وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

اخبارجدید

قیمت پیش فروش سکه
ارزان، گران، یا منطقی؟!
دولت پیش فروش سکه را از 29 آذر آغاز کرده و در این مدت، نزدیک 5 میلیون قطعه سکه به ارزش نزدیک 3 هزار میلیارد تومان فروخته است؛ اما آیا قیمت سکه پیش فروشی شده واقعی است؟
بهترین گزینه آمریکا در برابر ایران هسته‌ای چیست؟
نشریه آمریکایی« یو اس تودی» در گزارشی به دلایل شکست حمله احتمالی آمریکا به تأسیسات هسته‌ای ایران پرداخته و بهترین گزینه برای رویارویی با برنامه هسته‌ای ایران را برای این کشور مطرح کرده است.
ایرانیان عزیز! بشتابید، بشتابید رأی بدهید!
در رأی‌گیری‌های اینترنتی هر جا پای گزینه‌ای ایرانی در میان است، نتیجه رأی‌گیری به گونه‌ای باور نکردنی یکسویه و غیر معمول است. این اتفاق به تازگی برای فیلم جدایی نادر از سیمین و رأی‌گیری سایت یاهو رخ داده است. آیا این هجوم بی امان ما ایرانی‌ها، باعث مطرح شدن نام کشورمان می‌شود یا باعث تخریب چهره نماینده کشورمان در این رأی‌گیری؟ اتفاقی که برای کریمی و مجیدی رخ داد و باعث اخراج آنها از رأی‌گیری محبوب‌ترین بازیکنان فوتبال جهان شد!
ادعای مقامات پاکستانی:
ایران باید برق «ارزان» به ما بفروشد
در هر پروژه‌ای که بین ایران و پاکستان تعریف می‌شود، طرف پاکستانی سربزنگاه ادعاهای تازه‌ای را مطرح می‌کند. مگر امکان دارد، کشوری تعهد دهد، کالایی همچون برق را با قیمت مصرف داخل در اختیار کشور دیگری گذارد؟
این توجیهات برسد به دست وزیر محترم!
آزمایش‌های پیش از ازدواج، مدت‌هاست که یک جای خالی دارد؛ جایی برای یک بیماری ویژه که فعلا درمانی ندارد و متأسفانه رو به گسترش است. در همه جای دنیا، به ویژه قاره‌ای که ساکنش هستیم. آمار زیادی در دست نیست، ولی از شواهد و قرائن می‌شود دریافت که خطر در کمین است... حیف که وزیر می‌گوید: این آزمایش توجیه ندارد؛ حتی اقتصادی!
بانک مرکزی در فاصله نرخ ارز رسمی و غیررسمی
حالا که شریک دزد نیست، رفیق کدام قافله باشد؟
بر پایه آمارهای سال پیش، دولت نزدیک 3 میلیارد دلار ارز مسافرتی به توریست‌های ایرانی خواهد داد، در حالی که به جز دانشجویان و صنف‌های اینچنین، توریست‌هایی که به خارج از کشور می‌روند، از اقشار مرفه جامعه هستند. در چنین حالتی، سفر به مشهد، گران‌قیمت‌تر از سفر خارجی کشور خواهد بود.
محسنی اژه‌ای خبر داد:
ارسال پیام غیررسمی برای خاوری
سخنگوی قوه قضائیه درباره رونده رسیدگی به اتهامات مدیرعامل مستعفی بانک ملی و انتقال او به ایران گفت: در این باره، از طریق اینترپل کارهایی انجام گرفته و همچنین غیر رسمی به او پیغام داده‌ایم که منتظر اقدامات پلیس اینترپل هستیم.
مهندسان ایرانی در لبنان، تحقیقات در سوریه:
آیا اتحادیه عرب، ایرانیان ربوده شده را از آزاد می‌کند؟
یک گروه از بازرسان اتحادیه عرب در محل نیروگاه سیکل ترکیبی «جندر» حاضر شدند تا هویت و سابقه کاری هفت تکنسین و مهندس شاغل در این نیروگاه را که بیش از یک ماه است پیرامون شهر حمص در سوریه ربوده شده‌اند، بررسی کنند.
رهبر معظم انقلاب در اجتماع پرشور جوانان مسلمان و انقلابی:
تاریخ بشریت در آستانه تحول عظیم قرار دارد
بشریت از همه مکاتب و ایدئولوژی‌های مادی اعم از مارکسیسم، لیبرال دمکراسی و ناسیونالیسم سکولار عبور کرده و در آغاز دوران جدیدی است که بزرگترین نشانه آن، توجه ملت‌ها به خدای متعال، استمداد آنها از قدرت لایزال الهی و اتکای ملتها به وحی است.
خاموش، روشن، خاموش، روشن
خط لوله ترانس افغان، ایران را دور می‌زند؟
بازی بزرگ خط لوله‌ها ادامه دارد. روس‌ها نمی‌خواهند انرژی به عنوان ابزار فشار بر اروپا را از دست بدهند. غرب با جغرافیای خط لوله‌ها، دوستانش را تشویق و دشمنانش را تنبیه می‌کند. صادر کنندگان به دنبال سهم بیشتر از بازار و مصرف‌کنندگان نیز در پی انرژی ارزان و پایدار هستند. افغان‌ها هم سهمشان را می‌خواهند، به قیمت منافع ما در خط لوله صلح.
بهانه جدید آمریکا علیه ایران:
«شورای راهبری القاعده» در ایران حضور دارند!
«فارین افرز» مدعی شده است، «یاسین السوری» رابط امور القاعده، «سیف العادل» رئیس کمیته امنیتی و «ابو محمد المصری» از استراتژیست‌های القاعده به همراه «سلیمان ابوالغیث»، «ابوالخیر مصری» و «ابوالحافظ موریتانی»، شورای مدیریت القاعده را در ایران راه‌اندازی کرده‌اند. به راستی هدف از این جریان‌سازی جدید چیست؟
تحریم نفت ایران، المپیک لندن را به تعویق می‌اندازد
اتحادیه اروپا تحریم نفتی ایران را به گونه‌ای فازبندی کرده است که قطع واردات نفت ایران در ماه جولای و کمی پیش از المپیک 2012 لندن صورت می‌گیرد. تأثیرات این تحریم به گونه‌ای است که بناچار یا المپیک به تعویق خواهد افتاد و یا تحریم نفتی ایران؛ کدام به صرفه‌تر خواهد بود؟!
مردم برای چه هجوم آوردند؟
سکه و ارز یک طرف؛ حرص و طمع ما هم یک طرف!
با اینکه مدت بسیاری نگذشته، ولی لازم است فشار زیادی به مغزمان بیاوریم تا یادمان بیاید گرانی سکه و دلار از کجا آغاز شد. تنها در همین حد به یاد می‌آوریم که در بعضی روز‌ها، تغییر قیمت به ساعت هم نمی‌رسید و خبرهای جانبی از گرانی در اجناس و مردم هم در سکوت مسئولان همچون همیشه به جای اینکه به داد هم برسند، عرصه را بر هم تنگ کردند؛ این است حکایت همیشگی ما مردم.
به رغم نظر مقامات ایرانی اعلام شد:
ایران هنوز میلیاردها یورو در بانک‌های اروپا دارد
در حالی که پیش از این، مقامات کشورمان گفته بودند، ایران منابع ارزی خود را از بانک‌های اروپایی بیرون آورده است و حتی یک یورو در بانک‌های اروپایی ندارد، امروز یک اقتصاددان ایرانی ـ که مشاور اقتصادی اتحادیه اروپاست ـ مدعی شده است که ایران، مقادیر کلانی پول در اروپا دارد.
واقعیتی تلخ برای حال و آینده
بیکاری جوانان با ایران و جهان چه خواهد کرد؟
بیکاری، مشکل جوانان در سرتاسر جهان شده است. بین بیکاری در جوانی و سنین بالاتر تفاوت وجود دارد. آیا نسل سوخته‌ای در حال شکل گرفتن در جهان است که آینده‌ای ندارند؛ مشکلی که در دهه‌های اخیر بروز نکرده است؟!
نگاهی که «کارلوس کی‌روش» دارد و مدیران فوتبال ندارند
در حالی که فوتبال ما به سیاق چند سال گذشته، درگیر مسائل پیش پا افتاده و سخن چینی‌های کودکانه ای است و از رئیس فدراسیون گرفته تا مربیان لیگ برتر، همه و همه درگیر جنجال لفظی روزنامه‌های زرد هستند، مربی تیم ملی با نگاه یک سیاستگذار از رشد فوتبال ایران پس از راهیابی به جام جهانی سخن می‌گوید تا شاید فرای این القاب سوبله، چوبله‌ای، فوتبال ایرانی به جایگاهی درخور برسد!
سازمان سینمایی یک پیراهن برای یک دکمه!
هفته گذشته، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از آغاز به کار سازمان سینمایی در 22 بهمن خبر داد؛ خبری که به رغم تشریح آن از سوی وزیر در یک برنامه تلویزیونی و مصاحبه‌های متعدد معاون سینمای‌اش، همچنان تصویر درست و دقیقی از آن رسم نشده است. این سازمان که نه معاونت سینمایی است و نه خانه سینما، پنج معاونت و پانزده اداره کل خواهد داشت!
چشم همه دنیا به تهران است؛ چشم ما به کجاست؟
امروز بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد ایران می‌شوند و سرپرستی این گروه را «هرمن ناکارتس»، بر عهده دارد که سال گذشته هم گزارشی را علیه ایران تنظیم کرد. خبرگزاری‌های بین‌المللی نوشته‌اند که در این دو روز، چشم همه مقامات و کارشناسان بین‌المللی به ایران است، ولی پرسش این است که در این دو روز، چشم ما به کجاست؟
حسن با عصبانیت فریاد زد: خجالت نمی‌کشید؟
همهمه برخی از فرماندهان در قرارگاه بلند بود که «عملیات متوقف بشه». حسن یکباره قرمز شد و با عصبانیت داد زد: «خجالت نمی‌کشید؟ بیست روزه که به مردم قول دادیم خرمشهر آزاد می‌شه. ما تا آزادی خرمشهر این جاییم»؛ پس فردا خرمشهر آزاد شد.
ایرانیان گروگان گرفته شده به لبنان منتقل شدند
در حالی که شب گذشته، رسانه‌های غربی کلیپ‌هایی را درباره نظامی بودن مهندسان ایرانی ربوده شده در لبنان پخش کردند، اخبار رسیده حاکی از این است که این افراد روز شنبه به شمال لبنان منتقل شدند.
جزییاتی از برگزاری دادگاه استاد دانشگاه شریف در آمریکا
استاد دانشگاه صنعتی شریف که در آمریکا دستگیر شده است، روز پنجشنبه به دادگاه رفت. وی هم اکنون در زندانی در نزدیکی شهر «سان فرانسیسکو» بوده و هنوز مشخص نیست، مقامات وزارت خارجه برای حمایت از این استاد ایرانی، چه کارهایی انجام داده‌اند!
انتشار ارزیابی فرماندهان ارشد ارتش رژیم اسرائیل:
توان حمله نظامی به ایران را نداریم
چند ماه پیش و در اوسط پاییز، ارزیابی از توان این رژیم و توان تدافعی ایران به کابینه بنیامین نتانیاهو ارائه شد. یکی از فرماندهان در این باره افزود: اگر از من خواسته شود، این کار (حمله به ایران) را انجام بدهم، آن را انجام خواهم داد، ولی نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.
آسیای جنوبی، جدیدترین صحنه جنگ اقتصادی با ایران
پس از این که آمریکا موفق شد با فشار بسیار، اروپا را وادارد تا نفت ایران را تحریم کند، گویا صحنه بعدی فشار اقتصادی غرب به ایران، آسیای جنوبی خواهد بود!
ورود کارشناسان سازمان ملل به ایران به نام بازرسان آژانس
شنبه 28 ژانویه برابر با هشتم بهمن ماه، قرار است تیمی از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران سفر کنند. نکته مهم این که دو تن از این بازرسان، کارشناس ارشد سازمان ملل هستند که به نام بازرس آژانس وارد ایران می‌شوند.
جزییات و تصاویر تازه‌ای از هفت ایرانی ربوده شده در سوریه
شبکه‌های خبری الجزیره، العربیه، BBC و... کلیپی را پخش کرده‌اند تا نشان دهند، مهندسان ایرانی ربوده شده در سوریه از نیروهای نظامی ایران بوده‌اند؛ اما با نگاهی گذرا به تصاویر منتشره و مقایسه آن با کارت‌های پایان خدمت در کشورمان، می‌توان به راحتی دروغ بودن ادعای این شبکه‌های خبری را دریافت.
گزارش تصویری ایران در هفته‌ای که گذشت
هفته‌ای که سکه از سکه افتاد
در هفته گذشته، دو تعطیلی مناسبتی، همه هفته را به بین التعطیلین تبدیل کرده و کشور نیمه تعطیل بود. با این حال، بازار ملتهب طلاو ارز همچنان مهمترین خبر هفته بود؛ پدیده‌ای که سرانجام با تصویب افزایش سود نرخ بهره بانکی، راهکاری برای مهارش پیدا شد. با این حال و با همه التهاب‌های بازار، رئیس جمهور در کرمان به عنوان «یک آگاه» گفت: کشور در شرایط با ثبات اقتصادی است.
طرح قطعنامه جدید شورای امنیت درباره سوریه
در نشست امروز، بناست مراکش پیش‌نویس قطعنامه‌ای را ارایه کند که در آن، از درخواست اتحادیه عرب از بشار اسد برای انتقال قدرت به معاونش حمایت شود تا وی دولت اتحاد ملی تشکیل دهد و مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم کند.
هکرهای اسرائیلی سایت‌های ایرانی را هک کردند+تصویر
گروهی از هکرهای اسرائیلی مدعی هستند که شماری از سایت‌های ایران را در واکنش به هک شدن سایت‌های خود، هک و از دسترس خارج کرده‌اند؛ اما گویا آنان در این زمینه دچار اشتباهی اساسی شده‌اند.
سیگنال‌های نرم و سخت آمریکا به ایران و رژیم اسرائیل
در هفته گذشته، آمریکا سیگنال‌های ناخوشایندی را برای سران تل‌آویو فرستاده است. مانور نظامی «اوستر 12» که قرار بود در ماه آینده با حضور نیروهای آمریکا و رژیم اسرائیل برگزار شود، شبیه‌سازی عملیات نظامی ایران در تلافی حمله احتمالی رژیم اسرائیل به ایران بود که فعلا معلق شده است. آمریکا در سه مورد دیگر هم به سران تل آویو هشدار داده است.
چرا غرب برای مذاکره با ایران تعلل می‌کند؟
مقامات ایرانی، تمایل خود برای آغاز مذاکرات هسته‌ای را اعلام کرده‌اند. با وجود این، هنوز زمان و مکان دقیقی برای این گفت‌وگوها در آینده‌ای نزدیک تعیین نشده است. تحلیلگران بر این باورند، یکی از دلایل این تعلل غرب برابر مذاکره، شروطی است که فرانسه مطرح کرده و دیگری، تحلیلی است که غرب درباره تحریم‌ها دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد