وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

خبرهای جدید از سیمــا:


همزمان با ایام دهه فجر، برنامه‌های شبکه شما از طریق ماهواره در تمام نقاط دنیا قابل دریافت خواهد بود.

محمدصادق پهلوان‌زاده، مدیر شبکه شما با بیان این مطلب افزود: در پی استقبال گسترده مخاطبان از این شبکه، به دستور ریاست سازمان در ایام مبارک دهه فجر امکان دریافت تصاویر برنامه‌های شبکه شما از طریق ماهواره فراهم می‌شود.

مدیر شبکه شما، راهبرد این شبکه را «نشاط، امید و فرحبخشی» برای مخاطبان دانست و گفت: این شبکه، سعی دارد آداب، سنن، فرهنگ و رسوم مناطق مختلف کشور را به نمایش بگذارد.

پهلوان‌زاده با تاکید بر این که مراکز استانی صدا و سیما به لحاظ کمی و کیفی به تولیدات خوبی دست یافته‌اند، اظهار کرد: در روزگاری تولید 50 دقیقه‌ برنامه در این مراکز یک آرزوی دست‌نیافتنی بود، اما امروز شاهد ساخت مجموعه‌های تلویزیونی و مستندهای فاخر از این شبکه‌ها هستیم که قابلیت پخش در شبکه‌های سراسری را هم دارد.

وی یادآور شد: آثار منتخب تولیدی مراکز استان‌ها در بخش‌های مستند نمایشی و داستانی، مجموعه و فیلم تلویزیونی، گزارش، برنامه‌های ترکیبی، انیمیشن، جنگ و مسابقه با یک نگاه کیفیت محور از شبکه‌ شما روی آنتن می‌رود.

 

«رنگ پریده» مقابل دوربین رفت:

دهمین اپیزود از مجموعه «یک لحظه دیرتر» به کارگردانی راما قویدل و تهیه کنندگی امیر عباس کنی با عنوان «رنگ پریده» مقابل دوربین قرار گرفت .

به گزارش روابط عمومی شبکه دو، «رنگ پریده» که فیلمنامه آن را حامد افضلی با همکاری رویا خسرونجدی به نگارش درآورده داستان زنی را به تصویر می کشد که با وجود درد و رنج بسیار سرپرستی خانواده را بر عهده دارد او در تلاش است تا فضایی را برای فرزندان فراهم کند که حتی در نبودش، آنان بتوانند از زندگی آرامی برخوردار باشند اما ...

در این اپیزود از مجموعه «یک لحظه دیرتر» بازیگرانی چون مریم کاظمی و محمد اعلایی به عنوان بازیگران اصلی به ایفای نقش می پردازند .

 

پخش کارتون‌های دلخواه کودکان با ارسال پیامک:

"بچه‌ها بیاین تماشا" عنوانی برنامه‌ای است از گروه کودک و نوجوان که کارتون‌های ویژه کودکان و خردسالان را به روی آنتن شبکه تهران می‌برد.

فاطمه شیرازی تهیه کننده "بچه ها بیاین تماشا"، با تشریح ساختار این برنامه گفت: این برنامه با تیتراژ شاد" بچه ها بیاین تماشا" هر روز از ساعت 9:15 صبح شروع می شود و بعد از آن در روزهای زوج برنامه" تن تن کارتون" به مدت 30 دقیقه و در روزهای فرد برنامه" بچه ها در سرزمین دوستی" با محوریت و رویکرد آموزش ساده مهارت‌های فردی و اجتماعی برای خردسالان و کودکان به مدت 20دقیقه پخش می شود.

شیرازی در ادامه با اشاره به اینکه انتخاب کارتون‌های این برنامه بر اساس سلیقه و ذائقه کودکان و خردسالان نمایش داده می‌شود،‌ افزود: اولویت پخش کارتون‌های برنامه بر اساس پیامک‌های ارسالی مخاطبان خردسالان و کودکان است که به بخش گروه کودک و نوجوان منعکس می‌شود.

شیرازی در ادامه با بیان اینکه اکنون سری کامل کارتون "دیجی مون" بر اساس پیامک‌های دریافتی از این برنامه پخش می‌شود،‌ افزود:‌ این کارتون در 110 قسمت بر روی آنتن خواهد رفت.

 

از روی سادگی در شبکه یک سیما:

مجموعه نمایشی «از روی سادگی» در شبکه یک تولید می‌شود.این مجموعه به تهیه‌کنندگی نوید محمودی با مضامین اخلاقی قرار است در گروه معارف اسلامی این شبکه تولید شود.

روابط عمومی شبکه یک سیما اعلام کرد: این مجموعه نمایشی با الهام گرفتن از احادیث و آیه‌های قرآنی، بازگشت انسان‌ها را به سوی خدا یادآوری می‌کند. از آنجا که توجه به مرگ از شعارهای مهم دینی است، در این مجموعه سعی شده به این موضوع پرداخته شود.

قصه‌های این مجموعه در فضایی اخلاق‌ محور مساله مرگ را در قالب نمایش به تصویر می‌کشد.

هدف اصلی تولید «از روی سادگی» آگاهی دادن به مخاطب و فریب نخوردن در این دنیاست.

 

برنامه «راز» ویژه دهه فجر:

برنامه «راز» ویژه ایام دهه فجر به روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، برنامه گفت‌وگومحور «راز» با اجرای نادر طالب‌زاده در دهه فجر به موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی همچون بیداری اسلامی، تحریم‌های غرب علیه ایران، جنگ نرم دشمنان و تولیدات سینمای غرب خواهد پرداخت.

سری جدید این برنامه همانند گذشته ترکیبی از گفت‌وگوی زنده، گزارش، وله و اعلام نظرات بینندگان و مخاطبان در میان پیامک‌های رسیده است.این برنامه روزهای فرد ساعت 30/20 پخش می‌شود.

 

آموزش «خلاقیت و معماری» در تلویزیون:

شبکه آموزش سیما برای اولین بار «خلاقیت و معماری» را برای مخاطبان خود آموزش می‌دهد.

تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه‌ ترکیبی «خلاقیت و معماری» از پخش این برنامه از شبکه آموزش خبر داد و گفت: برای اولین بار است که موضوع آموزش معماری را به این شکل در صداوسیما و در شبکه‌ آموزش ارائه می‌دهیم.

حسنعلی اظهار داشت: این مجموعه در 52 قسمت 30 دقیقه‌ای تولید شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه خلاقیت و معماری مراحل پایانی فنی را می‌گذراند، خاطرنشان کرد: موضوع اصلی برنامه داشتن یک خلاقیت و نگاه معمارانه نسبت به محیط اطرافمان است و اینکه این نگاه معمارانه را چگونه با مهارت‌های اسکیس تلفیق کنیم و یک طرح معمارانه به وجود بیاوریم.

اربابی با بیان اینکه این مجموعه به زودی به روی آنتن شبکه آموزش می‌رود‌،‌ خاطرنشان کرد:‌ این یک مجموعه آموزشی ـ ترکیبی است ولی به گونه‌ای روایت آن مستندگونه است.

وی افزود:‌ این برنامه تیتراژ فوق‌العاده‌ای دارد و برای اولین بار است که تولید شده است و اساسا به طور رئال نشان می‌دهد که ما با یک نگاه خاص خلاقانه چگونه می‌توانیم فضاهای معماری خاص را ارائه دهیم.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد