وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

تهیه‌کننده «به خانه برمیگردیم»

تهیه‌کننده «به خانه برمیگردیم»: مشکل عمده‌ گفت‌وگوهای تلویزیونی عدم مشارکت مردم است


تهیه‌کننده‌ برنامه «به خانه برمی‌گردیم» مشکل عمده‌ی برنامه‌های گفت‌وگو محور امروزی را عدم مشارکت مردم در این برنامه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌سازان این وجه از برنامه را قوی‌تر کنند طبیعی است که برنامه برای مخاطب جذاب خواهد شد.

سعید لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به اینکه برنامه‌های گفت‌وگو محور دو ضلع ثابت دارند،‌ توضیح داد: یک بخش آن محتوای ثابتی است که تحقق دارد،‌ یک بخش آن مردم هستند که احساس می‌کنم در گفت‌وگویی که خودشان مشارکت دارند، اقبال بیشتری نسبت به آن نشان می‌دهند؛ بنابراین برنامه‌هایی که گفت‌وگو محور هستند به راحتی از این وجوه می‌توانند استفاده کنند تا جذابیت‌های خود را بالا ببرند.

وی با بیان اینکه دکور، اهرمی برای جذاب بودن گفت‌وگوهای تلویزیونی نیست، خاطرنشان کرد: شما می‌توانید گفت‌وگوی چالشی و جذابی را تولید و پخش کنید که دکور آن چنانی هم نداشته باشد،‌ اما در «به خانه برمی‌گردیم» تا آن جایی که امکان داشته تلاش کردیم بگوییم این جا خانه‌ی ماست، نه یک دکور تلویزیونی؛ هر چه قدر دکور شرایط رئال و واقعی داشته باشد، مخاطبان نیز نسبت به آن احساس صمیمیت بیشتری دارند.

لطفی با اعتقاد بر اینکه «به خانه برمی‌گردیم» یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های گفت‌وگومحور سیماست، درباره‌ی دلایل جذاب بودن این برنامه، اظهار کرد: در این برنامه مجری و کارشناس احساس صمیمیت با مردم ایجاد کرده‌اند؛ به گونه‌ای که مطالب را به صورت عامیانه به مردم القا می‌کنند، همچنین به لحاظ روانی وارد حوزه‌های جدی‌تری شده ایم، چیزی که در حال حاضر در کلان شهرهای تهران بیشتر نیاز است.

این تهیه‌کننده در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود درباره تغییرات برنامه «به خانه برمی‌گردیم» در سال 91 توضیح داد: در این برنامه ابتدا به صورت کلی تغییراتی در دکور برنامه ایجاد کرده‌ایم و به دنبال آن به لحاظ محتوایی بخش غذای برنامه را بر اساس خواسته‌های مردم تنظیم کرده‌ایم. همچنین در این به بخش، به غذای کودکان هم یک مقدار جدی‌تر پرداخته می‌شود. سایت این برنامه نیز دچار تغییراتی شده است که در آن بخش‌های مختلف برنامه دیده می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد