وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

"دختری به نام آهو" در تلویزیون:

 
«دختری به نام آهو» نام سریالی است که قرار است از ساعت 23 امشب روزهای فرد به روی آنتن شبکه تهران برود.
 

 

یکی از نقاط مثبت این سریال بازیگرانی است که در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

از جمله آنان بهزاد فراهانی(مرتضی حشمت)، مریم امیرجلالی(همسر مرتضی حشمت)، میرطاهر مظلومی، پندار اکبری، مجید یاسر، شهرام عبدلی و مهدی امینی‌خواه(فرزندان آقا مرتضی)، سیروس گرجستانی، شهره لرستانی، فلور نظری، آزاده ریاضی، مریم سلطانی، یلدا قشقایی و آزیتا ترکاشوند هستند.

این سریال طنز را قدرت‌الله صلح‌میرزایی کارگردانی کرده و علیرضا داوری و محمدحسین قره‌تپه‌ای تهیه و تولید آن را به عهده داشته‌اند و داستان آن درباره مردی به نام آقا مرتضی حشمت است که چهار پسرش ازدواج کرده‌اند و تمام آنها صاحب پسر شده‌اند.

آقا مرتضی که خیلی دوست دارد نوه‌ای دختر داشته باشد به تکاپو می‌افتد تا مقدمات ازدواج پسر پنجمش را که بتازگی از سربازی آمده است، مهیا کند اما آماده کردن چنین مقدماتی آنقدرها هم که او فکر می‌کند کار ساده‌ای نیست.

علاقه او به داشتن نوه دختری باعث بروز ماجراهای بسیاری در خانواده چهار پسرش می‌شود. با وجود اتفاقاتی که می‌افتد آقا مرتضی همچنان در تلاش است که پسر آخرش را با هر تمهیدی پای سفره عقد بنشاند. چیزی که دیگران به آن واکنش نشان می‌دهند.

مریم امیرجلالی یکی از بازیگران اصلی سریال «دختری به نام آهو» است. در کارنامه کاری او می‌توان سریال‌های «زیر هشت»، «چاردیواری»، «چارخونه»، «ترش و شیرین»، «خانه به‌دوش»،«متهم گریخت» و... را دید که در اکثر آنها نقش طنزی را به‌عهده داشت.

این بازیگر از سال 73 به طور رسمی وارد فعالیت‌های هنری شد و به‌گفته خودش هیچ پارتی و همراه و معرفی غیر از خدا نداشته است و هیچ آموزش و دوره‌ای هم ندیده است و استعداد او در بازیگری ذاتی و خدادادی است.

وی در مورد نقش خود در سریال «دختری به نام آهو» به خبرنگار «جام‌جم» گفت: در این سریال نقش همسر مرتضی (بهزاد فراهانی) را بازی می‌کنم که این زن، ویژگی‌های زنان سنتی را دارد.

او در رابطه با تجربه کاری خود با نقش مقابلش یعنی بهزاد فراهانی گفت: این دومین نقش من در مقابل فراهانی است. اولین بار حدود سه سال پیش در سریال «جاده‌ای در دست تعمیر» به کارگردانی حسین تبریزی به عنوان دختر بزرگ بهزاد فراهانی ایفای نقش کردم.

وی افزود: هر تجربه کاری قالب و حس مخصوص به خود را دارد، اما در این سریال ما شریک بازی خوبی برای هم بودیم. حتی خود آقای فراهانی بارها در حین ایفای نقش به من گفتند که انرژی مثبتی از بازی‌ام می‌گیرد و من فکر می‌کنم دو بازیگر که بتوانند در مقابل هم خوب حس بگیرند می‌توانند بخوبی همان حس را به بیننده هم منتقل کنند.

وی تاکید کرد: من هم به نوبه خودم سعی می‌کردم که با ایجاد یک ارتباط دیالوگی خوب حس بازیگران مقابلم را تقویت کنم، که امیدوارم بینندگان هم هنگام تماشای این سریال، همین نظر را داشته باشند.

این بازیگر درباره تفاوت‌های نقش خود در سریال «دختری به نام آهو» با سایر بازی‌هایش گفت: متاسفانه جو هنری حاکم بر تلویزیون و سینمای ما از هر بازیگری همان نقشی را می‌خواهد که در سریال‌های قبل، خوب از پس آن برآمده است. حتی خود مردم هم وقتی با من برخورد می‌کنند به اصرار از من ایفای همان نقش‌هایی را می‌خواهند که با آنها به شهرت رسیده‌ام؛ یعنی نقش یک زن رییس مآب و در عین حال جیغ‌جیغو.

وی ادامه داد: اما من به عنوان یک بازیگر این توانایی را در خودم می‌بینم که هم نقش طنز بازی کنم هم ملودرام و تراژیک. تا به حال هم تا آنجا که توانسته‌ام سعی کردم در یک نقش کلیشه‌ای بازی نکنم.

سریالی خانوادگی با مایه‌های طنز

امیرجلالی درباره مضمون و محتوای سریال «دختری به نام آهو» گفت: این سریال واقعا کار دیدنی و جذابی است. این را نه به خاطر این می‌گویم که خود ایفاگر نقشی در آن هستم، چرا که اتفاقا در خیلی از موارد اگر فیلمنامه‌ای قوی نباشد و کار به نظرم خوب نیاید، بدون رودربایستی ایرادات را می‌گویم و اصلا کار نمی‌کنم.

وی افزود: اما این سریال واقعا خوب است و به خاطر مضمون خانوادگی و مایه‌های طنزی که دارد برای مخاطب دیدنی و جذاب است.

این بازیگر تلویزیون با بیان این ‌که این سریال ترکیبی از طنز و ملودرام است، گفت: در بسیاری از صحنه‌های سریال طنز شخصیت باعث پیشرفت قصه است و در برخی صحنه‌های دیگر طنز موقعیت را می‌بینیم. همچنین هم مایه ‌های طنز و هم مایه‌های ملودرام در این سریال اجتماعی دیده می‌شود و همه این ویژگی‌ها در نهایت از دیدگاه من سریالی پرمخاطب را رقم خواهد زد.

در ساخت سریال «دختری به نام آهو» فرهاد محمودی (مدیر تصویربرداری)، حمیدرضا اسلامی (مدیر صدابرداری)، حامد صلح‌میرزایی (دستیار اول کارگردان)، آذر کتابی (طراح صحنه)، حسین یزدی (طراح گریم)، فرشته آلوسی (طراح لباس) و مهدی توسلی (عکاس) همکاری داشته‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد