وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

جشنواره فجر محلی برای عرضه تولیدات استانی صداوسیما:


رییس مرکز سیمای استان‌های سازمان صدا و سیما تاکید کرد: جشنواره فجر بیش از آنکه مکانی برای رقابت باشد محلی برای حضور و عرضه است تا مستندهای استانی از این طریق با گروه دیگری از مخاطبان بالقوه خود ارتباط برقرار کنند.
 

 

حبیب‌الله مازندرانی، رییس مرکز سیمای استانهای سازمان صدا و سیما راهیابی پنج اثر تولیدی مراکز استانی به بخش رقابتی سینمای حقیقت سی‌امین جشنواره فیلم فجر را اتفاق خجسته بیان کرد و افزود: آثار راه یافته به جشنواره فجر قبل از آنکه جشنواره ای باشند تولید ویژه رسانه ای هستند.

وی تصریح کرد: هر چند زمان حداقلی مستندها برای جشنواره 70 دقیقه است، اما با توجه به کیفیت ممتاز آثار مراکز یقین داریم هر پنج اثر راه یافته می‌توانند یکی از نامزدهای دریافت جایزه باشند.

مازندرانی با تاکید بر توانایی‌های بالقوه برنامه‌سازان استانی به ویژه در بخش مستند گفت: هم اکنون 289 عنوان فیلم مستند معادل 391 ساعت و 47 دقیقه از 32 مرکز استانی برآورد شده است که از این تعداد 95 ساعت تحویل شده و مورد ارزیابی قرار گرفته است. 32 ساعت نیز پایان یافته که در دو هفته آینده ارزیابی آنها آغاز می شود.

رییس مرکز سیمای استان‌ها افزود: 71 ساعت برنامه مستند در مرحله تدوین و صداگذاری و باقی طرح‌ها در مرحله تصویربرداری هستند.

وی استعدادیابی برای حفظ کیفیت محتوایی و ساختاری تولیدات سیمای مراکز را از مهمترین سیاست های مرکز سیمای استان‌ها بیان کرد و افزود: ما در حال حاضر  دقیقاً می‌دانیم در هر مرکز چه مستند سازانی با چه قابلیتی و در چه زیر گونه­ای وجود دارند.

مازندرانی تصریح کرد: هر چند این روش گزینشی ممکن است به لحاظ کمی تولیدات را کاهش دهد، اما مطمئناً افزایش کیفی تولیدات را در پی خواهد داشت.

وی افزود: در این مرحله مستندسازان زیر نظر یک کارشناس خبره مستند خود را تولید می­کنند، اما در مرحله بعد تولیدات زیر نظر یک شورای راهبردی - اجرایی از تصویب طرح تا تدوین نهایی تولید می‌شوند.

رییس مرکز سیمای استان ها نگاه به چند نام آشنا در عرصه تولیدات مستند به دلیل تمرکز بیش از اندازه به تهران را عاملی در مغفول ماندن از بخش عظیمی از ظرفیت های بومی بیان کرد و افزود: اصلی‌ترین رهیافت سیمای استان ها تکیه و تاکید بر فیلمسازان جوان و بومی به جای گسیل حرفه‌ای های تهران به جغرافیای استانی خواهد بود.

مازندرانی در خصوص پخش تولیدات استانی، شبکه تلویزیونی (شما) را در اولویت پخش بیان کرد و افزود: تولیدات ارائه شده به شبکه (شما) پس از تکثیر به عنوان برنامه های تامینی برای پخش در اختیار مراکز استانی قرار می‌گیرند.

وی در پایان افزود: برنامه های تولید شده در سیمای مراکز متناسب با موضوع و ماموریت تفویضی به موازات پخش های استانی و محلی در اختیار دیگر شبکه سراسری و دیجیتال قرار می‌گیرند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد