وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

«رادیو سلامت» 24 ساعته می‌شود



به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'علیرضا بهفر' روز شنبه در نشستی با خبرنگاران به مناسبت سالگرد تاسیس این شبکه رادیویی به تشریح ویژه برنامه های رادیو سلامت در دهه فجر پرداخت و گفت: رادیو سلامت 21 بهمن ماه 1381 با روزانه چهارساعت برنامه به طور سراسری راه اندازی شد.

وی افزود: با افزایش زمان برنامه های این شبکه به 12 ساعت در روز و اختصاص موج اختصاصی برای رادیو سلامت در سال 84 این شبکه برای مدتی به صورت استانی به فعالیت خود ادامه داد اما از خرداد ماه امسال با افزایش زمان این شبکه به 18 ساعت و راه اندازی ایستگاه رادیویی در مشهد بار دیگر فعالیت خود را به صورت سراسری از سر گرفت.

 

بهفر با تاکید بر اینکه فرکانس این شبکه در نیمی از استان های کشور قابل دریافت است، ادامه داد: این شبکه رادیویی از طریق دستگاه گیرنده دیجیتال (ست آپ باکس) و تلویزیون های دیجیتال نیز برای علاقه مندان قابل دریافت است.

مدیر شبکه رادیویی سلامت با بیان اینکه این شبکه به زودی به صورت 24 ساعته برای مخاطبان قابل دریافت خواهد بود، اظهار داشت: بر اساس تغییرات اعمال شده، برنامه سازان این شبکه در چهار گروه سلامت جسم، سلامت روان، سلامت اجتماع و سلامت معنوی تقسیم بندی شده اند و مشاوران، سردبیران و حتی مجریان برنامه ها با توجه به تجربه و تخصص خود در این گروه ها فعالیت دارند.

بهفر در ادامه ارتقای سطح سواد سلامت شهروندان را محور اصلی برنامه های این شبکه رادیویی تخصصی عنوان کرد و گفت: برنامه های رادیو سلامت تلاش دارند تا موضوعات علمی را به زبان ساده، قابل فهم و غیر مستقیم در قالب برنامه های نمایشی، طنز، گفت و گو و گزارش به مخاطبان منتقل کنند.

وی به سیاست جدید این شبکه برای پوشش همایش ها و نمایشگاه های مرتبط با حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: این اقدام در جهت آشنایی هرچه بیشتر مردم با برنامه های این شبکه و نیز ایجاد فضای صمیمی بین برنامه سازان و مخاطبان صورت گرفته است.

مدیر شبکه رادیویی سلامت در ادامه به تشریح برنامه های این شبکه در دهه فجر پرداخت و از برنامه 'عصر شکوفایی' به عنوان یکی از برنامه های گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت یاد کرد که دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را در عرصه پزشکی بیان می کند.

بهفر از 'موج زندگی'، ' صبح زندگی'، ' سایبان آرامش' به عنوان برنامه های دیگر این شبکه یاد کرد که در راستای تحکیم سلامت معنوی، روانی و اجتماعی هموطنان در دهه فجر تولید و پخش می شوند.

وی همچنین از برنامه 'بچه ها سلام' ، 'سلام جوانی' و 'قاصدک' به عنوان دیگر ویژه برنامه های دهه فجر این شبکه رادیویی نام برد و افزود: 21 بهمن ماه در سالروز تاسیس رادیو سلامت که با میلاد حضرت رسول اکرم (ص) مقارن شده است ویژه برنامه ' گل باران' شامل جُنگ نمایشی، موضوعات طنز، مسابقه، بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و برنامه های شاد و مفرح پخش خواهد شد.

بهفر از برنامه های 'سایه بان آرامش'، 'کودک من'، ' قند فارسی'، 'حریم آرامش'، 'اینجا برای زندگی'، ' نقد سلامت'، 'فراسو' و 'زاویه پنهان' به عنوان برنامه های پرمخاطب و اولویت دار این شبکه رادیویی نام برد و افزود: برنامه 'زاویه پنهان' به نقد تبلیغات ماهواره ای و برخی آگهی های کاذب شهری در زمینه سلامت می پردازد و باطل بودن ادعاهای مطرح شده در این تبلیغات را برای مخاطبان اثبات می کند.

مدیر رادیو سلامت با انتقاد از برخی رسانه ها در اطلاع رسانی نادرست درباره سلامت به شهروندان اظهار داشت: شبکه های مختلف صدا و سیما در تولید برنامه های سلامت محور موظف به مشاوره با شورای سیاستگذاری سلامت در این رسانه هستند اما متاسفانه نظارتی در این زمینه صورت نمی گیرد.

بهفر اضافه کرد: در سایر رسانه ها نیز وضعیت به همین گونه است و نظارتی روی اطلاعات پزشکی و سلامت شهروندان که در نشریات به چاپ می رسد، وجود ندارد و به همین خاطر گاهی مسایلی در رسانه ها مطرح می شود که پایه های علمی ندارد و بیشتر برگرفته از باورهای غلطی است که در جامعه شایع است.

وی گفت: رادیو سلامت در تلاش است با تولید برنامه های نمایشی و طنز برخی از این باورهای نادرست را به چالش بکشد و اطلاعات صحیح مرتبط با سلامت را به شهروندان بیاموزد.

مدیر رادیو سلامت یادآور شد که این شبکه از نظر تولید برنامه های رادیویی و جذب مخاطب به ترتیب رتبه های نخست و چهارم را در بین شبکه های تخصصی رادیو دارد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد