وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

شرط رفع فیلتر سایت هاشمی/ زمان دادگاه متهمان فساد بزرگ بانکی

سخنگوی قوه قضاییه از برگزاری اولین دادگاه پرونده فساد مالی اخیر در دهه سوم بهمن‌ماه خبر داد. او هم‌چنین از صدور کیفرخواست برای 24 نفر از متهمان این پرونده سخن گفت و گفت که برای 5 تا شش نفر دیگر نیز به زودی کیفرخواست صادر خواهد شد.

به گزارش بی باک به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست روز دوشنبه خود با اصحاب رسانه تصریح کرد: متهمان و افراد دستگیر شده اعتراف کرده‌اند که وجوهی را گرفته‌اند و قاضی پرونده مشغول مطالعه آن است. تمام تلاش‌ها بر این است و امیدواریم که اگر مشکلی پیش نیاید و قاضی پرونده فساد مالی اخیر به یک نقص بزرگی دراین پرونده برخورد نکند، ان‌شاالله اولین جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده در اواخر بهمن‌ماه برگزار شود.

اواخر بهمن،‌ اولین جلسه دادگاه پرونده فساد مالی اخیر

محسنی اژه‌ای هم‌چنین ضمن تبریک ایام دهه فجر و همچنین حلول ماه ربیع‌الاول، تصریح کرد: خدا را سپاسگزاریم که در حالی که سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم، بحمدالله بیداری اسلامی از جمهوری اسلامی فراگیر شده و کشورهای مسلمان را فرا گرفته است و آوازه انقلاب اسلامی ایران نه تنها به کشورهای اسلامی، بلکه به همه کسانی که طرفدار حق و عدل و مخالف ظلم و ستم هستند، رسیده و فراگیر و جهان‌شمول شده است.

ان‌شاءالله بتوانیم به‌خوبی به این پرونده رسیدگی کنیم

وی ادامه داد: خبرنگاران و عکاسان در این ایام مسئولیتشان سنگین‌تر شده و می‌توانند مسائل انقلاب را آن‌گونه که هست، به سمع و نظر مردم و همچنین سایر کشورها برسانند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه ان‌شاالله اصحاب رسانه بتوانند اطلاع‌رسانی دقیق، مفید و سریعی برای کشور داشته باشند، افزود: درباره پرونده فساد مالی اخیر خیلی از ارباب جراید و اصحاب رسانه و مردم مطالبه می‌کنند که این پرونده هر چه زودتر رسیدگی شود. این خواسته خوب و بحقی است ولی خوب‌تر از آن این است که ان‌شاءالله بتوانیم به خوبی به این پرونده رسیدگی کنیم.

محسنی‌اژه‌ای اظهار کرد: اگر به این پرونده خوب رسیدگی کنیم خیلی بهتر از این است که سریع رسیدگی شود اما به همه‌ ابعاد پرونده توجه نکنیم. پرونده فساد مالی اخیر از لحاظ حجم و تنوع فسادی که دارد و به لحاظ مسائل مرتبط با پرونده که قضایی هم نیست، اداره برخی کارخانجات و آسیب‌شناسی و رسیدگی به مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی که کم هم نیستند، دقت زیادی را برای رسیدگی می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: از به جریان افتادن این پرونده چندین ماه می‌گذرد و اگر هم کسانی بگویند که به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم، باید گفت که حقیقتا اگر دنبال کنند و مجموعه ساعات کار و نظرات کار و نوع کارهایی که صورت گرفته را ملاحظه کنند، خواهند دید که پنج الی شش ماه زمان زیادی برای رسیدگی به این پرونده نخواهد بود.

قاضی پرونده فساد اخیر تعیین شده است

سخنگوی دستگاه قضایی با بیان اینکه همه‌ دست‌اندرکاران به طور جد به این پرونده رسیدگی می‌کنند، یادآور شد: بنده به عنوان ناظر پرونده از طرف رییس قوه قضاییه تعیین شده‌ام و از روز اول همه‌ دست‌اندرکاران به طور جد دنبال قضیه بوده‌اند و از تمام توان خود استفاده کرده‌اند.

محسنی اژه‌ای گفت: 24 نفر از افراد مرتبط در این پرونده کیفرخواستشان صادر شده است و قاضی پرونده نیز تعیین شده و از هفته‌ گذشته در حال مطالعه‌ این پرونده هستند. علاوه بر این 24 نفر، پنج الی شش نفر دیگر نیز در طول هفته کیفرخواستشان صادر می‌شود و شاید تعداد این افراد به 30 نفر یا بیشتر هم برسد.

مسوولان دستگیرشده به دریافت رشوه اعتراف کرد‌ه‌اند

وی افزود: تقریبا از چهار هفته گذشته تا الان، ابعاد جدیدی از این پرونده مشخص شده و اموال بیشتری شناسایی شده است و کارشناسی اموال غیر از چند شرکت بزرگ و تقریبا اموال غیرکارخانجات به اتمام رسیده است.

دادستان کل کشور اظهار کرد: در طول یک ماه چندین نفر در مسئولیت‌های مختلف در رابطه با پرونده فساد مالی اخیر دستگیر شده‌اند؛ البته مسئولیت بالایی ندارند ولی در مسئولیت‌های اجرایی بوده‌اند و به دریافت مبالغ قابل توجهی به صورت رشوه‌های میلیاردی اعتراف کرده‌اند.

توهین، افترا و تخریب صحیح نیست

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی در مورد اقدام دادستانی نسبت به افرادی که در صحبت‌هایشان به رییس‌جمهور توهین می‌کنند،‌ گفت: من بارها گفته‌ام که توهین، افترا و تخریب از ناحیه هر کسی علیه شخص دیگر صحیح نیست و اگر مدعی‌العموم به چنین مواردی برسد، اقدام می‌کند.

خبرنگار دیگری به توهین‌های صورت گرفته علیه رییس‌جمهور و صحبت‌های یکی از نمایندگان مجلس که رییس‌جمهور را محارب معرفی و با خوارج مقایسه کرده، اشاره کرد و از برخورد دادستانی با چنین افرادی پرسید که محسنی اژه‌ای پاسخ داد: من این مطالب یا این تعابیر را نشنیده و ندیده‌ام ولی بارها عرض کرده‌ام توهین، افترا و تخریب از ناحیه هر کسی علیه شخص دیگری صحیح نیست و مدعی العموم هم اگر به چنین مواردی برسد حتما اقدام می‌کند.

علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه فساد اخیر یک گمانه‌زنی است

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه به مطالبی که در رسانه‌ها مبنی بر غیرعلنی بودن دادگاه پرونده فساد مالی اخیر آمده است، اشاره و تصریح کرد: طبق ماده 188 قانون آیین دادرسی کیفری، تشخیص علنی یا غیرعلنی بودن جلسه دادگاه به عهده قاضی است. در آنجا اصل بر این گذاشته شده که جلسه دادگاه علنی باشد مگر در سه مورد؛ بنابراین تشخیص اینکه این دادگاه علنی باشد یا خیر، یک گمانه‌زنی است.

رشوه‌ها به صورت یورو پرداخت می‌شده است

خبرنگاری در مورد کیف‌های دلاری که به افرادی در پرونده فساد مالی اخیر به عنوان رشوه داده شده پرسید که محسنی اژه‌ای در پاسخ اظهار کرد: اصل موضوع را قبلا عرض کرده بودم که یکی از شیوه‌های پول دادن این گروه به افراد این بود که کیف‌های مخصوصی را تهیه کرده و در آنها مبلغی را که عمدتا یورو بوده می‌گذاشتند و آن را در اختیار افراد قرار می‌دادند؛ لذا اصل این موضوع جدید نیست ولی با اسناد جدیدی که به دست آمد تعداد کیف‌ها، اسامی بیشتر و مبالغ بیشتری مطرح شد. در همین یک ماه اخیر هم افرادی در این رابطه دستگیر شده‌اند و به این موضوع اذعان داشته‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد