این سریال 24 قسمتی پخش شده است و با پخش 9 قسمت باقیمانده، شوق پرواز به پایان خواهد رسید.

با سه روز پخش در هفته؛ سریال «پنجره» از شنبه هفته آینده

با سه روز پخش در هفته؛ سریال «پنجره» از شنبه هفته آینده روی آنتن شبکه تهران میرود


پخش مجموعه تلویزیونی «پنجره» به کارگردانی قدرت‌الله صلح میرزایی از روز شنبه ۲۶ آذرماه در شبکه تهران آغاز میشود.

به گزارش فارس، مجموعه تلویزیونی «پنجره» به عنوان اولین سریال تلویزیونی قدرت‌الله صلح میرزایی شهریور ماه سال ۸۹ کلید خورد و پس از ۷ ماه، مراحل تولید این سریال به پایان رسید.

بنا بر این گزارش، قرار است مجموعه پنجره با نام قبلی دستان سبز از روز ۲۶ آذرماه با سه شب پخش در روزهای زوج، ساعت ۱۹ روی آنتن برود و تکرار آن نیز روزهای فرد ساعت ۲۳ پخش میشود.

مجموعه تلویزیونی «پنجره» به کارگردانی «قدرت‌الله صلح میرزایی» و تهیه‌کنندگی علی صادق شیرازی در شبکه تهران تولید شده است و به مشکلات و مسائلی که پیش روی افراد نابغه و خانواده‌های آنهاست می‌پردازد.
داستان اصلی این سریال درباره یک نابغه ریاضی است، پویا جوان نخبه و المپیادی که به سبب مسایلی که اتفاق می‌افتد دچار بحران خانوادگی شده و با تاثیر از شخصیت‌های اطراف خود و با کمک خانواده و معلم پرورشی مدرسه و همکلاسی‌های خود در مسیر رسیدن به نقطه اوج المپیاد جهانی با مسائل تلخ و شیرین بسیاری مواجه میشود.

«پنجره» در 26 قسمت 45 دقیقه ای با داستانی از شعله شریعتی ساخته میشود و بازیگرانی نظیر عبدالرضا اکبری، فریبا کوثری، کامران تفتی، فریبا نادری، مریم سلطانی، کاوه خداشناس، سمانه پاکدل، شهنام شهابی، ناصر لقایی،بابک انصاری ،محسن افشانی و ... در آن ایفای نقش میکنند.

رادیو برون مرزی هم «کافه رادیو» پخش میکند

رادیو برون مرزی هم «کافه رادیو» پخش میکند


"کافه رادیو" عنوان برنامه ای است که از رادیو بوسنی معاونت برون مرزی در حال پخش است.

به گزارش ایسنا، این برنامه‌ی رادیویی در چهار بخش میز سیاست، میز اسلام، میز فرهنگ و میز طلایی است که در هر برنامه یک بخش مورد بررسی قرار میگیرد.

بخش میز طلایی به یکی از شنوندگان دائم این برنامه اختصاص دارد که از نقطه نظرات این شنونده در برنامه استفاده می شود.

جمشید حیدری تهیه‌کننده، مهدی دهرویه نویسنده و مرصاد ادریزوویچ مصاحبه‌گر این برنامه رادیویی هستند که در 26 قسمت 10 دقیقه‌ای در حال پخش است.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر برنامه‌ای با عنوان "کافه رادیو" از شبکه جوان نیز در حال پخش است.

رادیوی تصویری؛ از خبر تا واقعیت

رادیوی تصویری؛ از خبر تا واقعیت - شمارش معکوس برای تصویری شدن رادیو در ایران


رادیو چندی است که تحت نظارت معاونت صدا، مراحل آماده‌سازی و تجهیز برای تصویری‌ شدن برخی برنامه‌هایش را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش ایسنا،‌ بحث تصویری شدن رادیو برای نخستین بار، سال گذشته در بازدید معاون صدا از خبرگزاری ایسنا اعلام شد.

محمد حسین صوفی در این بازدید، با اشاره به گسترش رسانه‌ها در جهان و شکستن قالب‌های اطلاع‌رسانی، اعلام کرده بود: به دنبال این هستیم تا در صورت اختصاص پیدا کردن بودجه‌ی کافی، برخی برنامه‌های رادیویی را تصویری کنیم.

صوفی تاکید کرده بود که شبکه‌های شناخته شده‌ی رادیویی دنیا، امروز به صورت تصویری، خبر و برنامه پخش می‌کنند و با اشاره به مشکلات راه‌اندازی رادیوی تصویری در ایران، گفته بود: در حال حاضر آمادگی راه‌اندازی این شبکه‌ها را در ایران داریم، اما متاسفانه فعلا با مشکلات فنی مثل فرکانس مواجه هستیم.

البته در همان زمان شبکه اینترنتی ایران صدا به صورت آزمایشی، در ساعاتی از پخش خود، اقدام به راه‌اندازی نوعی رادیوی تصویری کرده بود.

با این حال با وجود رفع مسائل فنی مثل تغییر فرکانس‌های شبکه‌های رادیویی که در اسفند ماه سال گذشته رخ داد، استودیوهای رادیویی هنوز هم مراحل تجهیز برای تصویری شدن را طی می‌کنند.

در رادیو تصویری قرار است همزمان با پخش برنامه‌های منتخب شبکه‌های رادیویی، سایت‌های اینترنتی این شبکه‌ها نیز محیط داخل استودیو را برای مخاطبان به نمایش درآورند.

محمد لبیبی ـ مدیر اداره کل پژوهش معاونت صدا ـ در تشریح بیشتر رادیو تصویری به ایسنا گفته است:‌ بحث Visual radio یا رادیوی تصویری یک اقدام جدید است که می‌تواند برای مخاطبان رادیو جذاب باشد. عامل اصلی در رادیو صداست، اما تصویری ‌شدن رادیو این امکان را برای مخاطبان کنجکاو فراهم می‌کند تا مجری را در حال اجرای برنامه ببینند و فضای استودیو را طوری درک کنند که گویی در محل ضبط برنامه حضور دارند.

وی در عین حال تاکید کرده است که تصویری شدن رادیو، نیازمند اقدامات فنی است؛ به عنوان مثال، در استودیوها باید دوربین نصب شود و در سایت شبکه‌های رادیویی نرم‌افزار مخصوص پخش تصویر قرار بگیرد.

در حال حاضر بیش از یک سال از اعلام خبر تصویری شدن رادیو می‌گذرد و رادیو تصویری که قرار بود تا پایان سال گذشته راه‌اندازی شود،‌ هنوز در دسترس مخاطبان قرار نگرفته است.

اما کامران کاظم‌زاده، مدیر رادیو فرهنگ، درباره آخرین وضعیت رادیوی تصویری از تجهیز شدن استودیویی در ساختمان شیشه‌یی جام جم برای ضبط برنامه‌های رادیو به شکل تصویری خبر داده و افزوده است:‌ تجهیزات در بقیه‌ی استودیوهای رادیویی مستقر نشده و قرار شده، شبکه‌های رادیویی، برنامه‌هایی را که می‌خواهند تصویری کنند در ساختمان شیشه‌یی اجرا کنند تا بتوانند به صورت تصویری این برنامه‌ها را ضبط و پخش کنند.

آغاز پخش برنامه‌های روتین تلویزیون

آغاز پخش برنامه‌های روتین تلویزیون

با پایان دهه‌ی اول ماه محرم، برنامه‌های عادی شبکه‌های تلویزیونی از سر گرفته میشوند.

به گزارش ایسنا، برنامه «پارک ملت»‌ و «این شب‌ها»ی شبکه اول که در دهه اول محرم، ‌متوقف شده بودند به روال عادی پخش برمی‌گردند؛ بر این اساس، از امشب «پارک ملت» ‌روی آنتن می‌رود و «این شب‌ها» نیز از جمعه‌ شب پخش میشود.

شبکه اول سیما،‌ همچنین با پایان سریال مناسبتی «تا رهایی»، از روز دوشنبه ـ 21 آذر ماه ـ «تا ثریا»‌ را روی آنتن می‌برد. «تا ثریا»‌ آخرین سریال سیروس مقدم به تهیه‌کنندگی الهام غفوری است که بازیگرانی مثل آزیتا حاجیان، همایون ارشادی، مهران احمدی، هومن سیدی، لیندا کیانی، الناز حبیبی، حسین مهری، ارسلان قاسمی، میرطاهر مظلومی، پوراندخت مهیمن، مریم بوبانی، مجید سعیدی، حمیدرضا هدایتی، علی صالحی، کامران ملکی، ملیحه نیکجومند، آتیه جاوید، فرحناز منافی ظاهر، نسرین نصرتی، صفا آقاجانی، ترلان پروانه، امیر حمیدزاده، ساغر زینتی، عباس شجاع، عباسعلی محمدی، سعید قره‌خانلو، نیلوفر یمینی، عرفان ابراهیمی، حشمت آرمیده و باران حاجی رضا در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

«تا ثریا»‌ درباره زنی میانسال است که در کشاکش زندگی، موفقیت‌ها و شکست‌هایی را متحمل شده و قرار بود در 30 قسمت از شبکه اول پخش شود که به 32 قسمت،‌ افزایش پیدا کرده است.

بنا بر این گزارش ایسنا، شبکه سوم سیما نیز از یکشنبه ـ 20 آذر ماه ـ سریال «خط سوم» ‌را به جای «جاودانگی»‌ پخش می‌کند. این سریال درباره جوانی است که به اشتباه موجب کشته شدن دوستش می‌شود. «خط سوم» به کارگردانی داریوش یاری و تهیه کنندگی علی‌اصغر زارعی در هشت قسمت 45 دقیقه‌ای هر شب ساعت 20 و 45 دقیقه روی آنتن می‌رود.

عمار تفتی، زهرا سعیدی، حسن خمری، رضا خداوکیلی، چنگیز نارویی، توران یاقوتی، فرشته انصاری، حسین پهلوان‌زاده، ندا محسن پور و سهیل سرابندی از بازیگران «خط سوم»‌هستند.

به گزارش ایسنا،‌ پخش آنونس‌های سریال «شیدایی»‌ به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور نیز با عنوان به زودی در شبکه سه سیما آغاز شده است. این سریال به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی در دست تولید است.

داستانی کوتاه

داستانی کوتاه

پادشاهی می خواست نخست وزیرش را انتخاب کند. چهار اندیشمند بزرگ کشور فراخوانده شدند.

آنان را در اتاقی قرار دادند و پادشاه به آنان گفت که: «در اتاق به روی شما بسته خواهد شد و قفل اتاق، قفلی معمولی نیست و با یک جدول ریاضی باز خواهد شد، تا زمانی که آن جدول را حل نکنید نخواهید توانست قفل را باز کنید. اگر بتوانید مسئله را حل کنید می توانید در را باز کنید و بیرون بیایید».

پادشاه بیرون رفت و در را بست. سه تن از آن چهار مرد بلافاصله شروع به کار کردند. اعدادی روی قفل نوشته شده بود، آنان اعداد را نوشتند و با آن اعداد، شروع به کار کردند.

نفر چهارم فقط در گوشه ای نشسته بود. آن سه نفر فکر کردند که او دیوانه است. او با چشمان بسته در گوشه ای نشسته بود و کاری نمی کرد. پس از مدتی او برخاست، به طرف در رفت، در را هل داد،

باز شد و بیرون رفت!

و آن سه تن پیوسته مشغول کار بودند. آنان حتی ندیدند که چه اتفاقی افتاد!

که نفر چهارم از اتاق بیرون رفته.

وقتی پادشاه با این شخص به اتاق بازگشت، گفت: «کار را بس کنید. آزمون پایان یافته.

من نخست وزیرم را انتخاب کردم». آنان نتوانستند باور کنند و پرسیدند:

«چه اتفاقی افتاد؟ او کاری نمی کرد، او فقط در گوشه ای نشسته بود. او چگونه توانست

مسئله را حل کند؟» مرد گفت: «مسئله ای در کار نبود. من فقط نشستم و نخستین

سؤال و نکته ی اساسی این بود که آیا قفل بسته شده بود یا نه؟ لحظه ای که این احساس را کردم فقط در سکوت مراقبه کردم. کاملأ ساکت شدم و به خودم گفتم که از کجا شروع کنم؟

نخستین چیزی که هر انسان هوشمندی خواهد پرسید این است که آیا واقعأ مسأله ای وجود دارد، چگونه می توان آن را حل کرد؟  پس من فقط رفتم که ببینم آیا در، واقعأ قفل است یا نه و دیدم قفل باز است».

پادشاه گفت: «آری، کلک در همین بود. در قفل نبود. قفل باز بود. من منتظر بودم که یکی از شما پرسش واقعی را بپرسد و شما شروع به حل آن کردید؛ در همین جا نکته را از دست دادید. اگر تمام عمرتان هم روی آن کار می کردید نمی توانستید آن را حل کنید.

این مرد، می داند که چگونه در یک موقعیت هشیار باشد. پرسش درست را او مطرح کرد».

بلند ترین چرخ و فلک دنیا

بلند ترین چرخ و فلک دنیا

بلندترین و بزرگترین چرخ فلک دنیا، موسوم به چشم لندن
"London Eye" یا چرخ هزاره ، بلندترین چرخ و فلک اروپا با ارتفاع ۱۳۵ متر است که به عنوان یکی از جاذبه‌های توریستی لندن محسوب می‌گردد و به عنوان "بلندترین و بزرگترین چرخ و فلک جهان" لقب داده شده است.
این چرخ و فلک در ساحل جنوبی رودخانه تایمز و روبروی ساختمان پارلمان بریتانیا و در مجاورت برج بیگ بن واقع شده‌ است که با سرمایه‌گذاری "بریتیش ایرویز" یا سازمان "هواپیمایی بریتانیا" به مناسبت آغاز "هزاره سوم میلادی" یا "ملانیوم" جدید با صرف هفتاد میلیون پوند احداث شده و از سال ۲۰۰۰ در معرض استفاده قرار گرفت.
چشم لندن از زمان افتتاح تا ماه مه سال ۲۰۰۶ به عنوان بلندترین چرخ و فلک جهان شناخته می‌شد عنوانی که در همان سال به چرخ و فلک ستاره نانچنگ رسید.

چشم لندن دارای 32 محفظه کپسول مانند به شکل دماغه هواپیماست که هر کدام 25 سرنشین ظرفیت دارد.
یعنی جمعاً 750 سرنشین می توانند همزمان بر آن نشسته و از فراز رود تایمز، شهر لندن را نظاره کنند.
به اعتقاد دوید مارکس و ژولیا بارفیلد معماران هلندی سازندگان این چرخ فلک بزرگ، بشر همواره آرزوی پرواز داشته، از اینرو روش های مختلفی برای پرواز کردن خلق و اختراع کرده است.
در عین حال، چشم لندن برای صاحبانش، یعنی هواپیمایی بریتانیا و کسانی که از صنعت توریسم لندن استفاده می کنند، حکم معدن سرشار ثروت را دارد.
از ابتدای راه اندازی این چرخ و فلک تاکنون، سالیانه ده میلیون نفر از آن استفاده کرده اند و هر سرنشین یازده پوند در قلک توریسم لندن واریز کرده است.
یعنی این چرخ همیشه در گردش که چیزی جز چند قطعه فلز و چند نفر گرداننده آن نیست، به تنهایی سالیانه صد و یازده میلیون پوند (قریب به صد و شصت میلیارد تومان) سرمایه را بابت جذب توریسم نصیب بریتانیا کرده است.
چشم لندن با سرعت کم به نحو دائم در گردش است و سرنشینان به تدریج سوار و پیاده می شوند، به نحوی که در هر ساعت 1600 سرنشین می توانند بر آن سوار شوند.
بزرگی چشم لندن به حدی است که از فاصله نزدیک به 50 کیلومتری قابل مشاهده است و برای سرنشینان آن هر دور گردش چشم لندن 30 دقیقه طول می کشد.
سالانه ده میلیون نفر بر این چرخ و فلک سوار می شوند و آن را به یکی از بزرگترین منابع جذب توریست بریتانیا تبدیل کرده اند.

کاربرد های اینترنت

کاربرد های اینترنت

اینترنت انعطاف پذیری بیشتری را در مورد ساعتهای کاری و موقعیت جغرافیایی فراهم می‌سازد بویژه با گسترش اتصالهای پرسرعت و نرم افزارهای کاربردی وب. امروزه اینترنت تقریبا از همه جا و به طرق مختلفی قابل دسترسی است، بویژه از طریق دستگاههای متحرک اینترنتی (Mobile Internet Deviceتلفن همراه، جعبه‌های بازی دستی(Handheld Game Console) و مسیریابهای سلولی(Cellular Routers) که به کاربران اجازه می‌دهد که هرکجا شبکه‌های بی سیم وجود دارد به اینترنت متصل شوند. با وجود محدودیت اندازه صفحه کوچک دستگاههای جیبی، خدمات اینترنت مانند وب و پست الکترونیک قابل استفاده‌اند. اینترنت همچنین بازار بزرگی برای شرکتها شده‌است. برخی از بزرگترین شرکتهای دنیا با بهره گیری از ماهیت کم هزینه تبلیغات و دادوستد اینترنتی (که به دادوستدالکترونیک(E-Commerce) مشهور است) بزرگ شده‌اند.این سریعترین راه برای انتشار همزمان اطلاعات بین افراد متعدد است. اینترنت متعاقبا راه و رسم خریدکردن را نیز متحول ساخته‌است. به عنوان مثال یک فرد می‌توانند کالایی مانند یک لوح فشرده(CD) را به صورت برخط(Online) سفارش داده و ظرف چند روز آن را از طریق پست دریافت کند و یا مستقیما آن را در رایانه اش بارگیری(Download) نماید.اینترنت همچنین امکانات بزرگی برای بازاریابی شخصی (Personalized Marketing) به ارمغان می‌آورد و بیشتر از هر رسانه تبلیغاتی دیگری به یک شرکت امکان تبلیغ خصوصی محصول برای یک فرد و یا گروهی از افراد را می‌دهد.از نمونه‌های بازایابی شخصی می‌توان به اجتماعات برخطی چون Facebook، Orkut، ،Twitter، Friendster، Myspace و مشابه آنها اشاره کرد که هزاران کاربر به عضویت آنها در می‌آیند تا خود را تبلیغ کنند و به صورت برخط دوست بیابند. بسیاری از آنها نوجوانان و جوانان بین ۱۳ تا ۲۵ سال هستند.وقتی که آنها خود را تبلیغ می‌کنند، علایق و سرگرمی‌های خود را نیز تبلیغ می‌نمایند و شرکتهای بازاریابی برخط(Online Marketing) نیز از آن سود می‌جویند تا به اطلاعاتی در مورد اینکه هریک از این کاربران معمولاً جه کالاهایی را به صورت بر خط می‌خرند، دست یابند و محصولات شرکت خود را برای کاربران مورد نظرشان تبلیغ کنند.

به اشتراک گذاری آنی و کم هزینه ایده‌ها، دانش و مهارت‌ها، با کمک نرم افزارهای تشریک مساعی (Collaborative Software) کارهای مشارکتی را بسیار آسانتر نموده‌است. گروهها نه تنها می‌توانند به ارزانی ارتباط برقرار کنند و ایده‌ها را به اشتراک بگذارند، بلکه در وهله اول به دلیل دسترسی بسیار گسترده اینترنت تشکیل گروهها آسانتر می‌شود.مثالی از این موضوع، جنبش نرم افزار رایگاناست که محصولاتی چون Linux، Mozilla FireFox و OpenOffice.org بوجود آورد. "گپ" اینترنتی چه به شکل اتاقهای گپ IRC و چه به شکل پیام رسانی فوری (Instant Messaging) به همکاران اجازه می‌دهد که به راحتی ضمن کارکردن پشت رایانه هایشان با یکدیگر در تماس باشند. پیام‌ها حتی راحت تر و سریعتر از سیستم پست الکترونیکی مبادله می‌شوند. این سیستم‌ها می‌توانند به گونه‌ای توسعه یابند که امکان مبادله فایل و یا تماس تصویری را نیز به کاربران ارائه دهند.(مانند Yahoo Messenger)

سیستمهای کنترل نسخه (Version Control) به گروه‌های همکاری کننده اجازه می‌دهد که بر روی اسناد اشتراکی کار کنند، بدون اینکه تصادفا کار یکدیگر را رونویسی کنند و یا منتظر رسیدن اسناد به دستشان باشند تا بتوانند کار خود را بر روی اسناد انجام دهند. تیم‌های تجاری و پرژه‌ای می‌توانند تقویم‌ها را نیز در کنار اسناد و اطلاعات به اشتراک بگدارند. چنین هماهنگی‌هایی در طیف وسیعی از موضوعات مانند پژوهشهای علمی، تولید نرم افزار، برنامه ریزی کنفرانس وفعالیتهای سیاسی صورت می‌گیرد. همکاریهای سیاسی و اجتماعی با گسترش دسترسی به اینترنت و افزایش سوادرایانه‌ای افزایش می‌یابد. از رویدادهای flash mob در اوایل ۲۰۰۰ تا استفاده از شبکه‌های اجتماعی در اعتراضات به انتخابات ۲۰۰۹ در ایران. اینترنت به افراد این امکان را می‌دهد که به طرز بسیار موثر تری از هرروش دیگری با هم کار کنند.

اینترنت امکان دسترسی از راه دور به رایانه‌های دیگر و انباره‌های اطلاعات در هرجای دنیا که باشندرا به کاربران رایانه می‌دهد. آنها می‌توانند برای این کار، در صورت نیاز، از فناوریهای امنیتی، رمزنگاری و احراز هویت نیز استفاده کنند. مثلا یک حسابدار که در منزل خود نشسته‌است می‌تواند حسابرسی دفاتر شرکتی را که در کشور دیگری قرار دارد، بر روی سروری که در کشور سومی قرار گرفته و توسط متخصصینی در کشور چهارم نگهداری می‌شود، انجام دهد ویا یک کارمند اداره می‌تواند در هر جای دنیا که باشدمی تواند یک نشست میزکاردور (Remote Desktop) رااز طریق اینترنت و یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) ایمن به رایانه اش در اداره باز کند.

 

 

روش حدس زدن روز از روی تاریخ بدون نگاه کردن به تقویم


روش حدس زدن روز از روی تاریخ بدون نگاه کردن به تقویم:



برای انجام این کار شما ابتدا باید کد هر ماه رو بدست آورید که کار بسیار ساده ای هست فقط کافیه که تاریخ اولین شنبه ی هر ماه رو از عدد 7 کم کنید تا رمز ماه بدس آید ، بعد از اینکه رمز ما بدست اومد هر تاریخی رو که از شما پرسیدن به علاوه ی کد ماه و سپس بر عدد 7 تقسیم کنید«به همین راحتی» رمز ماه مهر5 و آبان0 هست.

نکته:1. در تقسیمٍ،عددی که از باقیمانده بدست میاد،چند شنبه بودن رو مشخص میکنه.

2.عدد روز ها:

شنبه :0

یکشنبه:1

دوشنبه:2

سه شنبه:3

چهار شنبه:4

پنجشنبه:5

جمعه:6

مثال :اگه به شما بگن 21آبان چند شنبه است- باید عملیات زیر را انجام بدید:

21=0+21

0=7÷21

21 آبان شنبه است.

بلندترین فواره جهان


بلندترین فواره جهان


375 کیلومتر بر ساعت عدد خاصی برای مردمان غرب شهر بندری جده است. این سرعتی است که موتور‌ جت و سیستمهای مهندسی فواره فوق‌العاده عظیم این شهر می‌دهند. اما به چه؟
این موتور جتها با تولید 18 تن توده پرفشار هوا در ثانیه هزاران گالن آب را تا ارتفاع 260 متر پرتاب می‌کنند. اگر می‌خواهید متوجه شوید این عدد چقدر بزرگ است تصور کنید که 5 تا برج آزادی را بگذاریم روی هم باز این فواره از آن هم بالاتر می‌رود!



مرتفع‌ترین برج مسکونی ایران فکر می‌کنم برج بین‌المللی تهران است. جالب است بدانید این فواره می‌تواند مثلا روی سقف این برج آب بپاشد یا مثلا از اینور برج آب بپاشد آن ور برج!!


بهرام رادان و رضا یزدانی در ورزشگاه بودند






به نظر شما رادان پرسپولیسی است یا استقلالی