وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

وبلاگ آموزشی وتخصصی دیجیتال تبرستان (شمال ایران)

مرجع آنلاین علمی وفرهنگی ایرانیان

کانال سوم شبکه سحر راه‌اندازی می‌شود

کانال سوم شبکه سحر راه‌اندازی می‌شود


مهدی مجتهد، مدیر شبکه سحر از افتتاح کانال سوم این شبکه بین‌المللی در صورت فراهم شدن مقدمات فنی در سال جاری خبر داد.

 
به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مجتهد، مدیر شبکه سحر در مراسم بزرگداشت یازدهمین سالگرد تاسیس سیمای اردو از افتتاح کانال سوم این شبکه بین‌المللی در صورت فراهم شدن مقدمات فنی در سال جاری و افزایش زمان پخش سیماهای این شبکه به ویژه سیمای اردوی سحر خبر داد و گفت:علاقه و نیاز و تشنگی ملموس در منطقه شبه قاره هند، نسبت به حضور رسانه‌ای پویا و فعال جمهوری اسلامی ایران و از طرف دیگر وجود صدها میلیون اردوزبان علاقمند به ایران و فرهنگ ایرانی ظرفیت بسیار خوبی برای فعالیت رسانه ای ایران و بخصوص شبکه سحر و سیمای اردوی آن فراهم کرده است.
 
وی افزود: با همه تلاش‌های صورت گرفته، پخش برنامه‌های برونمرزی به زبان اردو پاسخگوی این میزان نیاز نیست. در واقع خلأ حضور رسانه ای ایران در شبه قاره هند به شدت احساس می شود و از آنجا که سحر اردو تنها تصویر و بلندگوی مؤثر و جدی انقلاب و نظام ج.ا.ا. در این منطقه است، شایسته است به هر نحو ممکن جایگاه شبکه سحر در این پهنه از جهان، عمیق تر و اثرگذارتر شود.
 
مجتهد با ابراز مغتنم بودن حضور افراد بومی در مجموعه سرویس اردو زبان شبکه جهانی سحر، آن را عاملی در جهت هر چه نزدیک تر شدن زاویه نگاه و مشی تولید و پخش برنامه، با ویژگی های بومی و برآمده از سلیقه و نیاز مخاطب خواند.
 
این مدیر رسانه در عین حال تصریح کرد: با وجود موانع در دسترسی مخاطب، آنچه باعث نفوذ و گیرایی پیام ما در میان مخاطبان می شود، رشد کیفی برنامه ها است.
 
مدیر شبکه جهانی سحر اضافه کرد: با اینکه در اولین مرحله افزایش زمان پخش سیمای اردو که از 5/1 ساعت به 3 ساعت رسانده شد، دغدغه هایی وجود داشت، اما دو مرحله افزایش دیگر که در حال حاضر زمان پخش برنامه های اردو را به 8 ساعت در روز رسانده، به خوبی روشن کرد ظرفیت و توان بسیار بالایی در این مجموعه وجود دارد که افق گسترش و توسعه این رسانه در حد و اندازه های شایسته قدر انقلاب و نظام اسلامی ایران را روشن و امید بخش می کند.
 
مجتهد توجه بیشتر به سلیقه و نیاز مخاطبان، تولید در منطقه مخاطب، ارتقاء کیفیت دوبله آثار نمایشی، تمرکز بیشتر سایت شبکه بر تعامل با بینندگان و طراحی برنامه های قرآنی ویژه را از جمله رویکردهای اصلی لازم به اجرا در دوازدهمین سال فعالیت سیمای اردو توصیف کرد.
 
وی همچنین برای نخستین بار با اعلام آمادگی راه اندازی کانال 3 شبکه سحر در سال 91 در صورت فراهم شدن مقدمات، تأکید کرد: افتتاح سحر 3 فضای مناسبی را به وجود خواهد آورد که علاوه بر افزایش زمان پخش همه سیماها، بویژه در مورد سیمای اردوی شبکه سحر، امکان پخش برنامه ها در زمان های منطبق با اوقات سنتی تماشای تلویزیون در شبه قاره هند نیز فراهم شود.
 
سیمای اردوی شبکه سحر، از سال 1380 و با نیم ساعت پخش برنامه در شبانه روز آغاز به کار کرد. هم اکنون این سیما، 4 ساعت پخش صبحگاهی و 4 ساعت پخش عصرگاهی دارد و برنامه های آن از کانال 2 سحر پخش می شود.
 
شبکه سحر تا پیش از یازدهم دی 1388، روزانه 19 ساعت پخش برنامه به 6 زبان اردو، آذری، کردی، انگلیسی، فرانسوی و بوسنیایی داشت که از این زمان به دو کانال و 38 ساعت مجموع زمان پخش رسید.
 
افزایش تدریجی زمان پخش، هم اکنون کانال 1 شبکه سحر را با 20 ساعت و کانال 2 آن را با 24 ساعت پخش در شبانه روز در معرض دید بینندگان آن قرار می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد