وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

خبرهایی از شبکه مستند سیما

خبرهایی از شبکه مستند سیما


**فیلم «پرده آخر» پس از بیست سال در تلویزیون بررسی میشود:

فیلم سینمایی «پرده آخر» به کارگردانی واروژ کریم مسیحی پس از ۲۰ سال در تلویزیون نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، فیلم سینمایی «پرده آخر» ساخته واروژ کریم مسیحی پس از نزدیک به گذشت بیست سال از ساخت آن، در شبکه مستند سیما بازنگری و بررسی خواهد شد.
روند تولید فیلم سینمایی «پرده آخر» که جزو نخستین تجربه‌های شکست مرز واقعیت و حقیقت در سینمای ایران بود، با بازی سعید پورصمیمی، فریماه فرجامی، داریوش ارجمند و... در قالب برنامه «یک فیلم، یک تجربه» مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.
این مستند را آزاده بیزارگیتی در 36 دقیقه کارگردانی کرده است و تاکنون در جشنواره‌های مختلفی از جمله بیست و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه، جشنواره تصویر و... شرکت داشته است.
تهیه کننده این مجموعه مستند ناهید دل آگاه است و «پرده آخر» یکشنبه، 20 آذر، ساعت 16 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.

**هفته فیلم محمدعلی اینانلو در شبکه مستند:

شبکه مستند سیما این هفته و در قالب برنامه «شب‌های مستند» آثار محمدعلی اینانلو مستندساز و استاد طبیعت شناس ایران را با حضور خودش در برنامه، مرور می‌کند.
این هفته «شب‌های مستند» از تاریخ 19 تا 24 آذرماه، میزبان آثار محمدعلی اینانلو خواهد بود. این مجموعه که هر شب ساعت 19 به پخش و نقد فیلم‌های سینمای مستند و آثار شاخص مستندسازان ایران می‌پردازد، آثاری از این مستندساز پخش می‌کند و این آثار با حضور خود اینانلو و سعید قطبی‌زاده، مجری- کارشناس، نقد و بررسی خواهد شد.
طبق برنامه هر شب این آثار از محمدعلی اینانلو، پخش و سپس نقد خواهد شد. به این ترتیب که شنبه 19آذر، مستند «کرمان، خاستگاه تاریخ»، یک شنبه ،20 آذر «گردش»، دوشنبه21 آذر ، مستند «شهر زیرزمینی»، سه‌شنبه، 22آذر، «پارک ملی بمو»، چهارشنبه، 23 آذر « پارک ملی بختگان» و همچنین پنج شنبه، 24 آذر فیلم مستند «منطقه حفاظت شده بهرام گور» به روی آنتن شبکه مستند خواهند رفت.
«شبهای مستند» به تهیه کنندگی « بابک میزانی» هر شب به جز جمعه ها، ساعت 19 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد