وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

تعیین 18 سر فصل برای شبکه های رادیویی:


۱۸ سر فصل طراحی شده کلی است و مدیران شبکه های مختلف رادیویی با توجه به شعار سال و ماموریتی که برایشان تعریف شده، از این سرفصل ها برای تولید برنامه‌های مختلف در سال جاری استفاده می‌کنند.

 

تعیین 18 سر فصل برای شبکه های رادیویی

 


به گزارش باشگاه خبرنگاران مهدی لبیبی،مدیرکل پژوهش‌های معاونت صدا درباره پژوهش های صورت گرفته با توجه به شعار سال گفت: پس از مشخص شدن شعار سال توسط مقام معظم رهبری، نکات برجسته‌ی آن را استخراج کردیم و در قالب جزوه در اختیار شبکه های مختلف رادیویی قرار گرفت تا طرح‌های جدید را بر مبنای اهداف مشخص شده ارائه دهند.

وی با بیان اینکه باید به جمع بندی مطلوب برسیم تا بهترین اقدام را در شبکه های مختلف رادیویی انجام دهیم، افزود: پس از رسیدن به نتیجه کلی و تأیید معاون صدا، ماحصل کار در قالب دستورالعمل، به شبکه های مختلف رادیویی ابلاغ خواهد شد.

لبیبی درباره محورهای برنامه سازی با توجه به شعار سال گفت: گرچه برنامه سازی در رادیو همچون تلویزیون نیست، اما قابلیت و توانمندی هایی دارد که دیگر رسانه ها ندارند. در رادیو زمان بیشتری برای پرداخت به موضوعات متنوع با توجه به شعار سال وجود دارد.

وی با بیان اینکه رادیو اقتصاد نیز به عنوان یک شبکه‌ی مستقل می تواند عملکرد مناسبی در ارتباط با شعار سال داشته باشد، عنوان کرد: رادیو اقتصاد می تواند در تمام طول سال به موضوعات متنوع و متناسب با شعار سال بپردازد و در این باره با هیچ محدویتی رو به رو نیست.

لبیبی درباره اقدامات رادیو گفتگو در سال جاری نیز یادآور شد: در این شبکه نیز کارشناسان می توانند درباره مباحث مختلف با زمینه اقتصادی صحبت کنند.

مدیرکل پژوهش‌های معاونت صدا از ترسیم اصول کلی شعار سال توسط مقام معظم رهبری یاد کرد و اظهار داشت: رسانه موظف است تا با پرداختن به جزئیات آن، در تولیدکنندگان داخلی انگیزه ایجاد کند.

مدیرکل پژوهش‌های معاونت صدا درباره اهداف این اداره گفت: ما سعی کردیم اهداف کلی و جزیی را مشخص کنیم تا بدانیم پرداخت به چه مباحثی اولویت دارد و رسانه باید به چه مباحثی بپردازد. رسانه ملی موظف است با پرداخت به مباحث مختلف در ساختارهای متنوع برنامه سازی، از سرمایه ملی حمایت کند.

لبیبی با اشاره به اینکه هر یک از شبکه های مختلف رادیویی با توجه به ماموریتی که برایشان تعریف شده به شعار سال می پردازند، گفت: این شبکه‌ها می‌توانند با کار کردن روی مباحث مختلف، حمایت خوبی از تولیدکنندگان داخلی داشته باشد و از این طریق معضل بیکاری نیز تا حدودی حل شود. در مجموع تلاش می کنیم تا شنوندگان شاهد مباحث متنوع در زمینه شعار سال باشند.

لبیبی در ادامه افزود: با توجه به اهداف ترسیم شده، 18 سر فصل را برای شبکه های رادیویی تعیین کردیم تا آنها مورد توجه قرار دهند. توجه مصرف کننده به موضوع تناسب قیمت کالا با هزینه تولید، توجیه منطقی قیمت ها،ایجاد ذوق و سلیقه در مردم برای استفاده از کالاهای ایرانی، از جمله محورهای مهم در امر برنامه‌سازی است.

مدیر کل پژوهش‌های معاونت صدا ادامه داد: 18 سر فصل طراحی شده کلی است و مدیران شبکه های مختلف رادیویی با توجه به شعار سال و ماموریتی که برایشان تعریف شده، از این سرفصل ها برای تولید برنامه‌های مختلف در سال جاری استفاده می‌کنند.

وی در خصوص زمان اجرای این سر فصل‌ها گفت: در هفته گذشته این سر فصل ها مشخص شدند و چهارم اردیبهشت ماه معاون محترم صدا این دستور العمل را ابلاغ می کند و شبکه ها موظف هستند تا پایان سال از این سر فصل ها برای ساخت برنامه ها بهره برده و گزارش ارائه دهند.

لبیبی درباره ابلاغ این سر فصل‌ها به شبکه رادیویی نمایش نیز عنوان کرد: رادیو نمایش نیز این قابلیت را دارد تا در قالب نمایش های متنوع به موضوعاتی چون صرفه جویی و ... بپردازد. شبکه نمایش یکی از پر طرفداراترین شبکه های رادیویی است و مورد توجه اهالی فرهنگ و مخاطبان عام است. بنابراین این شبکه در این باره می تواند نقش پررنگی را ایفا کند.

وی در پایان گفت:اداره کل پژوهش‌ها در ارتباط با هم اندیشی راهبردی معاونت صدا، با پشتیبانی محتوایی خود، پژوهش های لازم را انجام خواهد داد تا برنامه از سطح بالایی برخوردار بوده و این اطلاعات در قالب یک جزوه در اختیار شبکه ها قرار گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد