وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

ساخت سامانه تنظیم موقعیت دیش گیرنده مایکروویو پرتابل

ساخت سامانه تنظیم موقعیت دیش گیرنده مایکروویو پرتابل در صداوسیمای مرکز سمنان:

مدیر ارتباطات زمینی و ماهواره‌یی صداوسیمای مرکز سمنان گفت: به همت کارشناسان واحد ارتباطات زمینی و ماهواره‌یی صداوسیمای مرکز سمنان، پروژه تنظیم موقعیت دیش گیرنده پرتابل فناموج در راستای افقی و عمودی به وسیله کنترلر از محل سالن دستگاه ارتباطات زمینی و ماهوار‌ه‌یی، طراحی، اجرا و نصب شد.

 

ساخت سامانه تنظیم موقعیت دیش گیرنده مایکروویو پرتابل در صداوسیمای مرکز سمنان

 

به گزارش سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، مهدی نیستانی گفت: با توجه به افزایش ساختمان‌های مرتفع در سطح شهر سمنان و به منظور بهبود دریافت سیگنالِ RF، گیرنده پرتابل به بالاترین ارتفاع دکل مرکز انتقال داده شد. با عنایت به تعدد برنامه‌های زنده و ضرورت «تنظیم دستی» موقعیت گیرنده، ایده «تنظیم موقعیت هد گیرنده به وسیله کنترلر از محل سالن دستگاه» مطرح شد.

وی افزود: بعد از تحقیق، بحث و بررسی پارامترهای مختلف، این طرح با مشخصه‌های مورد نظر همچون پایداری فیزیکی و عدم تغییر زاویه دیش در مقابل بادهای شدید، سرعت مناسب در راستای افقی و عمودی، دقت لازم برای فرایند Peaking، پوشش جامع تمام زوایای دریافت، اطلاع از وضعیت حرکت و جهت قرارگیری دیش، اعمال کنترل‌های احتیاطی برای خارج نشدن از محدوده چرخش افقی و عمودی و امکان ساخت با حداقل هزینه، اجرا شد.

وی در پایان اظهار کرد: هم اینک پس از تست‌های عملی، قابلیت به کارگیری سیستم در برنامه‌های زنده و حساس، حاصل شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد